Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@09:36:30 GMT

لرستان؛ پایلوت طرح پیشگیری از خودكشی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۱۳۰۳

لرستان؛ پایلوت طرح پیشگیری از خودكشی

گروه اجتماعی ــ لرستان به‌عنوان پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودكشی معرفی و جزئیات این طرح ملی تشریح شد.

به گزارش ایکنا ازلرستان، نشست برنامه ملی پیشگیری از خودكشی امروز چهارشنبه، سیزدهم آذر با حضور حاجبی، مدیر كل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست استان لرستان به‌عنوان پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودكشی معرفی و جزئیات این طرح ملی تشریح شد.

در این نشست كه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان، معاونین بهداشت، درمان و آموزش دانشگاه، نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی ذیربط و كارشناسان مربوطه برگزار شد بر مشاركت و همكاری سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های این طرح تأكید شد.

شناخت عوامل زمینه‌ساز، برنامه‌های آموزشی مدون، همكاری درون‌بخشی معاونت‌های دانشگاه و برنامه‌های برون‌بخشی با سایر دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین موارد مطرح شده در این نشست بودند.

همچنین جلسه آموزشی با حضور هیئت اعزامی از وزارت و روسای شبكه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان با همین موضوع در معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.

یادآور می‏‌شود، استان لرستان در سال‌های گذشته جزو استان‌های با آمار بالا در خصوص خودكشی بود كه با برنامه‌ریزی مناسب دانشگاه، طبق آمار اعلام شده از وزارت بهداشت در سال‌های اخیر از استان‌های بحرانی فاصله گرفته است.بر همین اساس استان لرستان به‌عنوان پایلوت این برنامه كشوری انتخاب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی خودکشی پایلوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد

استاندار سمنان گفت: اقدامات ایجابی و اقناعی در قالب مجموعه برنامه های فرهنگی به منظور آگاه‌سازی جامعه برای جلوگیری از قرار گرفتن در دام اعتیاد توسط مجموعه های فرهنگی متولی امر در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: اقدامات ایجابی و اقناعی در قالب مجموعه برنامه‌های فرهنگی به منظور آگاه‌سازی جامعه برای جلوگیری از قرار گرفتن در دام اعتیاد توسط مجموعه‌های فرهنگی متولی امر در اولویت باشد.

وی افزود: در بحث کاهش مصرف مواد مخدر و در بلندمدت ریشه‌کنی این مقوله، می‌توان از ظرفیت مشارکت مردم به بهترین نوع ممکن استفاده کرد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حجم کار شناسایی و کشف در راه‌های مواصلاتی استان مدنظر است و برخورد و جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح استان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری اقدامات فرهنگی متنوع برای تقویت رویکرد جوانان به برنامه‌های اجتماعی و در راستای تقویت نشاط اجتماعی در دستور کار شورا در سال ۱۴۰۳ باشد.

کد خبر 747138

دیگر خبرها

  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد