Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان در تاریخ 21 و 22 آذر ماه سال‌جاری در تاشکند خبر داد.

 به نقل از وزارت صمت، حمید زادبوم افزود :در این کمیسیون نمایندگان سازمان‌های بخش دولتی و خصوصی هر دو کشور در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های مختلف به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آنکه این کمیسیون در آذر ماه سال جاری در تاشکند برگزار خواهد شد، بیان کرد: اعزام هیات تجاری از سوی بخش خصوصی به عنوان هیات همراه وزیر صمت و همچنین برگزاری نمایشگاه تجاری ایران در تاشکند جزو دو رویداد مهم است که در حاشیه برگزاری این کمیسیون انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سیزده‌مین کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر تجارت ازبکستان برگزار می شود.

زادبوم در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کمیسیون بتواند زمینه هر چه بیشتر فعالیت تجار دو کشور را فراهم سازد.

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران ازبکستان تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار

 عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) اظهار داشت: بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران یکی از راه‌های مهم تجاری و ترانزیتی برای افغانستان است.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تاجران افغانستان فراهم کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: با فراهم‌سازی زمین و منطقه آزاد برای تجارت، اموال تاجران افغانستان در بندر چابهار در امنیت است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، بیشترین صادرات و واردات افغانستان از بندر چابهار و بندر عباس صورت‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات افغانستان با ایران از نظر ارزشی در طول سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسید که از این رقم ۳۳ میلیون دلار ارزش صادرات افغانستان و یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار هم ارزش واردات این کشور از ایران بوده است.

به گفته این مقام مسئول افغانستان اقلام عمده صادراتی افغانستان در سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پنبه، شمش سرب، کنجد، نخ، کشمش و ماش بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: اقلام وارداتی افغانستان از ایران در سال ۱۴۰۲، سوخت دیزل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، گوجه فرنگی و مواد خام فابریکات صنعتی بوده‌است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود این وزارت بر استفاده بهتر از بندر چابهار به عنوان راه جدید تجارت افغانستان تاکید دارد.

کارشناسان امور اقتصادی به این باورند که بندر چابهار ایران نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای تجار افغانستانی است.

از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند که بندر چابهار نسبت به بندر واگه کراچی از مزایای بیشتری برای انتقال کالاها برخوردار است.

به گفته آنان، در کنار فراهم‌ شدن امکانات از جانب ایران، انتقال کالا از این بندر تجارتی ارزان‌تر تمام شده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید: در چابهار تاسیسات پیشرفته‌ای ساخته شده که این تاسیسات سهولت‌های زیادی را برای انتقال کالا فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا