Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:20:25 GMT

مذاکره برای کاهش تولید نفت در اجلاس وین

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۰۷۰۰

مذاکره برای کاهش تولید نفت در اجلاس وین

عراق که به شکل مداوم از سهمیه تولید نفت خود تحت پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس تخطی کرده است، از سایر اعضای این گروه درخواست کرد از کاهش بیشتر تولید نفت حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، در آستانه برگزاری دیدارهای اوپک و اوپک پلاس در روزهای پنج شنبه و جمعه، ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در وین به خبرنگاران گفت:‌توافق فعلی کاهش عرضه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون بشکه در روز که تا مارس اجرا می‌شود باید به ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

غضبان گفت: میزان محدودیت عرضه فعلی برای تثبیت بازار کافی نیست و پیشنهاد برای افزودن ۴۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به محدودیت عرضه مطرح است اما قطعی نیست و باید درباره آن میان اعضای اوپک پلاس مذاکره شود.

به گفته تحلیلگران، هر گونه توافق مستلزم تصویب همه ۲۴ عضو گروه اوپک پلاس است که توافق میان آنها ممکن است به راحتی حاصل نشود.

یک منبع آگاه به "اس اند پی گلوبال پلاتس"‌گفت: نشست کمیته فنی مشترک گروه اوپک پلاس روز سه شنبه برگزار شد و تنها سناریوهای تمدید محدودیت عرضه فعلی مورد بررسی قرار گرفت.

روسیه به خصوص اعلام کرده که نیازی به تصمیم گیری در نشست هفته جاری نمی‌بیند و ترجیح می‌دهد نزدیک به پایان مهلت اجرای پیمان فعلی در مارس، تغییرات ضروری اعلام شوند.

روسیه بزرگترین تولیدکننده غیرعضو اوپک است که در این پیمان مشارکت دارد اما پایبندی بالایی به سهمیه تولید خود نداشته و عمده بار کاهش تولید بر عهده اوپک بوده است.

سارا وکشوری، مدیر شرکت مشاوره Energy  SVB در این باره گفت: تولیدکنندگان روسی برای حفظ پایبندی به توافق فعلی به سختی تلاش می‌کنند به خصوص اکنون که فصل زمستان نزدیک می‌شود. موافقت روسیه با کاهش بیشتر تولید از سطح فعلی آسان نخواهد بود.

اما غضبان گفت: محدودیت عرضه بیشتر به مقابله با مشکل کندی رشد عرضه در سال میلادی آینده کمک خواهد کرد و هر گونه کاهش تولید توافق شده میان اعضا تقسیم خواهد شد. کاهش تولید ۱.۶ میلیون بشکه در روز در نشست دسامبر سال ۲۰۱۸ اوپک پلاس مورد بحث قرار گرفت اما برخی از اعضا با آن مخالفت کردند و در نتیجه توافق فعلی برای محدودیت عرضه ۱.۲ میلیون بشکه در روز تصویب شد.

غضبان مخالفت احتمالی از سوی روسیه را رد کرد و گفت: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته است برای یک دیدار سازنده امیدوار است. وی در ادامه افزود: هیچ کس مخالفتی ندارد.

وزیر نفت عراق درباره پایبندی کشورش به توافق کاهش تولید گفت: نرخ پایبندی بهبود پیدا کرده و این کشور از آوریل پایین سهمیه ۴.۵۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است. این کشور از سوی سایر اعضای اوپک برای بهبود پایبندی به توافق کاهش تولید تحت فشار قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، غضبان گفت: تولید نفت فعلی عراق حدود ۴.۶۰ میلیون بشکه در روز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی در بجنورد، اظهار داشت: تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ مناسب و معقول نیست. طبق آخرین نرخ تعیین شده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت تعیین شده برای سال زراعی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مبلغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که متاسفانه این امر مطابق انتظار پیش نرفت و در نهایت به نرخ فعلی رسید.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات

وی افزود: عدم تعادل قیمت گندم و خرید تضمینی با میزان تورم همخوانی نداشته و موجبات نارضایتی گندم‌کاران را در پی داشته است، چرا که در فصل کشت و نرخ‌گذاری دولت و مجامع قیمت‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود که با وضعیت عملا دسترنج این قشر زحمت‌کش مغفول مانده و دیده نشده است.

محمدی گفت: به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی بایدت روی این امر نظارت ویژه‌ای اعمال و از عدم اختلاف فاحش در نرخ‌گذاری بر اساس میزان تورم اقدام می‌کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک کشور بوده و نرخ آن در میزان تولید موثر است، افزود: باید در خرید تضمینی گندم به عنوان محصول استراتژیک و راهبردی در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید مشوق‌های ویژه به گندم‌کاران اعطا و نرخ واقعی در تولید محصول و خرید آن در زمان فصل کشت اعلام و برآورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227448 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد