Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور اواخر آذر به کشور‌های مالزی و ژاپن سفر می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دعوت مقامات کشور‌های مالزی و ژاپن از روحانی برای سفر به این کشور‌ها و پذیرش آن از سوی رئیس جمهور گفت: با توجه به طولانی بودن بعد مسافت با هماهنگی‌های به عمل آمده آقای روحانی پس از سفر به مالزی به کشور ژاپن خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره بازداشت و ممنوع الخروج بودن پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر نیز افزود: رئیس هلال احمر اجازه خروج از کشور به منظور شرکت در اجلاسی در ژنو را از دولت گرفته بود و قصد خروج از کشور به این منظور را داشت. ما از ممنوع الخروج بودن وی اطلاعی نداشتیم و امروز در هیئت دولت متوجه شدیم.

واعظی گفت: در صورتی که از ممنوع الخروج بودن وی مطلع بودیم حتما معاون او را به این سفر می‌فرستادیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره قطع بودن شبکه اینترنت در استان سیستان و بلوچستان نیز افزود: قطعی اینترنت در این استان به اتفاقات هفته گذشته مرتبط نیست و بنا به صلاحدید نیرو‌های امنیتی و شرایط این استان و اینکه اشراری که در پاکستان اقامت دارند، گاهی به این استان وارد و حرکات تخریبی انجام می‌دهند و سپس خارج می‌شوند، در حال حاضر اینترنت این استان قطع است، چون نیرو‌های امنیتی می‌خواهند به اموال مردم خساراتی وارد نشود و در صورتی که این مسائل به زودی حل شود اینترنت این منطقه وصل خواهد شد.

وی همچنین درباره این که برخی گروه‌ها قصد تخریب دولت را دارند، گفت: در ۶ سال گذشته با این پدیده روبرو بودیم انتخابات تمام شده، اما رقابت‌های انتخاباتی تمام نشده و صف بندی‌ها ادامه دارد.

واعظی با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه هستیم، افزود: برخی از افراد یا خودشان و یا دوستان و همفکران آن‌ها قصد ورود به مجلس را دارند، اما دیواری کوتاه‌تر از دولت پیدا نمی‌کنند.

وی گفت: به هر حال عده‌ای هم از فضایی که در روز‌های اخیر به وجود آمده سوء استفاده می‌کنند و جریان‌های سیاسی پا را فراتر می‌گذارند الان باید دوستان شرایط کشور را درک کنند، چون شرایط خاصی داریم و با دشمن خارجی (آمریکا و اسرائیل) روبه رو هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: در شرایطی که فشار حداکثری بر مردم و نظام توسط دشمنان خارجی وارد می‌شود باید وحدت خودمان را حفظ کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به روابط خوب تاریخی بین ایران و عمان گفت: وزیر خارجه عمان در سفر به ایران از تصمیم کشورش برای افزایش روابط اقتصادی بین دو کشور خبر داد.

واعظی، در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر خارجه عمان به تهران، افزود: یوسف بن علوی حامل پیامی از سوی سلطان عمان درباره افزایش همکاری‌های دو جانبه با ایران بود و در این ملاقات اعلام کرد، کشورش از طرح صلح هرمز حمایت می‌کند و علاقمند به همکاری با ایران در این زمینه است.

وی با اشاره به روابط تاریخی ایران و عمان و اینکه دو کشور در مسایل منطقه‌ای همکاری‌های بیشتری خواهند داشت، گفت: به گفته وزیر امور خارجه عمان کشورش تصمیم گرفته روابط اقتصادی با ایران بیشتر شود و وزیر صنایع عمان هم هفته جاری به همراه ۴۰ شرکت بزرگ عمانی به ایران می‌آیند و کمیسیون مشترکی برای همکاری‌های مشترک اقتصادی تشکیل می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: سیاست ایران همکاری نزدیک با همسایگان است و چنین روابطی را با دیگر همسایگان خواهد داشت.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره آمار کشته شدگان در اغتشاشات اخیر گفت: اطلاعات ناآرامی‌های اخیر فقط مربوط به دولت نبوده است؛ همه قوا در جمع شدن این ناآرامی‌ها نقش داشته اند و به هر حال وقتی اطلاعاتشان تکمیل شود، آن را ارایه می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: نخستین سری از اطلاعات دیروز (سه شنبه) در خبر ۱۴ نیمروز اعلام شده است و باز هم هر چه اطلاعات کامل شود، اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که چرا آمار اماکن و اموال تخریب شده اعلام شده، اما آمار کشته و بازداشتی‌ها اعلام نمی‌شود، گفت: این سوال را در جلسه سخنگوی قوه قضائیه مطرح کنید تا درباره آن اطلاع رسانی کنند؛ من می‌دانم که بنای آنان این است که به محض تکمیل اطلاعات آن را به اطلاع مردم برسانند.

واعظی درباره تصمیم دولت برای جبران خسارات مردم در اغتشاشات اخیر هم افزود: دیروز (سه شنبه) تشکیل یک کمیته سه نفره با حضور وزیر کشور، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس جمهور ابلاغ شد که این کمیته وظیفه دارد خسارات را بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه در این اتفاقات کسانی هستند که آسیب دیده اند، اما رهگذر و تماشاگر بوده اند و یا قصد آشوب نداشته اند، گفت: ما بنا داریم و وظیفه خودمان می‌دانیم حساب این افراد را از آشوب گران جدا کنیم.

واعظی با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم که اگر کسی اعتراضی دارد، آزاد باشد و نظراتش را بگوید، افزود: باید حساب آنان که آشوب کردند و با سلاح گرم و سرد، خوف و وحشت ایجاد کردند را از مردم جدا کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه هیات دولت حاشیه جلسه هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس جمهور در شورای اداری استان  سمنان  گفت : انتظار رهبر انقلاب و مردم از دولت  انقلابی زیستن و انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن از یک مدیر مجرب این است که یک طرح نو ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی،  بر ضرورت توسعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و مسئله استقلال و اجرای عدالت در همه حوزه‌ها تاکید کرد
وی رشد اقتصادی استان سمنان را پنج و هفت دهم درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت اشتغال در استان سمنان خوب و نرخ بیکاری کاهشی است.
رئیس جمهور گفت: وحدت، انسجام و امنیت نعمت‌های موجود در استان سمنان هستند که باید همواره قدردان ان‌ها بود و مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تاکید بر اینکه کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است گفت: توانمند سازی، گفتمان سازی و رفع موانع می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری گفت: باید روند پیشرفت و حرکت کشور در این حوزه بررسی و واکاوی تا فناورانه‌تر در این مسیر حرکت کنیم.
رئیس جمهور ابراز داشت: ۱۰۰ هزار  نفر عضو هیات های علمی دانشگاه های کشور  هستند که می‌توان با استفاده از این پشتوانه علمی، پژوهشی و تحقیق، اقدامات بسیار خوبی انجام داد.
وی اضافه کرد: سمنان، استانی علمی و فرهنگی است و باید در همه وزارت خانه‌ها و حوزه‌های مدیریتی کشور در بهره وری بازنگری شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه ۲۱۱ واحد راکد در دولت سیزدهم در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت  خاطرنشان کرد:  با این اقدام برای چهار هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • عابدزاده: آقایان نمی‌دانند من با پرسپولیس چند جام دارم؟ / باید به همه بگویم قهرمان آسیا شده‌ام؟ / واقعا دلم شکست!