Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@15:35:09 GMT

آشنایی مختصر با جاذبه های گردشگری کوالالامپور

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۷۹۹۸

آشنایی مختصر با جاذبه های گردشگری کوالالامپور

ساعت 24-کوالالامپور پایتخت زیبا و پر زرق و برق مالزی، تنها یک کلانشهر بزرگ آسیایی نیست. ظاهر مدرن زیبای این شهر که با آسمان خراش ها پر شده، در حقیقت نقابی است که روی یک شهر غرق در سنت ها کشیده شده است. هرچه بیشتر در بین جاهای دیدنی کوالالامپور به گشت و گذار و کندوکاو مشغول شوید، چهره آن تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه فرهنگ متفاوت در این شهر غالب هستند: فرهنگ چینی، هندی و البته مالزیایی. همه این ها به ترکیب فرهنگی رنگارنگ کوالالامپور افزوده شده اند.

تجربه کردن جاذبه های گردشگری کوالالامپور یعنی چشیدن برخی از بهترین غذاهای آسیایی، خرید کردن، غرق شدن در تاریخچه استعماری این کشور و رفتن به بالاترین نقاط این شهر و تماشای افق آن. اما اگر می خواهید در مورد اماکن دیدنی کوالالامپور بیشتر بشناسید، بهتر است با ما  همراه باشید.

برج های پتروناس

برج های پتروناس Petronas Towers ممکن است دیگر بلندترین بناهای جهان نباشند؛ اما هنوز هم همانند گذشته یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور بوده و توجه و احساسات بینندگان و بازدیدکنندگان را به خود معطوف می کنند. این مورد از اماکن دیدنی کوالالامپور، عناصر اسلامی و آسیایی را برای خلق یک سبک معماری منحصر به فرد مالزیایی ترکیب نموده اند. اما همچنان دو دهه بعد، هیچ بنای دیگری جذابیت ظاهری و درونی بیشتری از این دو بنای دوقلو ندارد. برج های پتروناس Petronas Towers توسط یک پل دو طبقه که چشم اندازهای خارق العاده از شهر و بویژه مرکز این شهر را به نمایش می گذارد، به یکدیگر وصل شده اند. در سفر به این شهر، بهتر است حتما سری به سکوی مشاهده پل آسمانی یا اسکای بریج Sky Bridge این برج ها بزنید تا زیبایی این دو برج را تماشا کنید. تعداد بلیط های این بخش از برج ها محدود هستند، بنابراین توصیه می کنیم در ساعت های خلوت به بازدید از برج های پتروناس Petronas Towers بروید. همچنین، می توانید به وبسایت این برج ها بروید و بلیط خود را رزرو نمایید.

برک فیلدز یا هند کوچک

برک فیلدز Brickfields که در قلب شهر قرار دارد و با عنوان دیگر "هند کوچک" Little India شناخته می شود، یکی از اماکن دیدنی کوالالامپور و محل زندگی اکثریت جمعیت هندی های این شهر است. این محله علاوه بر بخش بزرگی از مجموعه های مسکونی هندی، دارای ردیفی از فروشگاه های رنگارنگ هندی نیز هست و همین آن را به یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل کرده است؛ جاذبه ای قابل توجه برای همه کسانی که به دنبال کندوکاو در فرهنگ و سنت هندی در مالزی هستند. توصیه می کنیم به صورت بی هدف در خیابان های برک فیلدز Brickfields یا هند کوچک Little India راه بروید تا مناظر مختلف را ببینید و بوهای مختلف را استشمام کنید. به یکی از رستوران های متعدد این محله بروید و شیرینی ها و خوراکی های تند و تیز هندی را بچشید. اگر به خرید کردن علاقه دارید، این مورد از جاهای دیدنی کوالالامپور یک مکان ایده آل برای خریدن ساری های جنس ابریشم اصل و جواهرات هندی برای داشتن یادگاری از سفر یا دادن سوغاتی به دوستان و آشنایان است.

بوکیت بینتانگ

بوکیت بینتانگ Bukit Bintang بهترین و جالب ترین مرکز خرید و سرگرمی و یکی از اماکن دیدنی کوالالامپور است و در آن همه چیز از مراکز خرید شیک، هتل های پنج ستاره مجلل تا رستوران های 24 ساعته و کلوب ها و بارهای شلوغ و پر جوش و خروش یافت می شوند. بوکیت بینتانگ Bukit Bintang در تمام طول سال مملو از شلوغی و فعالیت های مختلف است. یکی از مشهورترین نقاط این محله برای بازدید، مرکز خرید پاویلیون کی ال Pavilion KL هست؛ مرکز خرید شیک و با کلاس که بهترین و مشهورترین مارک های تجاری در جهان از جمله دولچ گابانا، کوچ، جوسی کوتور، ورساچه و مکس مارا در آن فروشگاه دارند. اگر قصد بریز و بپاش دارید، می توانید سری به این مرکز خرید بزنید و در فروشگاه های شیک و گران قیمت آن به خرید مشغول شوید. اگر بیشتر اهل فعالیت های شبانه هستید، زندگی شبانه افسانه ای در بینتانگ واک Bintang Walk را تجربه کنید. سری به کلوب های شبانه و بارهای فوق العاده این محله بزنید و با مردم محلی اختلاط کنید؛ بدین وسیله می توانید فرهنگ و سنت های مردم مالزی را بیشتر درک کنید و در مورد آن ها بیاموزید. چه دلتان بخواهد یک شب پر آرامش را در یک بار شیک بگذرانید، از موسیقی زنده لذت ببرید و یا به یک بار گران قیمت روی بام بروید، بینتانگ واک Bintang Walk یکی از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور برای انجام این کار است. بوکیت بینتانگ Bukit Bintang با تمامی هیجانات و زندگی شبانه پر جوش و خروشی که در آن جاری است و آن را به یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل کرده، یکی از بهترین نقاط برای اقامت نیز به شمار می رود.

معبد سری ماهاماریامان

معبد سری ماهاماریامان Sri Mahamariamman Temple که در سال 1873 ساخته شده، یک معبد باستانی هندو است که پرستش کنندگان هندو و بازدیدکنندگان از سرتاسر جهان را به سوی خود جذب می کند و در لیست اماکن دیدنی کوالالامپور قرار دارد. این معبد تنها از اواخر قرن بیستم، یعنی قبل از سال 2000، به روی عموم باز شده است. امروزه این معبد با بیش از یک قرن تاریخچه قابل توجه، به عنوان ثروتمندترین معبد هندو شهرت دارد. معبد سری ماهاماریامان Sri Mahamariamman Temple با تنوعی از فرم های معماری ظریف و پیچیده تزئین شده است؛ فرم ها و شکل هایی که توجه شما را به خود جلب می کنند و شما را وادار می کنند از زاویه های مختلف از آن ها عکس بیاندازید و فیلم بگیرید. مهمترین ویژگی این معبد که یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور هم بوده، این است که این بنای عظیم به شکل بدن انسان شباهت دارد. بعلاوه، تمامی طبقات آن دارای دروازه های زیبا بوده که با کنده کاری ها و تندیس های هندو به سبک هندوستان جنوبی تزئین شده اند. وقتی در طول جشن هندوی تایپوسام Thaipusam از این مورد از اماکن دیدنی کوالالامپور بازدید می کنید، می توانید بخشی از جمعیتی باشید که مجسمه های لرد موروگا Lord Muruga را تا هنگام سپیده دم و تا غارهای باتو Batu Caves حمل می کنند. وقتی در نهایت از تمامی دعاها، پرستش ها و عکاسی از این بنا خسته شدید، می توانید به خیابان پر جوش و خروش پتالینگ Petaling که در آن نزدیکی قرار دارد، بروید و یک غذای چینی سالم و خوشمزه نوش جان کنید.

برج منارا کی ال

برج منارا کی ال Menara KL Tower یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور و یکی از بلندترین بناهای ساخته شده به دست انسان ها روی کره زمین است. این برج ممکن است بخاطر برج های مشهور پتروناس Petronas کمتر دیده شود، اما یک بنای فوق العاده مشهور و خارق العاده به شمار می رود. برج منارا کی ال Menara KL Tower نیز مانند برج های پتروناس Petronas جمعیت بزرگی از گردشگران و مردم محلی را به سوی خود جذب می نماید و یکی از مهمترین و برترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی محسوب می شود. سکوی مشاهده این برج چشم انداز های پانورامایی فوق العاده ای از شهر را به نمایش می گذارد. از آنجایی که این سکوی مشاهده از سکوی مشاهده برج های پتروناس Petronas صد متر مرتفع تر است، می توانید مطمئن باشید که بهترین چشم انداز شهر را از روی این سکو مشاهده خواهید کرد و از حضور در یکی ازاماکن دیدنی کوالالامپور لذت خواهید برد. این چشم انداز بویژه در هنگام سپیده دم واقعا باشکوه و خارق العاده است و در هنگام غروب زیباتر و بهتر نیز می شود، زیرا می توانید مرکز شهر درخشان شهر را با تمامی شکوهش مشاهده کنید. برج منارا کی ال Menara KL Tower دارای یک رستوران گردان به اسم اتمسفر سیصد و شصت Atmosphere 360 با غذای بسیار عالی و فضای بسیار خوشایند است. این رستوران با دیوارهای منحنی شکل، چیدمان بی عیب و نقص میزها و چشم اندازهای پر ستاره و از ارتفاع بالا، یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور برای قرارهای عاشقانه شبانه و خوردن یک غذای عالی و خوش طعم به شمار می رود.

جالان پتالینگ یا خیابان پتالینگ

جالان پتالینگ یا خیابان پتالینگ Jalan Petaling قلب شهر چینی ها یا چاینا تاون Chinatown محسوب می شود و برای گردشگران و مردم محلی که به دنبال فروشگاه های ارزان و غذاخوری های عالی هستند، یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور به شمار می رود. این خیابان یکی از مشهورترین نقاط شهر برای خرید کردن است و همه کسانی که برای اولین بار به این شهر سفر می کنند به این خیابان سر می زنند. خیابان های شهر چینی ها یا چاینا تاون Chinatown مملو از فروشگاه های مختلف است که همه چیز از پوشاک تا کیف و جا کلیدی و ابزارآلات را به فروش می رسانند. هرگاه قصد خرید چیزی را دارید، توصیه می کنیم حتما در مورد قیمت آن چانه بزنید تا بتوانید به بهترین و ارزان ترین قیمت آن را خریداری نمایید. اگر در تخفیف گرفتن و چانه زدن مهارت داشته باشید، گاهی حتی تا پنجاه درصد می توانید از قیمت یک کالا کم کنید. بعد از خرید کردن، به یکی از چایخانه های کوچک این محله بروید تا چای خوش طعم چینی نوش جان کنید. اگر هم گرسنه هستید، به یکی از رستوران های متعدد جالان پتالینگ Jalan Petaling سری بزنید تا خوش طعم ترین غذاهای چینی را امتحان کنید و با تجربه حضور در یکی از اماکن دیدنی کوالالامپور شهر را ترک کنید.

بنای سلطان عبدالصمد

بنای سلطان عبد الصمد Sultan Abdul Samad در سال 1898 ساخته شده و یکی از ابتدایی ترین بناهای سبک موری به شمار می رود. این بنا که به عنوان یکی از معتبرترین و دیدنی ترین جاهای دیدنی کوالالامپور شناخته می شود، چند دهه پیش به عنوان مرکز مدیریت استعماری بریتانیا مورد استفاده قرار می گرفت. اما بعد از استقلال کشور مالزی همه چیز تغییر کرد و بنای سلطان عبد الصمد Sultan Abdul Samad هم اکنون جایگاه دفاتر دولتی از جمله وزارت اطلاعات، فرهنگ و ارتباطات مالزی محسوب می شود. این بنا در بال غربی میدان مردکا Merdeka Square قرار گرفته و پس زمینه ای باشکوه و خارق العاده برای رژه سالیانه روز استقلال در کشور مالزی به شمار می آید. شما می توانید در سفر به پایتخت مالزی، به بازدید از این بنا بروید، معماری فوق العاده آن را تحسین کنید و در مقابل طاق های زیبا و باشکوه آن عکس بگیرید. بعلاوه، می توانید در تور بازدید از برج ساعت 42 متری آن شرکت کنید تا جذابیت این بنای قدیمی را بیشتر احساس نمایید. بنای سلطان عبد الصمد Sultan Abdul Samad با وجود افزوده شدن هر روزه بناهای باشکوه و مدرن، هنوز هم یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور محسوب می شود.

پارک پرندگان کی ال

پارک پرندگان کی ال KL Bird Park در باغ های زیبا و بکر لیک گاردنز Lake Gardens قرار دارد و علاوه بر این یک بهشت استوایی افسونگر و خیره کننده است، یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور هم محسوس می شود. این پارک که زیستگاه هزاران پرنده عجیب و جالب بوده، به عنوان بزرگترین زیستگاه پرندگان در جهان شناخته می شود. این پارک شامل 85 هزار متر مربع دشت وسیع با ماجراجویی های پنهان، نقاط جالب و غافلگیر کننده و جنگل های انبوه است. چه شما علاقمند به تماشای پرندگان باشید یا عاشق طبیعت، حتما از بودن در پارک پرندگان کی ال KL Bird Park لذت خواهید برد. فعالیت های قابل انجام در این پارک بیشمار هستند. می توانید طاووس ها را دنبال کنید و نوک شاخ ها را تماشا کنید؛ یا با جغدها و طوطی ها عکس بگیرید؛ یا در حالیکه تخم گذاشتن شتر مرغ ها را تماشا می کنید، به طوطی های کوچک دم دراز غذا بدهید و از صدای بد آهنگ لک لک هایی که در محیط حضور دارند، شگفت زده شوید. پارک پرندگان کی ال KL Bird Park فرصت های بسیار زیادی را برای تفریح خانوادگی و عکسبرداری از حیات وحش در اختیار شما می گذارد.

کامپونگ بارو

کامپونگ بارو Kampung Baru در گذشته برای فعالیت های سیاسی به کار برده می شد؛ اما هم اکنون به بهشت پر جوش و خروش علاقمندان به غذا در یک گوشه آرام و ساکت در مرکز شهر تبدیل شده است. این منطقه با خانه های چوبی تزئین شده با گل فرانگی پانی و درختان نارگیل، و در پس زمینه آسمان خراش های باشکوه پایتخت، جلوه ای روستایی به خود گرفت. وقت گذرانی خود در کامپونگ بارو Kampung Baru را با یک تور پیاده روی رایگان در قلب این روستای سنتی مالزیایی شروع کنید؛ این مسیر پیاده روی شما را از میان نقاط بسیار جالب این منطقه عبور می دهد. بعلاوه می توانید در یکی از فروشگاه های سنتی این منطقه توقف کنید و ادویه جات اصیل مالزی را خریداری نمایید یا در مرکز خرید پاسار مالام Pasar Malam به کندوکاو و خرید دی وی دی ها، کتاب ها، پوشاک و سایر موارد مربوط به مد با قیمت های بسیار ارزان مشغول شوید. در کامپونگ بارو Kampung Baru به هر فعالیتی مشغول شوید، مسلما از چشیدن خوراکی های خوش مزه ای که در غرفه های مختلف عرضه می شوند لذت خواهید برد و در یکی از مهمترین تجربیات سفر به کشور مالزی غرق خواهید شد. کافیست یک بشقاب بردارید و تمامی خوراکی ها و غذا هایی که می خواهید امتحان کنید را در آن بگذارید. اگر متوجه شدید که دلتان می خواهد هرچه را می بینید بخورید، اصلا شگفت زده نشوید؛ کامپونگ بارو Kampung Baru یکی از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور و یکی از بهترین نقاط این شهر برای غذا خوردن است.

مسجد جامک

مسجد جامک Masjid Jamek به سبک مغول طراحی شده و با گنبدهای پیازی شکل، مناره های کوچک و طاق های باستانی به شکل نعل اسب که روی ستون ها را تزئین کرده اند، بسیار جلب توجه می کند. این مسجد که در تقاطع رودخانه های کلنگ Klang و گمبانک Gombank قرار گرفته، یکی از اماکن دیدنی کوالالامپور به شمار می رود. نمای عظیم و کنده کاری های ظریف روی ستون ها هر کسی را که به بازدید از این مسجد می رود، مبهوت می سازد. این مسجد زیر درختان بزرگ و پرسایه نارگیل قرار گرفته است. مسجد جامک Masjid Jamek با وجود قرار داشتن در یک کلانشهر دو میلیون نفری، دارای فضایی آرام و بسیار آرامش بخش است و دوران کمتر پیچیده گذشته را به یاد می آورد. در روزهای جمعه، پرستش کنندگان از گوشه به گوشه پایتخت به این مسجد می آیند، بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که بازدیدتان به این روز نیفتد. اما مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید، پوشیدن لباس های مناسب و متعارف برای احترام گذاشتن به فرهنگ اسلامی در این مورد از جاهای دیدنی کوالالامپور است.

همگردی

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاذبه های گردشگری پاتاوه میزبان گردشگران نوروزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه
  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این نقطه از ایران
  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این شهر
  • تصاویری از جاذبه های گردشگری رضوانشهر
  • گزیده ای از جاذبه های گردشگری ایران + فیلم
  • هتل آریوبرزن شیراز و جاذبه های دیدنی اطراف آن
  • جاذبه ای دیدنی بنام منطقه گردشگری دره گردو
  • بازدید بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه
  • معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان/از رمز و راز حمام «شیخ بهایی» تا معرفی مقبره ناشناخته شاعر معروف
  • جاذبه های گردشگری پاتاوه میزبان گردشگران نوروزی