Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شاکرمی: طی نامه ای، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فهرست بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار را به وزارت صمت معرفی کرد. تاریخ انتشار: 12:21 - 13 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۳۸۲۶

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار کشور اقدام به شناسایی، آسیب‌شناسی و احصاء آمار و اطلاعات واحد‌های مشکل‌دار کشور در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات کرده تا مشکلات آن‌ها به صورت دقیق بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  حاتم شاکرمی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی یک لیست برای پیگیری و رفع مشکل و اتخاذ تصمیم توسط ستاد‌های تسهیل و رفع موانع استانی و ملی، اطلاعات واحد‌های مشکل‌دار را به وزارت صمت اعلام کرد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعداد کارگران بنگاه‌های دارای مشکل گفت: این تعداد در کل کشور حدود ۱۴۵ هزار است که ۹۰ درصد آن‌ها مربوط به بخش‌های خصوصی و ۸ درصد مربوط به بخش‌های تعاونی و حدود ۲ درصد هم بخش‌های دولتی و عمومی است که این تعداد واحد مشکل‌دار در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدماتی فعالیت دارند.
وی با بیان این که این بنگاه‌ها را به علت پیشگیری از تعطیلی شناسایی کردیم، گفت: حدود ۴۲ درصد از این بنگاه‌ها نیمه فعال هستند و حدود ۳ درصد هم به دلایل و مشکلات خاص تعطیل، اما قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند.   بیشتر بخوانید واحد‌های تولیدی نمونه استان تهران فردا معرفی می‌شوند
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این بنگاه‌ها مشکلات متفاوتی دارند؛ برخی از این مشکلات مربوط به سوء مدیریت و نداشتن بهره وری به دلیل فرسودگی و یا به روز نبودن خطوط فرآیند تولید هستند؛ همچنین اختلافات حقوقی نیز از مشکلات برخی از این واحدهاست.
شاکرمی تاکید کرد: بخشی از مشکلات این واحد‌ها هم به دلیل پایین بودن توان جذب سرمایه و یا تامین نقدینگی و یا عدم توان قدرت رقابت در بازار‌های فروش چه در بازار داخل و چه در بازار خارج و داشتن بدهی‌های بانکی و مشکلات مشابه‌ای دیگری است که می‌توان با حمایت کارگروه‌های استانی ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید هم از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری کرد و هم برای بازگشت واحد‌های نیمه فعال تعطیل به چرخه تولید اقدام شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: خوشبختانه با اختیاراتی که شورای عالی اقتصاد مقاومتی به ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید ملی داده و پیگیری‌های اعضای ستاد رفع موانع تولید که در ترکیب این ستاد از جمله وزارت صمت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و بخش خصوصی به ریاست وزیر صنعت و معدن و در استان‌ها و ادارات کل صنایع و معدن برگزار می‌شود امکان تقویت و بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید وجود دارد.     انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آسیب شناسی وزارت تعاون وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی معلمان نمونه فارس اعلام شد

ایسنا/فارس سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش فارس اسامی ۸ معلم نمونه این استان که به مرحله کشوری معرفی شده‌اند را اعلام کرد.

علی علوی امروز، ۲۵ فروردین در تشریح فرآیند انتخاب معلمان نمونه در سال تحصیلی جاری در استان فارس اظهار کرد: در راستای گرامیداشت مقام معلم و افزایش دقت در انتخاب معلمان نمونه برای اولین بار با شیوه‌ای نوین این انتخاب انجام شد.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس بخشنامه وزارتی فرآیند انتخاب معلمان نمونه در استان فارس از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شد و در ابتدا دبیران ستادهای بزرگداشت هفته معلم در نواحی و مناطق و شهرستان‌ها انتخاب و جلسات توجیهی برای آن‌ها برگزار شد.

علوی تصریح کرد: در این فرآیند شاخص‌ها در چند بخش بود، از جمله بخش مستندات که شامل سنوات، تألیفات، پژوهش‌ها، تحقیقات، ضمن خدمت ها، تشویقات مدارک تحصیلی می‌شد و بخش دیگر مربوط به کیفیت تدریس و توانمندی آموزشی معلمان درکلاس بود که به صورت حضوری انجام شد و طی آن معلمان عملا در کلاس درس به تدریس می‌پرداختند.

وی ادامه داد: در هر منطقه آموزشی تیمی ۳ نفره از معلمان سرآمد به عنوان داور انتخاب و تدریس عملی معلمان را در کلاسی رسمی و حضوری و در فرصتی ۲۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای ارزیابی و افراد برتر را معرفی می‌کردند.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان فارس بیان کرد: حضور دانش‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان هر مدرسه در انتخاب معلمان نمونه و امتیاز دادن به هریک از معلمان از ویژگی‌های روش جدید گزینش معلمان نمونه در سال تحصیلی جاری بود، لذا دانش‌آموزان، سایر معلمان و اولیا می‌توانستند با مراجعه به سایت my.medu.ir به معلمان مورد نظر خود امتیاز دهند و این امتیاز در انتخاب نهایی معلمان نمونه موثر بود.

وی ادامه داد: در مرحله مدرسه‌ای بیش از ۱۳ هزار و ۴۲۰ نفر متقاضی، مورد ارزیابی قرار گرفتند و از این تعداد ۸۷۳۰ نفر که دارای شرایط ارزیابی بودند به مرحله منطقه راه یافتند و ۵۴۰ داور در سطح استان، به ارزیابی مستندات ارائه شده پرداختند و از هر منطقه ۳ نفر انتخاب شدند و در نهایت ۱۸۰ معلم به عنوان منتخب سه دوره تحصیلی به مرحله استانی معرفی شدند.

علوی گفت: همه ۱۸۰ نفر منتخب در مرکز استان در مرحله ارزیابی عملی و حضوری به مدت ۴ روز مشارکت کردند و پس از انجام فرآیند ارزیابی توسط ۱۵ داور در کیفیت تدریس، تعداد ۸ نفر به عنوان معلمان برتر استانی به مرحله کشوری معرفی شدند.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: این فرایند ویژه معلمان شاغل که در مدارس تدریس می‌کنند، می‌شود لذا مدیران، معاونان، مشاوران، مربیان پرورشی و بهداشت طی فرایند دیگری ارزیابی و رقابت آن‌ها در مرحله استانی پایان می‌یابد بنابراین در این حوزه تعداد ۳۰ نفر به عنوان برترین استانی معرفی می‌شوند که از این تعداد، ۱۶ نفر مدیر و بقیه نیز شامل معاونان، مشاوران، مربیان پرورشی و بهداشت می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم دراستان فارس ادامه داد: در سال گذشته با انتخاب ۵ منتخب استان فارسی از مجموع ۱۶ منتخب کشوری یکی از بهترین نتایج و رتبه‌ها در فرآیند انتخاب معلمان نمونه کشوری برای استان فارس رقم خورد.

علوی اسامی این ۸ نفر را اعلام کرد و گفت: سید مرتضی شیخ‌الاسلامی  از لارستان، مجید هوشمندی از  سپیدان، فرشید احمدی‌نیا از مرودشت، زهرا خوشبخت از میمند، رقیه آقاحسینی از ناحیه ۴، مریم پارسایی از دشمن زیاری، فاطمه زارع از  ناحیه ۲ و سیده فاطمه موسوی از خرامه به عنوان ۸ معلم نمونه استان به مرحله کشوری معرفی شدند.

وی اضافه کرد: منتخبین استانی برای شرکت در مرحله کشوری از ابتدای اردیبهشت‌ماه در تهران حضور می‌یابند تا در مرحله ارزیابی حضوری مشارکت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • اسامی معلمان نمونه فارس اعلام شد
  • وزیر کار به مجلس خوانده شد