Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که غارت منابع این کشور توسط آمریکا نوعی اشغالگری است و دمشق با آن مقابله خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مراسم سفارت امارات در دمشق به مناسبت چهل و هشتمین روز ملی امارات گفت: سوری‌ها همانطور که روز ملی خودشان را جشن می‌گیرند در مراسم و جشن‌های امارات نیز شرکت می‌کنند و ما هرگز بزرگواری‌ و کمک‌های امارات و حمایتش از مردم سوریه را فراموش نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ماجرایی را به نقل از ولید معلم، وزیر خارجه سوریه درباره حمایت امارات از سوریه در سال ۱۹۷۳ که جنگ تشرین میان ارتش‌های سوریه و مصر با ارتش رژیم صهیونیستی رخ داد، نقل کرد. معلم در آن زمان در لندن بود. زاید آل نهیان، رئیس امارات او را به مقر اقامتش در لندن دعوت کرد و از او خواست به حافظ اسد، رئیس‌جمهوری وقت سوریه بگوید که برای پیروزی در این جنگ تمامی امکانات امارات تحت اختیار سوریه است.

مقداد گفت: چگونه ممکن است سوریه‌ای که در جنگ تشرین حافظ اسد آن را رهبری می‌کرد و اکنون بشار اسد آن را رهبری می‌کند این بزرگواری و بخشش زاید آل نهیان را فراموش کند.

فیصل مقداد تأکید کرد: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که امارات از سوریه در جنگ علیه تروریسم حمایت کرد. یکی از نشانه‌های این حمایت استقبال بدون شرط امارات از تمامی سوری‌هایی است که تا زمان پایان جنگ به آنجا پناه برده‌اند برای همین از برادرانمان در امارات تشکر می‌کنیم. مشارکت امارات در نشست اخیر عربی در دمشق و مشارکت خلیفه بن زاید آل نهیان در این نشست مایه افتخار ماست.

وی گفت: هر دستاوردی از سوری برادران عرب‌مان دستاوردی برای ماست. به دستاوردهای امارات در زمینه‌های اقتصاد و فرهنگ و تمدن افتخار می‌کنیم.

فیصل مقداد تأکید کرد: ما پیروزی‌های بزرگی در جنگ علیه تروریسم محقق کردیم. مناطقی که در اشغال گروه‌های تروریستی در ادلب و نیروهای اشغالگر ترکیه در شمال سوریه هستند به وطن بازمی‌گردند و در این مساله بر حمایت برادران‌مان در کشورهای عربی تکیه خواهیم کرد. ما در معرض سختی‌ها و خطرات واقعی قرار داریم که ایجاب می‌کنند همه در کنار یکدیگر بایستیم. خطر تروریسم خطری است که هیچ کشوری نه فقط در منطقه بلکه در سرتاسر جهان نمی‌تواند به تنهایی مقابل آن بایستد چراکه خطری علیه جهان است.

وی گفت: من به همه اطمینان می‌دهم که سوریه تا زمان آزادی آخرین وجب از خاک وطن خود به رهبری بشار اسد و حمایت ارتش به دستاوردهای خود ادامه می‌دهد. به کسانی که برای اجرای طرح‌های جدایی طلبانه خود هنوز بر حمایت آمریکا حساب باز می‌کنند می‌گوییم که هنوز زمان برای دور شدن از این توهمات وجود دارد به این دلیل که سوریه هرگز اجازه نمی‌دهد یک وجب از خاکش را از دست بدهد و این‌ها باید درایت به خرج دهند چراکه این توهمات که اسرائیل و آمریکا و کشورهای غربی در ذهن آن‌ها به وجود می‌آورند هرگز به موفقیت نخواهد رسید.

وی خطاب به آمریکا اظهاراتی را ایراد کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه همواره تکرار می‌کند. مقداد گفت: ما حضور آمریکا و غارت منابع‌مان توسط این کشور را نوعی اشغالگری می‌دانیم و بی‌تردید این اشغالگری با مقاومت روبه‌رو خواهد شد و مردم و رهبران و دوستان و هم‌پیمانان سوریه هرگز ساکت نخواهند نشست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیصل مقداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای جانبداری آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت به شدت محکوم کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که بار دیگر آمریکا در برابر اراده بین‌المللی ایستاد و یک بار دیگر بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تاسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مصادره حقوق ملت فلسطین حمایت کرد.

 جنبش فتح نیز به نوبه خود اقدام آمریکا در استفاده از حق وتو علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه جنبش فتح آمده است که آمریکا همیشه با حمایت همه جانبه از اشغالگری استعماری که تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم غزه و کرانه باختری ادامه دارد در برابر حقوق ملت فلسطین و اراده آن‌ها برای دستیابی به آزادی و استقلال ایستادگی کرده است به طوری که مواضع آمریکا حمایت از نسل کشی اشغالگران است که هم اکنون ملت فلسطین با آن مواجه شده است.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق