Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: تفکر حاکم بر کار‌های خلاقانه هنری می‌تواند منجر به تولید آثار فاخری شود که می‌توان این آثار را در معرض عرضه به متقاضیان و علاقمندان قرار داد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، عصر 12 آذرماه در جمع خبرنگاران در اردبیل با اشاره به مهرواره‌های تعریف شده برای سالجاری، اظهار کرد: در کنار برنامه‌ها و جشنواره و مهرواره‌های کشوری، برای سال جاری، ۷ مهرواره در زمینه‌های مختلف با هدف شکوفاسازی توانمندی‌های ادبی، هنری و فرهنگی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری استان پیش‌بینی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این تعداد، مهرواره «به رنگ آسمان» با مشارکت اداره کل هواشناسی استان، مهرواره ادبی مغان(شمال استان) در گرمی، مهرواره بازی‌های بومی محلی استان در کوثر، مهرواره صفویه‌شناسی همزمان با هفته استان در شهرستان‌ها و مرکز استان تا کنون برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بیان کرد: پنجمین مهرواره تعریف شده برای امسال مهرواره هنر کار با چوب‌های آب آورده بود که یکی از اقدامات هنری بسیار خلاقانه با متریال موجود در طبیعت در حاشیه دریا و رودخانه‌ها بود که از چوب‌های تهیه شده توسط مربیان مراکز فرهنگی استان، ۱۵۰ اثر بدیع و خلاقانه تهیه شد و این اقدام سازمانی و گروهی برای اولین بار در کشور است که متولی آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

احدزاده تصریح کرد: تفکر حاکم بر چنین کار‌های خلاقانه هنری می‌تواند منجر به تولید آثار فاخری گردد که حتی می‌توان در معرض عرضه به متقاضیان و علاقمندان قرار داد و ورود استان به چنین برنامه‌هایی با هدف بروز توانمندی‌های مربیان استان در زمینه‌های مختلف هنری، فرهنگی و ادبی است.

وی گفت: خوشبختانه مهرواره آب و آئینه «هنر کار با چوب‌های آب آورده» با استقبال سازمان مرکزی کانون کشور روبه‌رو و مقرر شد ۸۰ اثر از ۱۵۰ اثر تولید شده در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری تهران به نمایش گذاشته شود که موفقیت و اقدام ارزشمندی در بازمعرفی توانمندی‌های اعضا و مربیان استان اردبیل است که در زمینه‌های مختلف توانمندی و سرآمدی خود را با خلاقیت و استعداد از خود به نمایش گذاشته‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۲ آذرماه در مرکز آفرینش‌های تهران، واقع در خیابان حجاب، برای بازدید علاقمندان و هنردوستان برگزار خواهد شد و حضور هم استانی‌های ساکن مرکز کشور و اهالی هنر در ترغیب و تشویق هنرمندان کانونی برای اقدامات خلاقانه بیش از پیش مؤثر خواهد شد.

احدزاده با اشاره به موفقیت‌های ارزشمند سالجاری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: استان اردبیل، یکی از استان‌های بسیار موفق در حوزه فرهنگ پایه و تربیت کودکان و نوجوانان توانمند می‌باشد و مقام‌ها و رتبه‌های کسب شده در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی و افتخارآفرینی در مهرواره‌ها و جشنواره‌های کشوری خود گویای کارنامه موفق استان می‌باشد و این توسعه و رشد در سایر حوزه‌ها نیز مشهود است که موفقیت و رشد سال قبل و سالجاری بیانگر فعالیت‌های مؤثر و پیگیر استان می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن خلاقیت نوآوری آثار فاخر هنری فرهنگی ادبی مهرواره کودکان نوجوانان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، رضوان باقلاچی در دیدار مسئولان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجدمحور است که این امر مهم را کانون‌های فرهنگی مساجد محقق کردند و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم است.
وی افزود: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می‌دهد که مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش مهمی در فرآیندهای مختلف داشتند و توانستد اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان‌های مختلف سیاسی ایجاد کنند و امروز نیز باید نوجوانان و جوانان را در سنگر مسجد پرورش دهیم.
باقلاچی با اشاره به اینکه اقدام‌های پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است، اضافه کرد: باید مساله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان استان اردبیل مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: امروز فعال فرهنگی و یا کانونی می‌تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت‌های خود را به سایر کانون‌ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون‌ها را نیز فراهم کند.
مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان، تشریح کرد: مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد این استان در سال جاری عملیاتی کردن کانون‌های تربیت‌محور با حضور نوجوانان و جوانان محله‌های کم‌برخوردار است.
مصطفی آمون، اجرای ویژه برنامه جشن طلایه‌داران شکوه ایران زمین همزمان با دهه کرامت را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان اردبیل همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) به مدت ۱۰ روز در نقاط مختلف با برپایی برنامه‌های متنوع تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) رقم خواهم خورد.
وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان اردبیل هستند، یادآور شد: همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در برنامه‌های کانون‌های مساجد ضروری است و می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند که باید مسئولان به این موضوع دقت نظر بیشتری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر