Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دانشجویان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به آنچه در دانشکده فیزیک دانشگاه شریف می‌گذرد و همچنین عملکرد برخی از مسئولان و اساتید این دانشکده انتقاد کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به آنچه در دانشکده فیزیک دانشگاه شریف می‌گذرد و همچنین عملکرد برخی از مسئولان و اساتید این دانشکده، انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این بیانیه آمده است: متاسفانه در دانشکدۀ فیزیک شریف شاهد اتفاقات ناگواری بوده‌ایم، از فراردهی مغزها، تا افسردگی و سرخوردگی، تا خبر خودکشی! کیست که نداند حذف این جوانان از بدنه علمی کشور چقدر دردناک و جبران ناپذیر است. جوانی که با قلبی پاک به امید دانش اندوزی به دانشگاه قدم می­‌گذارد تا با تحصیل علم، هم سهم خود را از زندگی شرافتمندانه و با عزت ببرد و هم برای جامعه مثمر ثمر باشد. به راستی مقصر اصلی در این ماجرا کیست؟ چرا باید در برترین دانشگاه کشور و در میان نخبگان علمی، شاهد چنین فرجا‌ هایی باشیم!؟ آیا فضای آشفته، بی‌هدف و افسردۀ دانشکدۀ فیزیک در این ماجرا سهیم نیست؟ آیا فضای ضد دینی حاکم، بازنشسته کردن عمدی و محدود کردن حضور اساتید متعهد، ترویج افکار الحادی و تبلیغ بی­بندوباری نتیجه­‌ای جز این خواهد داشت؟!

دانشجویان در قسمتی دیگری از این بیانیه با انتقاد از این که مسئولین دانشگاه که گوش شنوایی برای شکوه­‌ها و گلایه­‌های دانشجویان ندارند، تاکید کرده‌اند: روز به روز بهای بیشتری به برخی از این اساتید سکولار، غربگرا و ملحد می‌­دهند! وقتی هیچ نظارتی بر عملکرد مسئولان و اساتید دانشکده نیست و آن­ها هر کاری بخواهند انجام می‌دهند و هیچ کسی نیست که جلوی رفتارهای ناشایست آن ها را بگیرد، انتظارِ این اتفاقات را هم باید داشته باشیم. ما پوچ‌­گرا شدن­ ها، ناامید شدن­ ها، بیدبین شدن‌ها، غرق در شهوت شدن ­های برخی دوستانمان را دیده‌ایم.

در ادامه آمده است: می­‌پرسند چرا وضعیت دانشکده فیزیک اینگونه است، در حالی که دانشکده‌های دیگر اینگونه نیستند. جواب این است که چون بعضی از اساتید فیزیک، در دانشکده‌های دیگر نیستند. از دانشکده‌ای که در برخی کلاس ­های آن، دین و مذهب مسخره می‌­شود و بی­‌حجابی و بی ­بندوباری ارزش شمرده می­ شود، چه انتظاری می­ توان داشت؟

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: اکثر دانشجویان از سطح علمی و شیوۀ تدریسش شکایت دارند، بعنوان برترین استاد آموزشی دانشکده تعیین می ­شود، چیزی جز دهن­‌کجی به علم و آموزش نیست! آیا درست است چنین استادی با آن سابقه، معاون بین الملل دانشکده شود!؟ آیا این، چیزی جز نفوذ و باندبازی است؟!

این دانشجویان در بیانیه خود ادامه داده‌اند: وقتی دانشجو زیر دست چنین استادانی رشد می‌­کند، چه انتظاری می‌­توان داشت؟ برنامه­‌های فرهنگی داخل دانشکده مثل جشن­ ها و... که جای خود دارند. پدر دانشجویی، به یکی از مسئولین دانشگاه گفته بود «وقتی پسرم وارد این دانشکدۀ لعنتی فیزیک شده، نماز و دین و واجبات را کنار گذاشته.» وقتی کمی با این دانشجو صحبت کردیم، احساس کردیم که حتی لحن حرف زدنش، شبیه یکی از اساتید شده است. تاثیر استاد اینقدر زیاد است. آن استاد در حال حاضر، استاد راهنمای بیشتر از بیست نفر از دانشجویان ورودی جدید است و البته معاون آموزشی دانشکده! از چنین دانشکده­ای چه انتظاری میتوان داشت!؟

در ادامه آمده است:‌ سخن ما با این اساتید عزیز این است که اگر دین ندارید، لااقل به اصول انسانی پایبند باشید. متن انتقادی یکی از دانشجویان دکتری را که دستیار آموزشی دروس فیزیک پایه است، نگاه می‌کردیم. واقعا ناراحت کننده است. آزمایشگاه‌های فیزیک پایه به نام استاد ارائه می‌شود، در حالیکه گاهی استاد اصلا آزمایش‌ها را بلد نیست و تمام کارها از تشکیل کلاس تا طرح سوال امتحان و تصحیح آن، همه با دانشجوی دکتری است، اما پول و امتیازش به نام استاد است. آیا این پول حلال است؟ یک نفر نیست که به این اساتید بگوید، اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: برخی می‌­پرسند مگر اساتید متدینی همانند دکتر بهمن‌آبادی و دکتر گلشنی در دانشکده نیستند که جلوی آنها را بگیرند؟ جواب این است که متاسفانه این اساتید تنها شده‌اند، برخی هم همانند دکتر امجدی را برخلاف عرف بازنشسته کرد‌ه­اند؛ به قول دکتر گلشنی دارند دانشکده را اسلام‌زدایی می‌کنند. یکی از این اساتید می‌گفتند که پرونده­‌شان مدت زیادی گم شده بود!! پروندۀ علمی و وضعیت یکی دیگر از اساتید را مدت­ ها مسکوت نگه داشته اند!! این وضعیت دانشکدۀ فیزیک شریف است...مقام معظم رهبری یک بار فرمودند آن چیزی که غربی­ ها را به اینجا رسانده، علوم پایه است. شاید بتوان گفت که مهمترین رشته، الآن رشتۀ فیزیک است و جزو مهمترین دانشگاه‌های ما، دانشگاه شریف است. آیا نباید با وجود چنین شرایطی یک بررسی روی این دانشکده بشود؟ آیا نباید صلاحیت این اساتید مورد بررسی قرارگیرد؟

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: ما در دانشکدۀ فیزیک شاهد هرگونه بی عدالتی آموزشی و تبعیضی به اسم شورا و تصمیم جمعی هستیم که جای هیچ گونه اعتراضی وجود ندارد و از لحاظ قانونی نیز هیچ کسی در دانشگاه پاسخ­گو نیست، هر کاری که خواسته ­اند در دانشکده کرده ­اند، هر عمل غیر قانونی‌­ را انجام داده اند و هر فردی را که انتصابی به دین و مذهب داشته است تا توانسته ­اند آزار و اذیت کرده­ اند! انواع تبعیض در مصاحبه ­ها، در قبولی در امتحان جامع، در حق کار کردن با اساتید متعهد و در سایر حقوق! در دانشکدۀ فیزیک اموری مرسوم است و جای اعتراض ندارد!

در پایان این بیانیه هم آمده است: قبلا وقتی می­‌نوشتیم و اعتراضی می‌­کردیم، اثری می‌­دیدیم. اما الآن ناامیدیم. مثل اینکه باید به این وضعیت عادت کنیم. مثل اینکه اصلاح، غیرممکن شده است. مثل اینکه فرهنگ و اخلاق در دانشکدۀ فیزیک شریف سقوط کرده و امیدی به احیای آن نیست. یک صلوات بلند و فاتحه نثار کالبد بی­جان دانشکده فیزیک شریف قرائت بفرمایید تا صدای آن به گوش مسئولینی که خود را به خواب نزده ­اند برسد، باشد که بیدار شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف خودکشی فرار مغزها دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی در حمایت از عملیات شکوهمند «وعده صادق» بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم و هو المستعان و المعین
سپاس خداوند متعال را که یکبار دیگر عزت و اقتدار را به مردم شریف ایران اسلامی ارزانی داشت.
عملیات شکوهمندانه و موفقیت‌آمیز "وعده صادق" که بر اساس حق مشروع نظام مقدس جمهوری اسلامی در دفاع از امنیت خود طراحی و برنامه‌ریزی شده بود، به همه مستکبران جهان نشان داد که ایران مقتدر، شجاعانه از عزت، آبرو و امنیت خویش دفاع می‌کند و در این مهم ذره‌ای خوف به خود راه نخواهد داد.
رژیم منحوس صهیونیستی در این چند سال اخیر بار‌ها دست به ترور کور دانشمندان و مقامات نظامی ما زد که هر بار با صبر راهبردی نظام اسلامی روبرو شد، اما این‌بار که به خود جرئت حمله به کنسولگری ما (که به مثابه خاک کشور است) را داد، با پاسخ کوبنده و سیلی فراموش نشدنی ایران قوی روبرو شد؛ و این سیلی در واقع اخطاری دردناک بود، تا هم رژیم اشغالگر و هم همه حامیانش بدانند، که جمهوری اسلامی بر سر حفظ امنیت آب و خاک خویش با احدی شوخی ندارد.
اینجانب ضمن تبریک این پیروزی عزتمندانه به محضر مقام معظم رهبری، خانواده محترم شهدا، همه مردم غیور ایران اسلامی و بخصوص مردم انقلابی استان قم، از زحمات مجاهدانه سرداران تا سربازان مخلص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلاش‌های خالصانه نیرو‌های مسلح در راه آزادی، امنیت و اقتدار ایران عزیز تشکر و قدردانی می‌نمایم؛ و خاضعانه از درگاه خداوند منان، پایان ظلم ظالمان عالم با ظهور عاجل حضرت حجت بن الحسن المهدی ارواحنافداه را مسئلت دارم.
نماینده مردم شریف استان قم
احمد امیرآبادی فراهانی

دیگر خبرها

  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • فیلم| خبر خوش وزیر ارشاد برای دانشجویان و اساتید
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم
  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم
  • بیانیه ۶ هزار و ۴۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور در حمایت از اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران
  • بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم