Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیل مهر و آبان‌ سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به مردم این شهرستان خسارت وارد کرد که تا کنون علاوه بر وعده‌های مسئولان هیچگونه تسهیلاتی به آنها تعلق نگرفته است.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا-مائده فلاحتکارضیابری: بارش شدید باران در مهر و آبان‌ سال جاری در صومعه‌سرا سبب وقوع سیل در برخی از نقاط شهرستان شد، این سامانه بارشی موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سرازیر شدن آن به سمت منازل مردم و بروز خساراتی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سیل مهره بیش از ۴۰ منطقه روستایی صومعه‌سرا درگیر سیل بوده و به بسیاری از بناها، زیرساخت‌های روستایی، کشاورزی و مکان‌های تجاری، صنعتی و مسکونی خسارت وارد شد.

 

بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، ۹ دهنه پل در شهرستان صومعه‌سرا تخریب و به ۱۰ پل، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد آمد ضمن اینکه پل‌های ارتباطی بین روستایی و آبنما نیز بوده‌اند.

 

 

همچنین در این سیل به بیش از 400 واحد مسکونی و تجاری خسارت وارد شد که در مجموع بیش از 50 میلیارد تومان برآورد شد. تنیان، مهویزان، تطف، پشتیر، سه سار، میانبر، ضیابر، طاهرگوراب، راجیر، محمود کیان، اباتر، شیخ محله، لاکسار، فلاح آباد و سیاه درویشان از جمله روستاهای درگیر سیل مهرماه بودند.

 

سیل آبان‌ نیز بالغ بر 44 میلیارد تومان خسارت وارد کرد که با تشکیل ستاد بحران قرار شد برآورد خسارت را به تهران ارسال و اعتباراتی در این راستا جذب شود اما تاکنون طبق گفت‌وگویی که با برخی از این مردم آسیب‌دیده داشته‌ایم هیچ مبلغ تسهیلاتی به آنها تعلق نگرفته است.

 

 

در سیل آبان‌ماه 400خانه، سه مرغداری، 12دهنه پل، دیواره‌های جاده‌ها، رودخانه‌ها و تاسیسات زیربنایی در صومعه‌سرا آسیب جدی دیدند.

 

یکی از مردمان سیل‌زده با بیان اینکه تمام زندگی من زیر آب رفت، اظهار کرد: وقتی مسئولان برای بازدید به منزلم آمدند بسیار خوشحال شدم که خیلی زود به ما تسهیلاتی می‌دهند تا دوباره زندگی ما رونق گیرد اما این اتفاق نیفتاد.

 

یکی دیگر از مردمان سیل‌ زده با بیان اینکه صدایم را به مسئولان برسانید، ‌گفت: با بارش هر باران منزل ما به زیر آب می‌رود و خواهشمندیم که هر چه زودتر به مشکل ما رسیدگی کنند.

 

در این راستا با فرماندار صومعه‌سرا گفت‌وگویی انجام داده‌ایم تا از اصل ماجرا با خبر شویم.

 

 

«سیدجلال سیدمحمدی» با بیان اینکه کلیه اقدامات در خصوص برآوردهای خسارات برای 2 سیل مهر و آبان در شهرستان انجام شد، اظهار کرد: بر اثر سیل مهرماه حدود 55 میلیارد تومان و سیل آبان ماه 44 میلیارد تومان به شهرستان خسارت وارد شد.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده در بخش‌های مختلف را استحصال و برای ستاد بحران استان ارسال کردیم و آنها هم به تهران ارسال کردند، افزود: متاسفانه در این راستا تا کنون هیچ گونه اعتبار یا مبلغی به ما اعلام نشده تا به کسانی که خسارت دیدند اعلام کنیم.

 

وی گفت: خسارتی که به راه‌ها و پل‌ها وارد شده و همچنین برای لایروبی رودخانه‌ها که مانعی برای تکرار سیل‌های بعدی باشد اقداماتی با توجه به توان استان و شهرستان در حال انجام است.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد انتخابات مجلس انتخابات مجلس انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد سیل در صومعه سرا مناطق سیل زده خسارت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با فعالیت سامانه بارشی در این استان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، گفت: بخش‌های خصوصی در کنار دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن معضلات هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در محل فرمانداری شهرستان کنارک که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در برخی شهرستان‌های جنوبی این استان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شده است.

وی افزود: به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع شده و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، همچنین اختلالاتی در ارتباطات به وجود آمد که بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن این معضلات هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با وجود تذکرات مبنی بر عدم ترددهای غیرضروری، اما روز گذشته شاهد گرفتار شدن سه دستگاه اتوبوس در سیلاب بودیم که با تلاش متولیان امر و عنایت الهی آسیبی متوجه فردی نشد و مسافران نجات یافتند.

وی عنوان کرد: با فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، همچنین با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفته که باید کمک برای جایگزینی آنها انجام شود‌.

کرمی گفت: برق تعدادی از روستاها به علت وزش شدید باد و باران قطع شده که باید هر چه سریع‌تر مشکل برطرف شود، پست برق کهیر نیز دچار مشکل شده که تلاش تیم‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.

وی تاکید کرد: تامین آب شرب مردم یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید به درستی انجام شود، در این زمینه یکی از اقدامات آبرسانی توزیع آب معدنی در نقاط درگیر سیل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ظهره‌وند: وعده صادق نشان داد ایران امیدِ مستضعفان عالم است
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی صومعه سرا مستلزم ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • خسارت ۳ میلیارد ریالی به تأسیسات شهرستان دیر
  • وعده صادق به الگوی مبارزه با ظلم و استکبار تبدیل شد