Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت "مایکروسافت" اعلام کرده که اپلیکیشن "هوش مصنوعی برای مشاهده"(Microsofts Seeing AI)، علاوه بر زبان انگلیسی، از پنج زبان دیگر هم پشتیبانی خواهد کرد.

تاکنون برنامه هوش مصنوعی شرکت "مایکروسافت"(Microsoft) موسوم به "هوش مصنوعی برای مشاهده"(Microsofts Seeing AI) به افراد نابینا و کم‌بینا کمک کرده که داده‌های تصویری را به صورت شنیداری درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی یک مشکل اساسی راجع به آن وجود دارد که تنها به زبان انگلیسی است. به این ترتیب افرادی که زبان انگلیسی بلد نیستند نمی‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

در این راستا شرکت مایکروسافت به حل این مشکل برخواسته و این برنامه را به نحوی بروزرسانی کرده که از زبان‌های هلندی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند.

به این ترتیب نابینایان بیشتری در سراسر جهان می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. این اپلیکیشن مبتنی بر "یادگیری ماشین"، به خصوص تشخیص اشیا و صحنه‌ها است.

 تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، انتخاب عکس از راه لمس کردن آن است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تنها عکس را لمس کنند تا توضیحی در مورد آن بشنوند. این اپلیکیشن می‌تواند ظاهر فیزیکی افراد را نیز توضیح دهد و حالت آنها را پیش‌بینی کند.

اپلیکیشن "Seeing AI" همچنان به صورت رایگان دانلود می‌شود. ولی مشکل اینجاست که همچنان بسیاری از مردم جهان از جمله مردم کشورهای پرجمعیت مانند چین و هند نمی‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

گفتنی است این برنامه تنها برای سیستم عامل "iOS" است و عدم دسترسی آن برای گوشی‌های سیستم عامل "اندروید" یک ضعف بزرگ برای آن به حساب می‌آید. چون در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده از "آیفون" و "آیپد" کمتر متداول است./مهر

بیشتر بخوانیم: مایکروسافت از اطلاعات کاربرانش محافظت می کند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت یک مدل هوش مصنوعی به نامPhi-۳mini را معرفی کرد که می تواند از مدل هایی با ۲ برابر حجم خود در بنچمارک های مختلفی که زبان، کدنویسی و قابلیت های ریاضی را ارزیابی می کنند، عملکرد بهتری داشته باشد.

به گفته مایکروسافت، مدل های هوش مصنوعی کوچک تر برای انجام فعالیت های ساده تر طراحی شده اند تا شرکت هایی با منابع محدود راحت تر بتوانند از آنها استفاده کنند. یک کسب وکار می تواند با کمکPhi-۳ نکات مهم یک متن طولانی را خلاصه کند، چشم اندازهای مرتبط و روندهای صنعتی در یک گزارش تحقیق بازار را استخراج کند.

Phi-۳mini به سرعت در کاتالوگ مدل هوش مصنوعی سرویس ابر رایانشی مایکروسافت به نام آزور، Hugging Face یک پلتفرم ماشین یادگیری و همچنین Ollama ارائه خواهد شد.

کد خبر 6086397 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • تجهیز خیابان‌های تهران به سطل زباله هوشمند
  • اپلیکیشن AirChat: آینده‌ای روشن یا سرنوشتی مشابه کلاب‌هاوس؟
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • ماجرای تعطیل شدن فیتیله از زبان عمو قناد پس از ۱۰ سال
  • ماجرای برنامه فیتیله از زبان عمو قناد پس از ۱۰ سال + فیلم