Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای اجرایی کردن فعالیت های پژوهشی مرکز و همچنین تاب آوری شهر تهران در هنگام بحران از نصب و راه اندازی ایستگاه تقلیل فشار گاز شبکه شهری، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ آذر) محمد شکرچی زاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، علی بیت اللهی، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات، تعدادی از روسای بخش های مختلف مرکز به همراه تعدادی از مسوولان گاز شهری تهران با حضور در یکی از مناطق شهری تهران از نصب و راه اندازی یکی از ایستگاه های تقلیل فشار گاز شهری بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت دانش بنیان ایمن زلزله سدید با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، و شرکت گاز استان تهران اقدام به نصب و راه‌اندازی سیستم شتاب‌نگاری و قطع اضطراری محلی ایستگاه های تقلیل فشار گازDRS در ١۴٧ ایستگاه کرده است.

عملیات اجرایی این ایستگاه ها شامل بخش های الکتریکال، مکانیکال و شتاب‌نگاری توسط شرکت ایمن گاز شدید و با نظارت مرکز تحقیقات، شرکت گاز استان تهران به عنوان کارفرما و مهندسین مشاور موننکو انجام شده است. به گفته مسوولان مرکز تحقیقات بر  تمامی تجهیزات به کار رفته در ایستگاه ها، آزمایش های لازم در آزمایشگاه های معتبر دنیا همچون متاس در کشور سوئیس، مرکز انفورماتیک صنعتی ایران و دانشگاه بوگازیچی انجام شده و تاییدیه‌های بین‌المللی از شرکت SGS و آزمایشگاه بین‌المللی متاس گرفته شد.

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات، الگوریتم اتوماتیک قطع گاز، حساس به امواج زلزله توسط مرکز تهیه، آزمایش و تست شده و جهت اجرا مورد تایید قرار گرفته است. نحوه عملکرد به این صورت است که اگر طیف شتاب زلزله در محدوده فرکانس استاندارد بیش از مقدار مجاز باشد و به شبکه اصلی گاز ساختمان ها و سازه های اصلی مصرف کننده گاز ایستگاه TBS آسیب برساند، دستور قطع اتوماتیک به شیر برقی (شات آف) مخصوص قطع گاز تحت فرمان سیستم شتاب‌نگاری واقع در ایستگاه صادر و منطقه موردنظر با فشار حدود ۶٠PSI که باعث آتش سوزی های گسترده می‌شود، قطع خواهد شد.

در عین حال به علت استفاده از سنسورهای فوری بالانس در سیستم ها با استفاده از بستر امن مخابراتی توسط سازمان پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران علاوه بر استفاده از بحث پایش لرزه‌ای، امکان انتقال دیتا به پایگاه دیسپاچینگ شرکت گاز و مدیریت بحران برای کنترل مرکزی و یکپارچه تمامی ایستگاه های تقلیل گاز و قطع سریع و همزمان گاز در تمامی ایستگاه های TBS برای اتفاقاتی همچون شکست لوله منطقه شهرام و شتابنگاری و هدایت و کنترل تیم های امدادی نیز وجود دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های مساجد مجلس شورای اسلامی مسجد انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس مسجد مرکز تحقیقات بهره برداری وزارت راه و شهرسازی وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رجبی در این خصوص اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در این دادستانی و با وصول مکاتبه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی مستقر در استان از تهران به همین استان اقدام شد.

وی افزود: تا به امروز با توجه به استقرار دفتر این شرکت‌ها در تهران وجوه مالیاتی آنها نیز به اداره مالیات تهران واریز می‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: همچنین تعداد ۴ شرکت تولیدی دیگر نیز در مرحله بررسی و تصمیم گیری و انتقال به استان قزوین می‌باشند که به محض قطعیت اعلام خواهد شد.

کد خبر 6063866

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس پایتخت اجرا شد
  • سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • آخرین وضعیت گازرسانی در جیرفت از زبان فرماندار 
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • نقش ساخت‌وسازهای زیرزمینی در توسعه شهری + شهرهای زیرزمینی معروف
  • سرانجام پل حافظ تهران | این پل جمع می شود یا همچنان باقی می ماند؟