Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،طاهر موهبتی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد، افزود: همچنین در بخش بستری بیش از ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ۲۴۵۰ قلم دارو تحت پوشش خدمات بیمه سلامت بوده و این سازمان ۴۷ هزار لوازم مصرفی و پزشکی را نیز تحت پوشش خود قرار داده است، ادامه داد: آمار مراجعه افراد تحت پوشش این سازمان به مراکز درمانی، حاکی از آن است که در سال ۹۶ حدود ۱۹۰ میلیون بار مراجعه به مراکز تحت درمان سازمان بیمه سلامت داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با یادآوری اینکه این آمار در سال گذشته به دلیل رفع هم‌پوشانی به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان که در آینده نزدیک و در بهمن‌ماه امسال محقق خواهد شد، بحث راه‌اندازی پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه‌شدگان در کشور است. علاوه بر این، همه اطلاعات بیمه‌شدگان کشور در همه صندوق‌ها در آن پایگاه متمرکز شده و در این پایگاه استحقاق خدمت خواهد شد.

موهبتی همچنین به موضوع هدفمند کردن بیمه رایگان به سمت گروه‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: متاسفانه در گذشته و به دلایل مختلف، برخی از افراد که دارای توان مالی بالایی بودند، تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند که با هدفمند شدن این موضوع، افرادی تحت این بیمه قرار خواهند گرفت که شرایط واقعی برخورداری از این نوع بیمه را خواهند داشت.

وی به خدماتی که سامانه تایید داروی بیمه سلامت ارائه می‌دهد، اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد هزینه‌های دارویی کشور در این سامانه پرداخت می‌شود و معتقدیم روندی را که در پیش گرفته‌ایم باعث می‌شود که توزیع دارو کنترل شده صورت گرفته و از قاچاق دارو جلوگیری شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در ادامه با یادآوری اینکه نداشتن توازن بین منابع و مصارف، رعایت نکردن اقتضائات بیمه‌ای و نیز اطلاع نداشتن مردم از خدمات بیمه سلامت، از جمله مشکلات موجود در این حوزه بوده و اقداماتی در راستای حل آن‌ها انجام شده است، اظهار کرد: یکی از بخش‌های هزینه‌بر برای این سازمان، مربوط به بیماران خاص است که حمایت از این بخش هزینه‌بر است که تا به امروز ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای ۶۷ هزار بیمار خاص هزینه شده است.

موهبتی از پیاده‌سازی سامانه استحقاق‌سنجی در ۶۰۵ بیمارستان دولتی کشور خبر داد و با یادآوری اینکه این موضوع در خصوص دارو نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: زنجان یکی از استان‌هایی است که در خصوص رسیدگی اسناد الکترونیکی پیشرفت خوبی داشته و در این زمینه اکنون ۴۵۰ بیمارستان تحت پوشش قرار دارد که تا پایان امسال همه بیمارستان‌ها به این سیستم مجهز خواهند شد.

کد خبر 4788442

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بیمه بیمه سلامت بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام بسیج گرگان هفته بسیج قزوین مجلس شورای اسلامی بیرجند خطبه های نماز جمعه شهرکرد راهپیمایی ویروس آنفلوانزا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی ۲ کشته برجای گذاشت

ساعت ۱۰:۲۳ صبح امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، حادثه در اسکله پتروشیمی رازی منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن ۴ نفر از نیروهای تعمیرات شد که ۲ نفر از مصدومان سرپایی درمان شدند.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی و سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ساعت ۱۰:۲۳ صبح امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، سقوط یک دستگاه جرثقیل پتروشیمی رازی که در اسکله شماره۶ در حال انجام تعمیرات بوده است متاسفانه منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن ۴ نفر از نیروهای تعمیرات شد؛ ۲ نفر از مصدومان حادثه بصورت سرپایی درمان و ۲ نفر دیگر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند که حال عمومی افراد مطلوب است.

گفتنی است این حادثه خللی در فرایند تولید پتروشیمی رازی ایجاد نکرده است و روند تولید و فعالیت ادامه دارد.

علت حادثه در دست بررسی کارشناسان فنی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سقوط جرثقیل مرگبار شد
  • سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی ۲ کشته برجای گذاشت
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند