Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس با اشاره به تهیه برنامه مدون و مبتنی بر خرد جمعی، گفت: مردم ما در عین گلایه از برخی کاستی‌ها انتخابات بزرگ و باشکوهی را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از چند روز پیش عملا وارد فاز تازه‌ای از مراحل خود شد و با آغاز فرآیند ثبت نام کاندیداهای نمایندگی به صورت جدی‌تر و عملیاتی‌تری به سمت خط پایان حرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان گنبدکاووس نیز در سه روز ابتدایی مهلت ثبت نام تعداد 16 نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی با حضور در دبیرخانه اجرایی انتخابات این شهرستان اقدام به ثبت نام کردند که «سلیمان هاشمی» نیز یکی از این افراد بود که با ورودی متفاوت به همراه افرادی از قوم ترکمن با لباس‌های زیبای خود وارد فرمانداری شد.

پس از ثبت نام وی به عنوان نامزد انتخابات گفت و گویی صورت داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

* می‌توانم مشکلات شهرم را حل کنم/ رسالت مجلس را ملی و مهم می‌دانم

فارس: خودتان را به صورت مختصر معرفی کنید؟

هاشمی: سلیمان هاشمی هستم به عنوان کاندیدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، زادگاهم یکی از دهستان‌های اطراف گنبدکاووس و پرورش یافته فرهنگ و سنت ناب این منطقه و مناطق اطراف آن بوده است. کارشناس ارشد وزرات جهاد کشاورزی و کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل بوده و تلاش کرده‌ام همواره برای بهبود تخصص خود در کنار تعهد تلاش کنم.

فارس: انگیزه شما برای حضور در مجلس چیست؟

هاشمی: انگیزه‌ها از حضور در عرصه انتخابات برای هر کسی می‌تواند متفاوت باشد هر چند که این انگیزه‌ها در افراد مختلف می‌تواند دارای قدر مشترکات زیادی داشته باشد به‌هرحال این انگیزه‌ها از برداشت فرد از جایگاهی که در اجتماع دارد و از میزان موثر بودن او در حل مشکلات جامعه نشات می‌گیرد. بنده نیز با توجه به رزومه قوی که در دستگاه‌های اجرایی داشته و دارم و بنا به آگاه بودن به وجود مشکلات گوناگون در عرصه‌های مختلف حوزه گنبدکاووس و اعتقاد به اینکه می‌توانم تا حدودی این معضلات را با توجه به جایگاه حقیقی و حقوقی نماینده مجلس مرتفع نمایم پا به این عرصه ملی گذاشتم.

* داشتن برنامه مدون، صداقت و مردم‌داری ویژگی‌های مهم من است

فارس: به نظر شما چه ویژگی شما را از سایر کاندیداها متمایز کرده است؟

هاشمی: تشخیص ویژگی‌هایی که تشکیل‌دهنده شاکله خصوصیات فردی و اجتماعی کسی که خود را برای ورود به عرصه مهمی چون انتخابات مجلس مناسب می‌داند بدون شک بر عهده موکلین وی است، چه آنکه همیشه اعتقادم بر این بود که در بیان ویژگی‌های شخصی نباید هیچ گونه افراط و تفریطی صورت بگیرد زیرا که کوتاهی در بیان این ویژگی‌ها و نشان دادن تواضع ظاهری و بیان جملات کلیشه‌ای که مردم خود مرا می‌شناسند افتادن از این طرف بام است و افراط در بیان این ویژگی‌ها بیشتر رنگ و بوی شعاری دارد لذا بهترین روش را بیان حقیقت و صریح  بودن با مردم می‌دانم.

 اینکه سلیمان هاشمی با کوله باری از تجربیات اجرایی در زمان بخشداری منشاء خدماتی از نوع خدمت ماندگار در آن خطه بوده که هنوز هم مردمان دوست‌داشتنی آن منطقه من را مورد لطف و عنایت خود قرار می‌دهند و با صداقت و مردم‌داری و توانایی شخصیتی که در خود سراغ دارم و همگان نیز بر این خصوصیات بنده معترفند پا به عرصه انتخابات گذاشتم .

داشتن برنامه مدون آن هم با بهره جستن از تجارب و وظیفه‌مندی چه در دوران بخشداری و چه در بدنه وزارت کشور و جهاد کشاورزی، در 11 برنامه در دوره دهم و به شکل قاعده‌مندتر و عملیاتی‌تر در دوره یازدهم از نکات مثبت برنامه‌های من خواهد بود.

بهره جستن از نظرات مردم و اعتقاد به خرد جمعی نیز در برنامه منبه شکلی است که استفاده از تمام نظرات مردم در سطوح روستا، دهستان، بخش و شهرستان با ایجاد کمیته ها و شوراهای راهبردی و مشورت گیری از آنان مسیر چهارساله نمایندگی را مشخص خواهد کرد.

فارس: چه کاری را در سطح حوزه انتخابیه بر زمین مانده می‌دانید؟

هاشمی: ایجاد وحدت و به کارگیری از تمام نیروهای متخصص فارغ از توجه به قوم و قبیله در مناصب مختلف شهر البته با توجه به اختیارات نمایندگی در این زمینه و تلاش برای اخذ بودجه‌های عمرانی و عملیاتی کردن پروژه‌هایی که عملا در حد حرف و سخن باقی مانده عمده‌ترین مسائل بر زمین مانده شهرستان گنبدکاووس است.

* توسعه گردشگری و شهرک‌های صنعتی اولویت بنده است

فارس: برنامه‌های اصلی شما در صورت ورود به مجلس چیست؟

هاشمی: شهرستان گنبدکاووس پتانسیل انجام کارهای بسیاری دارد که غالبا به آنها توجه نشده یا کمتر بدان پرداخته شده است. از آن جمله باید به صنعت توریسم و گردشگری با وجود دارا بودن برج تاریخی قابوس و امامزاده یحیی بن زید (ع) با قرار داشتن در مسیر مشهدمقدس و مزار خالدنبی (س) و در کنار آن وجود مجموعه اسبدوانی به عنوان مظلومترین صنعت و ورزش که هنوز بعد از گذشت حدود 50 سال در جذب گردشگر و پول ناکام بوده و به عنوان منبع درآمد برای مالکین و چابکسوران و دست اندرکاران آن تبدیل نشده است.

طبیعت صحرا و کویرهای شمال گنبدکاووس و جاذبه‌های آن نیز جای کار بسیاری دارد که در کنار موضوعاتی همچون شهرک‌های صنعتی همه و همه جای کار بسیاری را می‌طلبد. کسی می‌تواند حداقل در برآورده کردن و یا در جهت حل مسائل  این امور گام بردارد که گذشته از دارا بودن تخصص و یا ارتباط مستمر با متخصصین نیاز سنجی و تحقیق میدانی نیز انجام داده باشد.

* هزینه‌های انتخاباتی‌ام بسیار پائین‌تر از رقبایم خواهد بود/ نظام ما الهی و مردم‌محور است

فارس: آیا حاضرید منابع مالی تبلیغاتی خود را شفاف اعلام کنید؟

هاشمی: اعتقاد همیشگی بنده بر شفاف سازی مالی در فعالیت‌های اجتماعی هستم و از طرفداران بحث شفاف‌سازی فیش‌های حقوقی کارمندان ارشد دستگاه‌های اجرایی و شفافیت مالی دارایی‌های مالی نمایندگان مجلس قبل و بعد از دوره نمایندگی هستم.

در زمینه شفافیت هزینه مالی در عرصه انتخابات نیز اگر سایر رقبا خود را ملزم به رعایت حداقل استانداردهای هزینه کردهای خود کنند بنده بدون شک تماما هزینه‌های مالی خود را به اطلاع عموم خواهم رساند.

صدق ادعای بنده اینکه در ادوار گذشته بنده یکی از معدود کاندیداهایی بودم که حداقل هزینه را در باب کاندیداتوری کردم و به جرات می‌توانم بگوئیم که هزینه کرد رقبای انتخاباتی بنده چندین برابر هزینه کرد اینجانب بود، ضمن اینکه دانستن حق مردم است و شفاف کردن هزینه‌های انتخاباتی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

فارس: حرف ناگفته‌ای اگر دارید بفرمائید؟

هاشمی: همگان را به شرکت در انتخابات با شکوه اسفندماه دعوت می‌کنم و معتقدم با وجود کاستی‌ها و ضعف‌هایی که در عملکرد برخی مسوولان وجود دارد نظام ما نظامی مردمی و الهی است که با درایت و رهبری رهبر فرزانه‌مان و پشتیبانی این مردم فهیم حتما به سر منزل مقصود خواهیم رسید.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات خرد جمعی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت بختیاری عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: چهار نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد ۲ نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.

بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزدها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت ماه) خواهد بود، ادامه داد: انتخابات در دور اول در آبادان به طور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.

وی، تعداد شعب اخذ رأی را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و بیان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رأی از مردم آبادان را بر عهده دارند.

کد خبر 6088179

دیگر خبرها

  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران