Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول طی جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاهی و مسئولان بسیج دانشجویی استان خوزستان تکریم و معارفه شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه تکریم و معارفه مسئول سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول روز گذشته، ۱۲ آذرماه برگزار شد.
در این جلسه، مسئولان بسیج دانشجویی استان خوزستان و شهرستان دزفول، مسئولان دانشگاهی و شورا‌های حوزه‌ها و پایگاه‌های تابعه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افروس، رئیس دانشگاه آزاد دزفول در این جلسه با اشاره به انتظارات امام خمینی (ره) از بسیج دانشجویی گفت: حقیقتا بسیج دانشجویی را باید یادگار امام بدانیم. همگان شاهد بوده اند که طی ۴۰ سال عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی، فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان با پشتوانه مردم خنثی شده که نقش بسیج دانشجویی در این بین بی بدیل است.
افروس با اشاره به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول گفت: این مجموعه و شجره را می‌توان فعال‌ترین و پویاترین تشکل دانشگاه خواند. این مجموعه در تمامی زمینه‌های فعالیت خود به ویژه در اردو‌های جهادی و فعالیت‌های کف دانشگاهی توانسته کارنامه ممتازی از خود ارائه کند.
رئیس دانشگاه آزاد دزفول از زحمات محمد احمدزاده، مسئول پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول تقدیر و تشکر کرد و برای علیرضا احمدی، مسئول جدید بسیج دانشجویی این واحد آرزوی موفقیت کرد.

سرگرد پاسدار پرهیزگار، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دزفول نیز در این جلسه گفت: تلاش همه ما باید در جهت اعتلا و تحقق اهداف و آرمان‌های دانشجویی باشد.
پرهیزگار افزود: اگر می‌خواهیم به عنوان نیرو‌های بسیج و در سطح کلان تر، نیرو‌های انقلاب اسلامی و فرای سرزمین خود خدمتی انجام دهیم طبیعتا دارای پیش نیاز‌هایی است.
وی گفت: اولین نیازی که حس می‌شود و ما باید بر طرف کننده آن باشیم خودسازی و پرداختن به رشد و تعالی خودمان است. به شرطی که می‌توان تلاش کرد و به اهداف رسید که دارای بن مایه‌های اعتقادی باشیم.
پرهیزگار ادامه داد: اگر بخواهبم رابطه بین دانشجو و جامعه را در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که دانشجو زبان گویا جامعه است و باید انتقال دهنده حرف‌ها و مطالبات به حق مردم باشد. نباید چشم ببندیم و چیزی نگوییم؛ ما باید مطالبات خود را در زمینه‌های مختلف اعم از مطالبات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: شما‌ها باید دارای دید وسیع تری باشید؛ باید آرمان خواه باشید و نسبت به آینده؛ برای مشکلات و معضلات دانشگاه، شهرستان، استان و کشور دارای راه حل و چاره باشید. با تکیه بر کار در محیط دانشگاهی راه به جایی نمی‌بریم و باید دارای دید وسیع تری بود. این را هم باید مدنظر قرار دهید که هدف ما رسیدن به تمدن نوین اسلامی که این مهم با حضور فعالانه شما در زمینه‌های مختلف ممکن می‌شود.
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دزفول با اشاره به اینکه نباید دچار روزمرگی شد؛ این نکته را یادآور شد: در حوزه ارتباطات باید متناسب با شرایط روز و تکیه بر دقت و کار کارشناسی شده عمل کرد. به گونه‌ای نباشد که خدایی ناکرده بیانیه، مصاحبه، تجمع و ... ما بازی در پازل دشمن باشد.
پرهیزگار درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ۳ ماه باقی مانده باید حواسمان باشد و با بصیرت کامل عمل کنیم. هر جایی که هم نیاز بود؛ این شما برادران و خواهران هستید که باید روشنگری کنید و گره‌های ذهنی عموم مردم را باز کنید.
وی با اشاره به مسئولیت جدید احمدزاده گفت: از آنجایی که متوجه شده ام احمدزاده به تازگی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان ماهشهر شده اند؛ خدمت ایشان تبریک عرض کرده و برای زحمات خالصانه شان در حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول سپاسگذارم و برای آقای احمدی آرزوی توفیق در خدمت را دارم.

پوررضایی، مسئول بسیج کارمندی دانشگاه آزاد دزفول نیز در این جلسه گفت: بسیج کارمندی، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی از زمانی که بوده با هم تعاملات خوبی داشته اند؛ این همیاری حفظ خواهد شد و باقی می‌ماند.
پوررضایی افزود: از بسیچ دانشجویی و بویژه آقای احمدزاده به خاطر دغدغه مندی‌ها و پیگیری مستمرشان تشکر می‌کنم. زحماتی را که شما در قضایای سیل اخیر، اربعین حسینی، اردو‌های آموزشی تشکیلاتی، فعالیت‌ها و ... داشتید را از یاد نخواهیم برد.

ایمان پورفهیمی، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دزفول نیز در این جلسه صحبت‌های خود را با تکیه بر تاثیر جنبش دانشجویی قبل و بعد از انقلاب شروع کرد و گفت: جنبش دانشجویی را می‌توان محرک انقلاب اسلامی دانست. نقش جنبش دانشجویی در تاریخ بدین گونه بوده که چه در زمان جنگ، چه سازندگی و سایر میادین همیشه حاضر در صحنه بوده است.
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دزفول با اشاره به پیام امام (ره) مبنی بر تاسیس بسیج دانشجو و طلبه گفت: امام این را خواستار شدند که جنبش دانشجویی از خط و مسیر خود انحرافی نداشته باشد و از مبانی اصلی انقلاب و اسلام دفاع کنند.
پورفهیمی در ارامه خاطرنشان کرد: نیرو‌های بسیج دانشجویی را می‌توان متفکر؛ دارای قدرت تحلیل و دارای ابتکار دانست. این خصیصه در دانشگاه آزاد دارای ظهور و بورز بیشتری است تا جایی که بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد را مبدا تحولات فرهنگی می‌دانیم که این مهم به سابقه این تشکلات دانشجویی بر می‌گردد. زمانی که بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اولین مجموعه بسیجی بود که کرسی آزاد اندیشی در سطح دانشگاه‌ها اجرا کرد.
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان دزفول ضمن تشکر از احمدزاده، همچنین از تمامی نیرو‌های این مجموعه در حوزه‌ها و ۵ پایگاه تابعه تشکر و قدردانی کرد و احمدزاده را نیروی تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: احمدی هم که سابقا مسئول جهادی بوده اند و از لحاظ تشکیلاتی ایشان، شخص لایق و توانمند و کارآمدی برای مجموعه خواهند بود.

احمدزاده، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول نیز در این جلسه گفت: از بدو ورود به دانشگاه و با ورود به کانون‌های فرهنگی، نیرو، عضو شورا و فرماندهی بسیج خدمت کرده ام که امیدوارم مورد رضای حق تعالی قرار گرفته باشد.
احمدزاده خاطرنشان کرد: یکی از هدف گذاری‌هایی که داشتیم تربیت نیرو و کادرسازی بود که محقق شد و ۸۰ درصد از اعضای فعلی مجموعه نیرو‌های جدید و صاحب ایده هستند. رشد و تکامل مجموعه را هم مدیون دعای خیر و خون شهدا هستیم.

در پایان علیرضا احمدی، مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول با اشاره به استقلال این مجموعه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول؛ مجموعه‌ای کاملا فراجناحی بوده و به هیچ شخص، نهاد و یا حزبی وابسته نبوده و نیست و مواضع خود را پیرو منویات مقام معظم رهبری تنظیم و تدوین کرده است و می‌کند.
احمدی افزود: بسیج را می‌توان تشکلی فرا قومیتی و فرا مرزی دانست حتی فرامنطقه‌ای به گونه‌ای که در جنگ تحمیلی تمام مردم اعم از شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی، عرب و ترک، لر و کرد دست به دست هم دادند و در ذیل پرچم بسیج از میهن خود دفاع کردند تا یک وجب آن را به بیگانه ندهد.
وی در رابطه با راهبرد بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول در طی یک سال مسئولیتش گفت: تمرکز ما بر روی سه برنامه کلی خواهد بود: ایجاد رسانه‌ای قوی که کارکرد آن تولید محتوا در جهت روشنگری، مطالبه گری، نقد منصفانه و نشان‌دادن راهکار‌های مناسب است. تشکیل هیئت اندیشه ورز که متشکل از افراد نخبه دانشگاهی است در جهت اشتغال زایی و اهداف علمی، کادر سازی و رشد تشکیلات، برگزاری دوره‌های آموزشی و تشکیلاتی و کارگاه‌های تخصصی که انتظار همکاری از تمامی مسئولین حاضر را داریم.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول با اشاره به وقایع اخیر کشور گفت: جا دارد از همین جا عرض تسلیت داشته باشم خدمت خانواده‌های معظم شهیدان مرادی و صیادی از شهدای خوزستانی که در قضایای اخیر فتنه ۹۸ شدند و شهادت آن‌ها تدبیر عده‌ای بود که تدبیر و امید را وعده داده بودند. همان افرادی که بعد از ۱۰ سال باعث تکرار چنین ضایعه‌ای شدند فردا روز باید در محضر حق تعالی جوابگو باشند!

در پایان این جلسه علیرضا احمدی توسط جانشین فرماندهی سپاه ناحیه دزفول تقدیم شد و تقدیر نامه‌ای همراه با هدایای فرهنگی تقدیم محمد احمدزاده شد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی خوزستان دانشگاه آزاد دزفول دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار

محمدمهران لسان‌صدق مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح دستاوردهای علمی، فناوری و دانش‌بنیان این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدیم مجوز دو مرکز رشد را از سازمان مرکزی دریافت کنیم؛ به‌طوری‌که مرکز رشد فناوری اشکذر و مرکز رشد فناوری‌های فضایی تفت با تعامل سازنده با دستگاه‌های دولتی ایجاد شدند؛ به اینصورت نقش مؤثری در نهاد‌های تصمیم‌گیری در حوزه فناوری داشتیم.

وی با بیان اینکه چند طرح برای توسعه زیست‌بوم درراستای جذب اعتبار مالی ارائه کرده‌ایم، تعداد هسته‌ها و شرکت‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را ۳۵ هسته و شرکت برشمرد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد متذکر شد: ۳۵ هسته و شرکت فناور در مرکز رشد فناوری مستقر هستند و توانستیم واحد تحقیق و توسعه چند شرکت بزرگ مانند سیرنگ و فولاد پیمان گستر را در مرکز رشد پذیرش کنیم.

لسان‌صدق متذکر شد: شرکت‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی و بذر هیبرید، رباتیک و فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، اتوماسیون و صنعتی مواد شیمیایی فعال هستند.

وی، برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در سال ۱۴۰۳ در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان و تقویت آن را چنین برشمرد: توسعه کمّی و کیفی زیست‌بوم فناوری شامل مراکز رشد و سرای نوآوری، راه‌اندازی پارک فناوری اطلاعات با همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و پارک علم و فناوری یزد ازجمله برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید است.

فعالیت دانشگاه آزاد یزد در حوزه مهارت و کارآفرینی

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد درباره اینکه تازه‌ترین فعالیت سرای نوآوری این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ چه بود و چه برنامه‌ای برای ۱۴۰۳ متصور هستید؟ چنین پاسخ داد: سرای نوآوری «رباتیک و اتوماسیون صنعتی»، «پوشاک» و «کاشی و سرامیک» در این دانشگاه فعال هستند و سال ۱۴۰۲ بیشتر در حوزه برگزاری رویداد‌های مختلف فناوری و دوره‌های توانمندسازی و شتابدهی فعال بودیم، امیدواریم در سال جدید با جذب واحد‌های مختلف فناور به رونق بازار کمک کنیم، کما اینکه سال گذشته (۱۴۰۲) سراهای نوآوری این دانشگاه در رونق بازار تأثیر مستقیم داشتند.

لسان‌صدق در پاسخ به این سؤال که در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت‌هایی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و چه برنامه‌ای برای سال جدید (۱۴۰۳) دارید؟ عنوان کرد: برگزاری بوت‌کمپ برنامه‌نویسی کامپیوتر، استارت‌آپ و وبینار و چالش فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله کارآفرینی از اقدامات دانشگاه در حوزه کارآفرینی بوده است.

امکان صدور مجوز فناوری برای شرکت‌ها فراهم شود

وی برای توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور پیشنهاد کرد که راه‌اندازی مراکز تخصصی مطابق با آمایش سرزمین و تعامل با دستگاه‌های دیگر می‌تواند برای زیست‌بوم عامل رونق باشد، همچنین امکان صدور مجوز فناوری در دانشگاه از امتیازاتی است که برای شرکت‌ها جذاب است که امیدواریم در دانشگاه آزاد یزد محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد یک فعال رسانه‌ای اصولگرا به زاکانی/ ۶ مسجد و حسینیه در اطراف پارک قیطریه/ شهرداری با بسیج دانشجویی+ نقشه منطقه
  • بهره‌مندی ۵۲۰ میهمان نوروزی از خدمات اسکان دانشگاه آزاد دزفول
  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • پلمب موقت یک داروخانه در سمنان
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار