Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@11:30:39 GMT

بدهی شرکت‌های آمریکایی به ۱۰ تریلیون دلار رسید!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۲۴۷۱

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از بیزینس اینسایدر، از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ میزان بدهی شرکت های آمریکایی به سطوح بی سابقه ای رسیده است تا جایی که برخی از کارشناسان نسبت به تشدید بحران بدهی این کشور در صورت وقوع رکود هشدار جدی داده‌اند.

کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهان شرکت ها را ترغیب به استقراض بیشتر به امید دستیابی به منابع مالی ارزان قیمت کرده اما همین مساله، باعث افزایش اسیب‌پذیری اقتصاد و بانک های آمریکایی در برابر نوسانات پیش رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی آمریکا امسال سه مرتبه نرخ بهره را کاهش داده است و اکنون نرخ بهره در این کشور بین ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصد تعیین شده است. هر چند که بسیاری از مدیران بانک مرکزی آمریکا نسبت به کاهش بیشتر نرخ بهره ابراز تردید کرده اند اما از زمان کاهش نرخ بهره، روند استقراض دلاری توسط شرکت ها و بنگاه ها روندی کاملا صعودی به خود گرفته است.

موسسه " بلک راک" با انشتار گزارشی نسبت به تشدید بحران بدهی شرکت ها ابراز نگرانی کرده و افزوده است که در نتیجه این اتفاق، سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار به مساله ای پرریسک تبدیل شده است که می‌تواندتمایل سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در شرکت های آمریکایی کاهش دهد.

علاوه بر شرکت های آمریکایی، ابعاد بدهی دولت امریکا نیز به سطوح نگران کننده ای رسیده است تا جایی که طبق اعلام سایت بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه نوامبر به ۲۳ تریلیون و ۸۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ۳۵۳ هزار دلار رسیده است.

مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۷۴ تریلیون و ۲۴۰ میلیارد و ۶۳۴ میلیون دلار بوده است که نشان می دهد سهم هر شهروند آمریکایی از مجموع بدهی‌های این کشور به طور متوسط ۲۲۴ هزار و ۹۳۰ دلار و سهم هر خانواده آمریکایی از بدهی‌ها به طور متوسط معادل ۸۷۶ هزار و ۴۲۶ دلار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شرکت آمریکایی بدهی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟