Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- استاندار زنجان گفت:نتایج تصمیمات زودگذر این است که ارتباط تعریف‌شده‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار نشده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان  سه شنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، گفت: یکی از نتایج اقدامات آنی و تصمیمات زودگذر این است که متاسفانه ارتباط تعریف‌شده‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار نشده و بعد از افتتاح پارک علم و فناوری، پیگیری مسائل این شرکت ها به فراموشی سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقیقی با بیان اینکه رشته‌های بین رشته‌ای، یکی از الگوهای توسعه هر کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه تجارت در دنیا بر مبنای رشته‌های بین رشته‌ای بوده و دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز در این زمینه به تربیت نیرو می‌پردازند.
وی  تصریح کرد: یکی از الگوهای توسعه در استان زنجان نیز شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید در عمل به آن‌ها ایمان داشت و دغدغه آن‌ها را مانند دغدغه خود دنبال کنیم.
حقیقی ادامه داد: به جهت اهمیت این موضوع، جلسات ماهانه با نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار کرده و یکی از جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز به این شرکت‌ها اختصاص داده شود تا دغدغه‌ها و مشکلات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور مدیران مربوطه، پیگیری و حل شود.
وی با تاکید بر اینکه توجه به کیفیت فعالیت ها در شرکت های دانش بنیان از افزایش صِرف تعداد این شرکت ها مهمتر است، تصریح کرد: تجاری‌سازی در شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته که باید با حل مشکلات این شرکت‌ها بتوانیم به تجاری‌سازی برسیم.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲ موضوع تجارت استان با کشورهای اوراسیا و ایجاد شهرک صنعتی ترکیه‌ای در زنجان، گفت: این دو موضوع نباید رها شود زیرا اگر به نتیجه برسد برابر با ۱۰ سال فعالیت و تلاش یک مدیر است.
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر تشکیل گروهی برای پیگیری این دو  موضوع مهم در استان زنجان، اظهار داشت: اگر هدف‌گذاری ها به درستی صورت گیرد در موعد مقرر نتیجه می‌دهد و برای این هدف باید گزارش پیگیری‌ها به طور مرتب در این جلسه ارائه شود

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نادرقلی ابراهیمی اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مساله امروز کشور را اقتصاد دانست و افزود: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

وی ادامه داد: روستاها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

به گفته او در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشورهای پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

ابراهیمی لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستاها و تولید محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: قوای سه گانه کشور باید روستاها را یکی از محورهای اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی تاکید کرد: تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستاها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

وی ضمن بیان اینکه نگریستن به خودکفایی بدون توجه به الزامات پایداری آن، همواره کشور را با آسیب پذیری مواجه خواهد کرد؛ گفت: از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ابراهیمی ضمن بیان اهمیت اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده آن، اذعان کرد: ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

او در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.

کد خبر 6079989 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص عملیاتی
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • دسترسی آسان دانش‌بنیان‌ها به تسهیلات حمایتی با ایجاد پلتفرم جامع خدمات
  • تسهیل دسترسی دانش‌بنیان‌ها به تسهیلات حمایتی با ایجاد پلتفرم جامع خدمات
  • پلتفرم جامع خدمات برای دانش‌بنیان‌ها به‌زودی ایجاد می‌شود
  • ایجاد پلتفرم جامع خدمات برای دسترسی بهتر دانش بنیان‌ها به تسهیلات
  • ایجاد سکوی جامع خدمات حمایتی برای دانش‌بنیان‌ها
  • پیگیری توسعه شهرک و پردیس فناوری در شهرک‌های صنعتی سمنان