Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت نیرو نیز هدفگذاری برقراری انرژی خورشیدی برای ۲۵۰۰۰ خانوار را انجام داده است.

او افزود : توانمند سازی در حوزه عشایری موضوع مهمی بوده و باید به معنای واقعی تعریف و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قندالی با اشاره به معیشت حوزه عشایری، اظهار داشت: حدود ۷۴ درصد معیشت جامعه عشایری متکی بر دام است.

قندالی اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز از طریق محل اعتبارات بند‌های تعریف شده را یک پتانسیل دانست و گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۱۰درصد با سرمایه در گردش یک ساله از طریق طرح عملیاتی شد.

قندالی افزود: ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات زنجیره تولید در شش ماهه ابتدایی سال به کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است. همچنین طی چهار سال اخیر ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به این استان تزریق شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: توسعه گیاهان دارویی از دیگر هدفگذاری‌های انجام شده در حوزه عشایری است.

قندالی با بیان اینکه امکان بهره برداری بیش از حد از مراتع میسر نیست، عنوان داشت: هنوز مراتع بکر ما در دست عشایر است و تغییراتی در آن رقم نخورده است.

او اظهار داشت: معیشت، استقرار و جمعیت در حوزه عشایری برای ما مهم است و هدفگذاری‌هایی در این محور‌های مهم انجام گرفته است.

قندالی گفت: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت عشایری کشور بوده و تقریبا با ثبات جمعیت روبه رو هستیم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور انطباق را یک خصلت بارز جامعه عشایری دانست و گفت: در سال‌های قبل خشک سالی‌های سختی را پشت سر گذاشتیم. انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر امور عشایر تسهیلات نیروگاه خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی نوروزگاه‌های عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از آغاز نوروز بر پا و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

هر ساله پیش از آغاز نوروز ستاد خدمات سفر استان با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرائی از جمله اداره‌کل امور عشایر استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی تشکیل می‌شود که در سنوات گذشه نیز با برپائی نوروزگاه‌های عشایری در سطح استان مورد استقبال مردم، مسافران و مسئولان قرار گرفته بود.

امسال نیز این نوروزگاه‌های عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها و همچنین در مراکز استان‌ها تحت عنوان نوروزگاه‌های عشایری از جمله در شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا و تبریز با برپائی ۱۲ مورد آلاچیق عشایری با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از آغاز نوروز بر پا و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور عشایر آذربایجان شرقی، مکانی برای استراحت موقت مسافران و رفع خستگی راننده‌ها و همچنین پذیرایی و اجرای مراسم سنتی، موسیقی محلی و آداب و رسوم نوروزی و فرهنگی عشایر است و علاوه بر آن فرصتی مغتنم نیز برای نمایش توانمندی‌های تولیدی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی عشایر و همچنین عرضه محصولات این جامعه تولیدکننده و زحمتکش به مسافران نوروزی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • برگزاری ۲۴ نوروزگاه عشایری در ایلام
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی