Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@17:01:44 GMT

اتحاد اروپا برای جنگ تعرفه ای با آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۹۹۰۶

دولت فرانسه و اتحادیه اروپا اعلام کردند که وضع تعرفه از سوی آمریکا بر کالاهای فرانسوی را تلافی خواهند کرد.

اخبار بین‌الملل- در همین رابطه وزیر دارایی فرانسه تهدید آمریکا به وضع تعرفه در مورد کالاهای فرانسوی را غیرقابل قبول خواند و گفت: اتحادیه اروپا آماده است تا چنین اقدامی را تلافی کند.

از سوی دیگر کمیسیون اروپا ، بازوی اجرایی اتحادیه نیز اعلام کرد که تمامی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در برابر این اقدام متحد هستند و بهترین محل حل این اختلاف سازمان تجارت جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ اخیرا تهدید کرده که آمریکا حدود ۲.۴ میلیارد کالاهای فرانسوی از جمله نوشیدنی های الکلی، پنیر و کیف را مشمول تعرفه‌های ۱۰۰ درصدی خواهد کرد.

این تهدید واکنشی به تصمیم سنای فرانسه برای اخذ مالیات از شرکت‌های دیجیتال در فرانسه است.

به گزارش رویترز، بر اساس تحقیقات اخیر اداره تجارت آمریکا مالیات جدید خدمات دیجیتال در فرانسه به ضرر شرکت‌های فناوری آمریکایی خواهد بود.

بر اساس این تحقیقات، مالیات جدید به طور مشخص برای شرکت‌های آمریکایی از جمله آلفابت (صاحب گوگل)، فیسبوک، اپل و آمازون به طور غیرعادی سنگین است.

فرانسه تنها کشوری نیست که شرکت‌های بزرگ خدمات دیجیتال را هدف گرفته است و تعداد کشورهایی که در حال تنظیم وضع مالیات بر این شرکت‌ها هستند رو به افزایش است.

اکثر دولت‌ها، از جمله دولت آمریکا، از این‌که شرکت‌های بزرگ دیجیتال در سراسر جهان فعالیت می‌کنند ولی دفتر خود را در کشورهایی نظیر ایرلند ثبت می‌کنند که مالیات کمتری می‌گیرد، ناراضی هستند.

فرانسه می‌گوید به محض رسیدن به توافقی جدید در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای تغییر مقررات کهنه نظام مالیاتی بین‌المللی این مالیات جدید را لغو خواهد کرد.

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در لندن ابراز امیدواری کردند که اختلافات دو کشور در مورد مالیات خدمات دیجیتال حل شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که به شرکت‌های فناوری آمریکایی علاقه‌ای ندارد اما اینها شرکت‌های آمریکایی هستند و دیگران نمی‌توانند بر آنها مالیات وضع کنند.

او اضافه کرد: «بنابراین یا این مسئله حل می‌شود و یا ما نیز متقابلاً مالیات‌هایی وضع خواهیم کرد. و این مالیات‌ها قابل‌توجه خواهد بود».

با این حال ماکرون گفته که «مصمم هستم از منافع کشور خود و اروپا دفاع کنم».

این موضوع سبب شده تا مناسبات روسای جمهوری آمریکا و فرانسه بار دیگر مورد توجه قرار گیرد؛ رهبرانی که در مورد مسائل دیگری نظیر برخورد آمریکا با تجارت بین‌المللی، تغییرات اقلیمی و ایران اختلاف نظر دارند.

در همین حال ترامپ صبح دیروز سه‌شنبه در سخنانی ضمن انتقاد از متحدان اروپایی آمریکا، به طور مشخص به سخنان چند هفته پیش ماکرون در مورد «مرگ مغزی» ناتو اشاره کرد و این سخنان را اظهار نظری «بسیار زننده» توصیف کرد.

دولت آمریکا در گذشته در واکنش به یارانه‌های دولت فرانسه به صنایع هواپیماسازی، پرونده‌ای که سازمان تجارت جهانی نیز از آن حمایت کرده، بر شراب و پنیر محصول فرانسه ۲۵ درصد تعرفه گمرکی تازه وضع کرده بود.

کارشناسان می گویند این اقدام به ضرر مصرف‌کنندگان آمریکایی است و همچنین به تولیدکنندگان فرانسوی به شدت لطمه خواهد زد.

تحت تاثیر تهدید آمریکا به وضع تعرفه گمرکی بر محصولات فرانسوی ارزش سهام شرکت‌های تولیدکننده کالاهای لوکس در این کشور کاهش یافته است.

در صورت تصمیم دولت آمریکا به عملی کردن این تهدید، با توجه به روندی که وضع تعرفه در مورد کالاهای چینی طی کرد، احتمالا اجرای آن در مورد کالاهای فرانسوی نیز چند ماهی طول خواهد کشید.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه کمیسیون اروپا دونالد ترامپ آمریکا مالیات تعرفه گمرکی اتحادیه اروپا فرانسه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های جمعی گزارش دادند که نیروهای پلیس فرانسه با شهروندانی که قصد شرکت در ۲ تظاهرات ضدصهیونیستی را در برابر دانشگاه سوربن داشتند برخورد کردند.

این اعتراضات همزمان با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن انجام می‌شد.

موج اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا با واکنش شدید نیروهای امنیتی این کشورها رو به رو شده است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد امروز گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم صهیونیستی را یک سازمان تروریستی نامیدند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد صهیونیستی مجازی اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است