Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید اقدامات پیشگیرانه در حوزه جلوگیری از مخاطرات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد گفت: باید حوزه کشاورزی به‌عنوان ارکان اصلی در مدیریت بحران موردتوجه باشد.

سید حسن میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی در کشورمان بودیم که این تغییرات سبب اثرگذاری بر بخش‌های مختلف ازجمله بخش کشاورزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ازجمله اثرات تغییر اقلیم در کشور را کاهش بارندگی‌ها، افزایش دما، بروز و ظهور ریز گردها، سیل، شیوع امراض و آفات عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان داشت: تغییرات ایجادشده در دمای هوا و نوسانات جوی و وقوع بارندگی یک سال ظرف مدت 48 ساعت، خسارت‌های میلیاردی به بخش کشاورزی همگی از آثار و تبعات تغییر در اقلیم کشور است.

میرعماد عنوان کرد: این تغییرات اقلیمی بسیاری از مدل‌های پیش‌بینی را دستخوش تغییر کرده است و دیگر صحت‌وسقم پیش‌بینی‌ها در مدل‌های گذشته قابل پیش‌بینی نیست.

وی اظهار داشت: همه مخاطرات از ظهور و بروز آفات و امراض جدید، خشکسالی، سرمازدگی، سیل، زلزله، افزایش و کاهش بارندگی‌ها، افزایش و کاهش دما به دلیل تغییرات اقلیمی، بخش کشاورزی را متأثر کرده و به‌عبارتی‌دیگر با وقوع هر یک از این موارد شاهد بروز خسارات در حوزه کشاورزی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تأکید کرد: حوزه کشاورزی باید به‌عنوان یکی از ارکان اصلی و جدی در مدیریت بحران کشور موردتوجه قرار گیرد.

میرعماد افزود: بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور از 90 درصد مخاطرات زمین‌ساخت، انسان‌ساخت و اقلیم ساخت متأثر می‌شود و همین امر اهمیت توجه به این حوزه را دوچندان می‌کند.

وی با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تخصیص منابع کشور در این حوزه گفت: باید در جذب و پرداخت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض همت و تلاشی مضاعف صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به محدودیت منابع اظهار داشت: یکی از راهکارهای کاهش اثر مخاطرات در حوزه کشاورزی توجه به اقدامات پیشگیرانه در بخش‌های مختلف ازجمله سیل، سرمازدگی، خشکسالی، آفات است.

میرعماد عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف باید دارای اثربخشی بالایی باشند تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید.

وی تأکید کرد: طرح‌های پیشگیری از مخاطرات باید به‌صورت 100 درصد موردحمایت قرار گیرند؛ چراکه به ازای صرف هر یک ریال در بحث پیشگیری می‌توان چندین برابر از وقوع خسارت جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی تغییر اقلیم استان سمنان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

سمانه غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به انتقال محصولات دپو شده از فضای باز به مناطق سرپوشیده اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان از انجام هرگونه عملیات کشاورزی در نخیلات استان‌های جنوبی بویژه گرده افشانی اجتناب کنند.

غلامی ادامه داد: کشاورزان و باغداران بدلیل وقوع بارندگی و جلوگیری از آسیب مزارع آماده برداشت از انجام آبیاری مزارع و باغات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر جلوگیری از نفوذ آب به سالن‌های پرورش قارچ و گلخانه‌ها گفت: پرورش دهندگان ماهی نسبت به پاکسازی و تنظیم و کنترل دریچه ورودی آب استخر‌ها جهت جلوگیری از آب گل آلود به استخر‌ها اقدام و همواره از کوددهی استخر‌های پرورش ماهیان گرم آبی اجتناب کنند.

او گفت: عشایر در هنگام عبور از ارتفاعات و انتقال دام به مکان‌های سرپوشیده و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین عایق بندی کندو‌ها در برابر بارش اجتناب کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در برخی استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعد و برق و کاهش تگرگ پیش بینی می‌شود.

بعدازظهر جمعه در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی  زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی و در ساعات بعدازظهر شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در نیمه شرقی فارس، نیمه شرقی استان‌های یزد و کرمان رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط گرد و خاک و نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش ایران و اسرائیل؛ این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟
  • بازگشت جنجالی گشت ارشاد به خیابان‌ها در میانه تنش بین ایران و اسرائیل؛  این چه تدبیری است؟ چه کسی دستور داد؟
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست