Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-دی.سی.فونتانا نویسنده سریال های مشهوری چون «سفر ستاره ای» و «مرد شش میلیون دلاری» در ۸۰ سالگی درگذشت.

دوروتی کاترین فونتانا نویسنده مجموعه اصلی «سفر ستاره ای» که در ایران با نام «پیشتازان فضا» شناخته می شود و همکاری طولانی مدتی با فرانچایزهای این مجموعه هم داشت، در ۸۰ سالگی از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب سایت رسمی «سفر ستاره ای» با تایید این خبر از این بانوی نویسنده به عنوان یک نویسنده افسانه ای که خالق بسیاری از اپیزودهای این مجموعه بود یاد کرد. در این وب سایت آمده است که وی پس از یک دوره کوتاه بیماری درگذشت.

فونتانا سال ها در انجمن نویسندگان آمریکا فعالیت می کرد و اخیرا به عنوان سخنران در موسسه فیلم آمریکا حضور داشت.

وی از نیوجرسی و از نادر نویسندگان زنی بود که در ژانر علمی-تخیلی می نویسند. خلق شخصیت آقای اسپایک و جزییاتی درباره مادر انسان و پدر وولکان وی از جمله ابتکارهای این نویسنده بود.

این نویسنده ۱۱ اپیزود از «سفر ستاره ای» اصلی را نوشته بود که در سه فصل از سال ۱۹۶۶ تا ۶۹ روی آنتن رفته بود.

وی در دهه ۱۹۷۰ با تهیه کننده سری انیمیشنی «سفر ستاره ای» نیز همکاری کرده بود.

در اوایل فعالیتش وی از نویسندگان اپیزودهایی از سریال «غرب وحشی وحشی» و «بن کیسی» هم بود. «خیابان های سانفرانسیسکو»، «بونانزا»، «کونگ فو»، «مرد شش میلیون دلاری» و «والتون ها» از دیگر سریال هایی بود که وی از نویسندگانشان بود.

فونتانا سال ۱۹۹۷ و ۲۰۰۲ جوایز افتخاری انجمن نویسندگان آمریکا را دریافت کرده بود.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود

به گزارش "ورزش سه"، دیوید بکام که در تبلیغی مربوط به باشگاه‌های ورزشی متعلق به مارک والبرگ شرکت کرده بود، مدعی شده که این بازیگر آمریکایی مبلغ ۹ میلیون یورو که قرار بوده در ازای این تبلیغات به او بدهد را نپرداخته است.

فوتبالیست سابق ادعا می‌کند که فریب خورده است تا سفیر برند شود و ۹ میلیونی را که مقرر شده بود دریافت نکرده است. توافق بکام با کمپانی ورزشی F45 بود که والبرگ ۳۶ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

وکلای بکام اعلام کرده‌اند که این شرکت قرار بوده در سال ۲۰۲۲ به بازیکن سابق منچستر یونایتد ۹ میلیون پرداخت کند اما هنوز هم آن را دریافت نکرده‌اند.

در سمت دیگر پاسخ والبرگ و وکلایش این است که این اظهارات کاملا بی‌اساس هستند و از قاضی خواسته‌اند درخواست نمایندگان بکام را رد کند. با این حال قاضی با خواسته آنها مخالفت کرده و تصمیم گرفته پرونده را ادامه دهد.

بکام تصاویر و ویدئوهایی که برای این تبلیغ ساخته شده بود را از پیج اینستاگرامش پاک کرده کرده و در سمت مقابل کمپانی F45 هم تصمیمی مشابه بکام گرفته تا هر دو طرف درگیری را در فضای مجازی هم ادامه داده باشند.

در حال حاضر دوستی بکام و والبرگ که در سال ۲۰۰۷ به همراه خانواده‌هایشان با هم آشنا شدند پایان یافته و تنها ارتباط آنها فالو داشتن یکدیگر در اینستاگرام است.

دیگر خبرها

  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • تشدید اختلافات بین یهودیان آمریکا به دلیل جنگ غزه