Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاالله معروفخانی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: با توجه به میزان تولید سیگار در کشور و گردش مالی ۱۳هزارمیلیارد تومانی بازار دخانیات، این پرسش مطرح می‌شود که چگونه می‌توان با افزایش ۱۰درصدی مالیات سیگار، ۲۰هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای دولت کسب کرد.

وی در مورد علت عدم افزایش مالیات سیگار، با رد ادعای مطرح شده توسط معاون وزیر بهداشت گفت:  اینگونه اظهارات کاملا غیرکارشناسی بوده و به احتمال قوی آمار و ارقام غیر معتبر در اختیار مسئولان در وزارت بهداشت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش مالیات ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمدزایی ندارد

معروفخانی با تاکید بر اینکه با افزایش ۱۰درصدی مالیات سیگار، مبلغ قابل توجهی نصیب دولت نمی‌شود، گفت: در صورت تصویب افزایش مالیات این کالا، در نهایت مبلغ ۹۶۰میلیارد تومان به درآمدهای دولت اضافه می‌شود که با رقم ۲۰هزار میلیارد تومانی ادعا شده از سوی معاون وزارت بهداشت، فاصله زیادی دارد.

قاچاق سالانه حداقل ۲۰ میلیارد نخ سیگار

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به قاچاق سالانه بیش از ۲۰میلیارد نخ سیگار به کشور گفت: با توجه به مصرف سالانه ۶۵ تا ۷۵ میلیارد نخ سیگار در کشور و  تولید ۴۸میلیارد نخ سیگار در داخل، می‌توان گفت مابه التفاوت این ارقام به صورت قاچاق وارد کشور شده و متاسفانه، حتی با وجود افزایش قیمت ارز میزان قاچاق سیگار کاهش نیافته است که علت آن نیز، به گستردگی مرزهای کشور و همچنین عدم تامین نیاز بازار توسط تولیدکنندگان داخلی برمی‌گردد.

این مقام مسئول، سیگار قاچاق را فاقد استاندارد لازم دانست و افزود: سیگار قاچاق آسیب‌ بیشتری به مصرف‌کننده می‌رساند؛ اما محصولات داخلی از هنگام ورود مواد اولیه تا مرحله تولید محصول، چندین بار مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و از حداقل استانداردهای لازم برخوردار هستند.

وی توضیح داد: این مرکز از سال ۱۳۹۵ در راستای پیاده‌سازی وظایف قانونی محول شده در قالب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیگیر اجرایی‌سازی طرح رهگیری محصولات دخانی است که تا کنون پیشرفت قابل توجهی نیز داشته است؛ به نحوی که با اجرایی شدن این طرح در آینده نزدیک می‌توان به صورت دقیق و به لحظه و حتی با توان بیشتر، در تمامی مراحل تامین و توزیع با سیگار قاچاق برخورد کرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود: با کاهش قاچاق سیگار و افزایش توان مقابله، می‌توان سیاست‌هایی نظیر افزایش قیمت و به تبع آن کاهش مصرف را به صورت اثربخش‌تر اجرا کرد و البته تا کنون نیز با توجه به قوانین بودجه که هر ساله توسط مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار می‌گیرد، افزایش قیمت سیگار را شاهد بودیم.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1327622

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیگار مالیات درآمد ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ انتخابات مجلس یازدهم باشگاه استقلال حسن روحانی باشگاه پرسپولیس عراق سهمیه بندی بنزین آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور

میثم لک زایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در سال ۱۴۰۲ با حمایت و توجه ویژه دولت و با هم افزایی ایجاد شده بین مسؤولان استانی، نهادها و مجموعه‌های انقلابی و خیریه‌ها و همچنین اجرای مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، تعداد ۴۲۴ پروژه آموزشی در قالب هزار و ۵۰۳ کلاس درس استاندارد با صرف هزینه بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی این استان در سال گذشته افزوده شده است، ادامه داد: سیستان و بلوچستان رتبه اول را در تعداد پروژه آموزشی و تحویل کلاس درس در کشور از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی با تعداد چهار هزار و ۳۶۳ کلاس درس استاندارد و زیربنای ۳۷۸ هزار و ۶۱۸ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال احداث شده است.

لک زایی گفت: ۴۵۵ پروژه آموزشی با تعداد یک هزار و ۲۳۳ کلاس درس به صورت مردمی و ۵۰۳ پروژه آموزشی با تعداد دو هزار و ۱۰۹ کلاس درس به صورت مشارکتی و مابقی به صورت دولتی احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان در خصوص پروژه‌های در حال اجرا در استان افزود: تعداد هزار و ۶۳۷ کلاس درس در قالب ۳۴۴ پروژه آموزشی در استان در حال احداث است.

وی با قدردانی از حضور پررنگ و اثربخش خیران مدرسه ساز در استان گفت: تعهد خیران نیک اندیش در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد سه برابری داشته است.

لک زایی اظهار کرد: بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس سطح استان ایزوگام شد که در سیل اخیر جنوب استان یکی از مواردی که سبب شده آسیب کمتری به مدارس وارد شود، اقدامات پیشگیرانه نوسازی مدارس بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰، ۲۶۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس در سطح استان انجام شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را آغاز پروژه‌های طرح محرومیت زدایی دانست و بیان کرد: از این محل ۵۹ پروژه با تعداد ۴۳۸ کلاس درس در حال احداث است که در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تعدادی از آنها به بهره برداری رسید.

لک زایی با اشاره به احداث و اجرای شبکه موتورخانه مرکزی در مدارس برای استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کلاس درس اظهار کرد: علاوه بر آن، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اسپیلیت و کولر گازی برای نصب و راه اندازی در همه نقاط استان از محل اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تا کنون تهیه و در کلاس درس نصب شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در خصوص هنرستان‌ها و شبانه روزی‌ها نیز گفت: ۳۰۷ کلاس درس هم سو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سطح استان در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل متناسب با برنامه‌های ابلاغی و در راستای شاداب سازی و نشاط دانش آموزان، سالن‌های ورزشی و استخر نیز احداث کرده است، بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ سالن‌های ورزشی و استخرهای در دست ساخت داریم.

لک زایی در خصوص توزیع تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی در بین مدارس نیز گفت: ۵۹ هزار نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در سال ۱۴۰۲ توزیع شده است.

کد خبر 6064067

دیگر خبرها

  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در آمل
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد