Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی قضات دادسرای قزوین با مسئولان اداره کل بازرسی استان، گفت: این سازمان به منظور کمک به تشکیلات قضایی ایجاد شده است و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مسئولان سازمان بازرسی به اهمیت نقش این سازمان در مبارزه با فساد و ارتقای عملکرد آن تاکید کرده اند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی استان اذعان داشت: مبارزه با فساد به عنوان شعار تحول محور ریاست قوه قضاییه، نیازمند ابزاری از جمله سازمان بازرسی است، به همین خاطر باید این سازمان به صورت تخصصی ارتقا یابد و تقویت شود تا در پیشگیری از وقوع فساد و کشف آن و رسیدن به گزارش صحیح و بدون عیب و نقص به خوبی عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین خاطرنشان کرد: در کارگروه تحول در احیای حقوق عامه با رویکرد فرهنگی و تقویت مبارزه با مفاسد اقتصادی که در هجدهمین همایش سراسری دادستان‌های سراسر کشور برگزار شد، به موضوع مبارزه با فساد بسیار تاکید شد و نظرات و رویکردهای تخصصی از سوی اعضای حاضر مطرح گردید که لازم است این موارد در نشست‌های مشترک استانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، زیرا هدف مبارزه با فساد است.

قاسمی با بیان اینکه قانون، فصل الخطاب و خط قرمز قوه قضاییه در مبارزه با فساد است، افزود:اداره کل بازرسی استان قزوین در چند سال اخیر عملکرد قابل قبولی در پیشگیری از وقوع فساد و شناسایی مفاسد اقتصادی و تشکیل پرونده قضایی داشته و توانسته بسیاری از دست اندازی‌ها به بیت المال را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کند.

وی با بیان اینکه این عملکرد جای تقدیر دارد، گفت: دستگاه قضایی نیز در برخورد با فساد از هیچ شخص، گروه و جناحی واهمه ندارد و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: همکاران قضایی در ارجاع گزارش‌های اداره کل بازرسی استان به کارشناسی باید دقت کافی را داشته باشند و از کارشناسان با تجربه و متخصص در این حوزه استفاده کنند و مشورت با کارشناسان و متخصصان اداره کل بازرسی را نیز در جهت شناسایی دقیق مفاسد در دستور کار قرار دهند.

دادستان مرکز استان قزوین گفت: نحوه عمل مرتکبان در پرونده‌های مفاسد اقتصادی و تخلفات مالی پیچیده شده است، بنابراین باید گزارش‌های بازرسی نیز تخصصی و کارشناس محور باشد تا بتوان ابعاد مختلف تخلفات و مفاسد را شناسایی کرد.

وی با بیان این که باید نسبت به تضییع حقوق بیت المال، اموال عمومی و مبارزه با مفاسد اقتصادی دغدغه داشته و حساس باشیم، افزود: امروزه بسیاری از عملکردها در فضای مجازی مورد ارزیابی گروه‌های مختلف اجتماعی و عامه مردم قرار می‌گیرد و چنانچه نشان دهنده وقوع تخلفات و مفاسد باشد، حتما ورود می کنیم.

برچسب‌ها دادگستری تخلفات مالی استان قزوین دادستان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری تخلفات مالی استان قزوین دادستان قزوین دادگستری تخلفات مالی استان قزوین دادستان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بعد از ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه و نخبگان با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با اشاره به اقدامات ارزشمند سپاه اظهار کرد: عملکرد ما در جامعه در شاکله نظام اسلامی مؤثر است، بنابراین هر رفتاری که موجب تقویت نظام و حاکمیت باشد نیکو و هر تلاشی که در خلاف جهت آن باشد، شایسته نیست.

وی با اشاره به ضرورت تقویت نظارت‌ها به عنوان یکی از انتظارات مهم اصحاب رسانه گفت: همانگونه که در روز معارفه نیز اعلام شد، سازمان بازرسی جهت تقویت نظارت بر سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی فعال شده‌اند.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه وجود فساد اعتماد مردم را از بین می‌برد، افزود: بی شک امروز مبارزه با فساد در استان گیلان اولویت بوده و یکی از معاونان شخصاً رسیدگی به این پرونده‌ها را بر عهده گرفته است.

وی افزود: در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی وجود ندارد بنابراین در جریان مبارزه با فساد دست‌های قدرت و متجاوز را در بسیاری از بخش‌ها از جمله آزادسازی رودخانه‌ها قطع کرده و خلع ید شدند.

احیای تالاب انزلی احقاق حقوق مردم است

صادقی نیارکی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوعات زیست‌محیطی از جمله تالاب انزلی خاطرنشان کرد: در بازدید از تالاب و برگزاری نشست تخصصی در این باره، با آلاینده تالاب که یک کشتارگاه بود برخورد قضائی صورت گرفته است.

وی احیای تالاب انزلی را احقاق حقوق مردم دانست و افزود: اجرای ناقص طرح هادی نیز یکی دیگر از معضلات استان به شمار می‌رود، اجرای طرح هادی در گیلان با استان‌های همجوار قابل قیاس نیست به گونه‌ای که اقدامات ناعادلانه ای صورت گرفته که در قاموس هیچ قانون و آئین‌نامه‌ای نمی‌گنجد.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به مساله عفاف و حجاب تصریح کرد: رعایت قانون عفاف و حجاب هم در شرع و هم در قانون مورد تاکید قرار گرفته، است بنابراین اجرای قانون عفاف و حجاب امری ضروری و نیازمند تدبیر است و برخورد با مصادیق بدحجابی توسط ضابطین قضائی آموزش دیده باید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه قانون از کسی که فساد را گزارش کند حمایت کرده و تقدیر می‌کند، افزود: وجود و فعالیت رسانه برای همه اقشار به ویژه برای نخبگان و عالمان از صدر اسلام تاکنون حائز اهمیت بوده و دارای مصونیت هستند.

اهمیت پاسخگویی و ارتباط مؤثر دستگاه قضائی و سازمان‌های مربوط با اصحاب رسانه

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به راه‌اندازی شعبه دادگاه ویژه اصحاب رسانه بر اساس طرح مطالبه جمعی از خبرنگاران مبنی بر داشتن دادگاه ویژه خبرنگاران در استان بیان کرد: باید دادگاهی ویژه اصحاب رسانه در گیلان تشکیل شود تا قضات و ارکان آن جنس رسانه و کارکردهای آن را بشناسد.

صادقی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی و ارتباط مؤثر دستگاه قضائی و سازمان‌های مربوط با اصحاب رسانه گفت: همه مکلف به پاسخگویی و ارتباط مؤثر با اصحاب رسانه و صاحبان افکار عمومی در جامعه هستند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به ضرورت پاسخگویی ادارات و سازمان‌ها در برابر افکار عمومی و اصحاب رسانه گفت: در باب مطالبه خبرنگاران مبنی بر جرم انگاری «دروغ مسؤولان‌»، باید گفت که دروغ گویی همچون دروغ نوشتن گناه و به اندازه خود در قانون جرم انگاری شده و مصادیق آن به دفعات وجود داشته است.

وی افزود: باید در گفتن، نوشتن و پیگیری‌ها بر باورهای دینی و اخلاقی که در مواردی حرم انگاری هم صورت گرفته، پایبند و متعهد بوده و از افترا و نشر اکاذیب پرهیز کرد.

کد خبر 6085643

دیگر خبرها

  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • حسینی‌پور رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد + سوابق
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • با حکم مخبر «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • استاندار مازندران رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد
  • «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • تشکیل ۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان