Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@01:01:00 GMT

فارس من|آخرین وضعیت بزرگراه ارومیه میاندوآب

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۸۵۳۵

فارس من|آخرین وضعیت بزرگراه ارومیه میاندوآب

باثبت سوژه ای از طرف مردم در بخش فارس من برای پیگیری وضعیت بزرگراه ارومیه میاندوآب خبرنگار فارس در گزارشی آخرین وضعیت این پروژه را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سوژه ای با عنوان« بزرگراه ارومیه میاندوآب را زودتر تکمیل کنید» در «سامانه فارس من» ثبت شده که در شرح این سوژه آمده است: «مسیر ارومیه میاندوآب از مسیرهای پرتصادف است که هر ماه شاهد حوادثی تلخ در این جاده هستیم، بزرگراه ارومیه میاندوآب می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند اما متاسفانه خیلی کند پیشرفت می‌کند و باعث متضرر شدن مردم می‌شود» بنابراین خبرنگار فارس به پیگیری این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

280 کیلومتر بزرگراه در آذربایجان غربی ساخته می شود که یکی از آنها، بزرگراه ارومیه- مهاباد و مهاباد - میاندوآب است و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در این راستا اجرای عملیات به کندی پیش می‌روند اما در چند درروز اخیر خبر از بهره برداری 11 کیلومتر از بزرگراه ارومیه میاندوآب به گوش می‌رسد .

سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص بهره داری 11 کیلومتر از بزرگراه ارومیه به میاندوآب که به عنوان بخشی از کریدور غرب کشور آغاز شده است بیان کرد: برای احداث این قطعه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده در مجموع ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی هزینه شده‌ است.

وی اضافه کرد: در این قطعه از سه دهنه پل ۱۰ متری استفاده شده دو کیلومتر از این پروژه به سمت میاندوآب تا محدوده‌ پلیس‌راه میاندوآب - ارومیه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با یک پل پنج دهنه ۲۰ متری بر روی رودخانه سیمینه‌ با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال هم‌اکنون در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت جاده میاندوآب - سرچم نیز گفت: با توجه به اینکه این طرح با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است، پس از برگزاری جلسه‌های متعدد کارشناسی در تهران با شرکت زیرساخت و توسعه مقرر شد که در مسیر ۶.۵ کیلومتری این طرح که هنوز دست نخورده است نیز پیمانکار فعلی کار کند.

 

 وی با بیان اینکه قرار شده است پیمانکار این طرح زمان‌بندی اجرا و اتمام این پروژه را اعلام کند بیان کرد: در ۶.۵ کیلومتر باقی‌مانده یک دهنه پل بزرگ اجرا می‌شود و در برخی نقاط نیز برای گشایش مسیر به مواد منفجره نیاز است که روند اجرای پروژه را با سختی مواجه خواهد کرد اما تلاش بر این است که در زمان اجرای پروژه تسریع صورت گیرد.

حمزه لو با بیان اینکه کریدور غرب به منظور اتصال مرز بازرگان به بندر امام خمینی (ره) اجرا می‌شود، افزود: اجرای این طرح راهسازی علاوه بر ارتقای شاخص‌های توسعه و زیرساخت های جاده‌ای موجب شکوفایی حمل و نقل جنوب استان نیز می‌شود.

تاکنون ۹۵ کیلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب به طول ۱۶۴ کیلومتر زیر ترافیک رفته است؛ این مسیر از مسیرهای پرتصادف است که هر ماهه شاهد حوادثی تلخ بود که با تکمیل بخش دیگری از آن می‌توان شاهد کاهش تصادفات بود.

این پروژه در توسعه و گسترش شبکه بزرگراهی و ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در استان نیز بسیار تاثیرگذار است.

میرعبدالله حسینی معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب بیان کرد: پل سه دهانه ده متری در این قطعه با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان احداث شده و قسمت دوم این طرح از کیلومتر ۸۰۰+۱۵ تا ۸۰۰+۱۷ به طول دو کیلومتر توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرا شده است.

وی از نصب تابلو  و علائم ایمنی در این قطعه خبر داد و اذعان کرد: عملیات خط کشی انجام شده و  نصب نیوجرسی به‌طول یک کیلومتر و ۲۰۰متر از برنامه‌های آتی ایمن‌سازی این طرح است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح راهسازی علاوه بر ارتقای شاخص های توسعه زیرساخت های جاده‌ای آذربایجان‌غربی،باعث  شکوفایی حمل و نقل جنوب استان می‌شود.

 ارسلان شکری مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث بزرگراه های آذربایجان غربی در سالجاری اختصاص یافته که با این میزان اعتبار ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته می شود.

وی اضافه کرد: این میزان بودجه اختصاص یافته برای احداث بزرگراه های سطح استان آذربایجان غربی با کل بودجه عمرانی این استان برابری می کند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین از شناسایی 69 نقطه حادثه خیز جاده ای در سطح محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اولویت بندی های شورای ترافیک آذربایجان‌غربی، 12 نقطه حادثه خیز در جاده های استان اصلاح شده که با این اقدام، میزان تصادفات جاده ای در این نقاط به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی با تأکید بر ایمن سازی راههای مواصلاتی آذربایجان‌غربی  خاطر نشان کرد: برای حذف کل نقاط حادثه خیز استان و رساندن این نقاط به سطح مطلوب استاندارد، به دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 به گزارش فارس آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه و جاده اصلی و روستایی دارد که از این مقدار هشت هزار کیلومتر جاده روستایی و بقیه بین شهری است.

گزارش از رقیه وکیلی

انتهای پیام /61022/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه میاندوآب شهرسازی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه طبق توافق با اداره کل تعاون به متقاضیان واگذار شد.

سید محسن حمزه‌لو در این رابطه اظهار داشت: طبق توافق انجام شده صدور پروانه ساختمانی برای قطعات تفکیکی اراضی موسوم به شهرک والدین شاهد بلامانع است.

وی ادامه داد: با واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه مشکل ۳۲ ساله این تعاونی و تعداد هفت هزار خانوار از اعضای آن حل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی در اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه تامین شده است.

حمزه‌لو اضافه کرد: رسیدن به استاندارد‌های شهرسازی و توسعه زیرساخت‌های لازم در اولویت راه و شهرسازی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • ۱مصدوم و ۳ حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو