Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابخش عرب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود:  پس از وقوع بارندگی‌های ابتدای سال ۹۸ در استان خسارت‌های قابل توجه به بخش کشاورزی و دامداری وارد شد و بر اساس مصوبه هیات وزیران پرداخت کمک و اعطای تسهیلات کم‌بهره به خسارت دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای کمک‌های بلاعوض و هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  تسهیلات کم بهره برای تخصیص به کشاورزان و دامداران خسارت دیده استان سمنان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گروه‌های کارشناسی پس از بازدید میدانی منطبق با آیین نامه اجرایی پرداخت خسارت ، میزان دقیق خسارت‌های وارده ناشی از بارندگی‌های شدید ابتدای امسال را با اطلاعات کامل بهره برداران در سامانه سجاد که توسط قرار گاه بازسازی مناطق سیل زده مستقر در وزارت کشور طراحی شده بارگذاری کردند و پس از تایید اطلاعات در کارگروه‌های شهرستانی و استانی دستور پرداخت خسارت از سامانه اخذ شد.

عرب  بیان کرد: یک هزار و ۲۴۴ پرونده به کارگروه استان سمنان برای دریافت خسارت معرفی شد که تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان تخصیص یافت و  پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به کشاورزان و دامداران خسارت دیده کماکان پس از طی فر آیند  قانونی پیش بینی شده ادامه دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تسهیلات کم بهره و کمک‌های بدون بازپرداخت به منظور حمایت و بازتوانی خسارت دیدگان استان در بخش کشاورزی انجام می‌شود.

سیلاب ، برف و کولاک و سرمازدگی از بیست و هفتم اسفند ۹۷ تا بیست و یکم فروردین امسال،  ۵۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال خسارت به بخش های مختلف زراعی، باغی، دامی و تاسیسات زیربنایی کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.
در اثر بارندگی و سیل اواخر اسفند ۹۷ و فرودین ۹۸ یک نفر در سمنان جان باخت و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت هایی مانند راه، برق و آب در استان خسارت وارد شد.

برچسب‌ها خسارت سیل سمنان کشاورزی تسهیلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل سمنان کشاورزی تسهیلات خسارت سیل سمنان کشاورزی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بابک مومنی  در آمل گفت: نقش مازندران در امنیت غذایی نقش بارزی است و نگاه ما به سمت ارتقاء بهره وری و افزایش عملکرد است و با انتقال دانش فنی به کشاورزان به این هدف دست پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: انجمن کشاورزان پیشرو را در مازندران تشکیل دادیم و برنامه ریزی داریم با ارائه سبد کامل کود‌های پایه به کشاورزان، ۱۰ تا ۱۵ درصد ارتقاء عملکرد و افزایش بهره وری را داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم این قدم ارزشمند را در جهت جهش تولید برداریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۱۷۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان معادل ۸۰ درصد شالیزار‌ها شخم و شیار شد و از این میزان شخم و شیار، ۳۰ درصد هم آماده نشاکاری است.

مؤمنی تصریح کرد: اولین پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی طی دو هفته آینده در روستای نوایی محله فریدونکنار آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی بیان داشت: به دنبال خشکه کاری برنج در شرق استان رفتیم و درصدد هستیم کشت ارقام پرمحصول را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: با تلاش‌های دولت، استانداری و جهاد کشاورزی مازندران، بازار برنج از رکود خارج شد و با حمایت استاندار مازندران توانستیم امسال ۴۰ هزار هکتار ظرفیت سازی برای کشت ارقام پر محصول انجام دهیم

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور