Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به وجود ۵۱۶ یادمان و تابلوی شهدا در سطح ورودی شهرستان‌ها، تصریح کرد: بیش از ۹۲ درصد این یادمان‌ها قبل از سال ۸۶ نصب شده و ۱۲ سال از عمر آن می‌گذرد لذا نیمی از این یادمان‌ها نیازمند بازنگری کلی است.

عبدالله پاکاری در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان، از تهیه طرح ساماندهی یادواره‌های شهدای استان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ایام بزرگداشت شهدا در اسفندماه این طرح تصویب و به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی یادمان‌ها و تابلوهای شهدا در ورودی شهرهای استان، افزود: شهدا قهرمانان واقعی و الگوهای ناب فرهنگ ایثار و شهادت برای جامعه هستند و لذا این یادمان‌ها و تابلوها و تمثال‌ها می‌تواند نقش اثرگذاری در تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت در جامعه داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به توریستی بودن و ورود میلیونی گردشگران به استان، گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و آب و هوایی گیلان ساخت تخریب تدریجی یادمان‌های شهدا در ورودی شهرها هستیم. البته قانون متولی امر نگهداری و مرمت این یادمان‌ها را مشخص کرده، اما بی‌توجهی به انجام وظایف موجب نارضایتی خانواده‌های شهدا شده است.

پاکاری با اشاره به وجود ۵۱۶ یادمان و تابلوی شهدا در سطح ورودی شهرستان‌ها، تصریح کرد: بیش از ۹۲ درصد این یادمان‌ها قبل از سال ۸۶ نصب شده و ۱۲ سال از عمر آن می‌گذرد لذا نیمی از این یادمان‌ها نیازمند بازنگری کلی است.

وی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم و ماده ۱۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شهرداری‌ها و بخشداری‌ها موظف به نگهداری و مرمت یادمان‌های شهدا هستند، خاطرنشان کرد: قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروزی می‌توانیم اقدام به بازسازی، مرمت و جانمایی مجدد برخی از یادمان‌ها کنیم لذا نیازمند یک حرکت جهادی هستیم تا این کار ارزشی انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، خواستار همکاری حوزه هنری گیلان در طراحی یادمان‌های هنری و به‌روز شد و گفت: استان گیلان می‌تواند در حوزه یادمان‌های شهدا در کشور نمونه باشد.

وی ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار و دستگاه‌های اجرایی استان جهت مشارکت ۵۰ درصدی در طرح دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اضافه کرد: ۱۴ هزار ایثارگر داریم که سالانه در قالب طرح پایش سلامت و سپاس از آنها دیدار می‌شود و خروجی خوبی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادمان های دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون رییس جمهور با خانواده شهدا و ایثارگران در دشتی

دریافت 118 MB

فیلم: رضا رمضانی

کد خبر 6082001

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • دیدار معاون رییس جمهور با خانواده شهدا و ایثارگران در دشتی
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه