Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران گفت: افزایش جمعیت شهری، توسعه زندان‌ها، احداث شهرک صنعتی پوشاک و شهر فرودگاهی، کمیت و کیفیت آب حسن‌آباد فشافویه را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا لز تهران؛ فرشاد صبحی با بیان اینکه انتقال آب از سدهای استان تهران به حسن آباد فشافویه به دلیل مسافت زیاد و وجود آراد کوه امکان‌پذیر نیست، افزود: وجود گردنه حسن آباد و آراد کوه و فاصله زیاد دسترسی به آب های سطحی، امکان ایجاد خط لوله انتقال آب از سدها را تقریبا غیر ممکن ساخته است و تنها منبع تامین آب این بخش جنوبی استان تهران، منابع زیرزمینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: منابع آب‌های زیرزمینی در بخش حسن‌آباد به دلیل مجاورت با مناطق کویری و دشت های نمکی دارای املاح و سختی بیشتری نسبت به مناطق دیگر تهران است و مشکلات خاص خود را دارد به همین جهت، افزایش جمعیت و توسعه مناطق صنعتی در این بخش موجب کاهش بیش از پیش کیفیت و کمیت آب آشامیدنی می شود.

صبحی اظهار داشت: با توجه به این امر طرح جداسازی آب شرب از آب بهداشتی و طرح احداث آب شیرین‌کن در شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران برای این منطقه مطرح است که در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

وی به کیفیت آب سایر بخش‌های شهرستان ری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در حوزه آب شرب شهرستان‌های استان تهران گام‌های خوبی برداشته به طوری که بسیاری از مناطق جنوبی پایتخت به آب سدهای ماملو و کرج متصل شده‌اند.

صبحی یادآور شد: هم اکنون قیامدشت ۱۸ لیتر در ثانیه، خاور شهر ۸۰ لیتر در ثانیه از سد ماملو و باقرشهر نیز ۸۰ لیتر در ثانیه از سد کرج آب برداشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان تولید و مصرف آب آشامیدنی در بخش کهریزک هم اکنون سر به سر است، یادآور شد: منابع تامین آب شرب بخش کهریزک از منابع زیرزمینی است و در زمان‌های اوج مصرف از ادارات آب اسلامشهر و چهاردانگه کمک گرفته می شود تا مشترکان با کمبود آب مواجه نشوند.

صبحی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه چهار چاه به دلایل فنی و افت آب از مدار خارج می‌شود، افزود: حفر هر چاه به طور میانگین بین هفت تا ۱۰ میلیارد ریال هزینه دارد که باید هزینه‌های ایجاد خط انتقال، خرید انشعاب برق، ساخت اتاقچه و محصورسازی را نیز به آن اضافه کرد.

وی عنوان کرد: میانگین برداشت آب از چاه‌ها در حدود ۱۵ لیتر در ثانیه است که با احتساب هزنیه‌های نگهداری و حفر چاه، هزینه بهایی که مشترکین به اداره آب می‌دهند، بهای بسیار ناچیزی است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی و هزینه‌های بالای استحصال، انتقال و تصفیه، از تمامی مشترکان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

صبحی در پایان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران بخش عمده جنوب تهران از جمله مناطق15، ۱6، ۱9، ۲۰ و بخش های کوچکی از منطقه 17و18 شهرداری را زیر پوشش دارد، افزود: این اداره با داشتن یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب شرب و یکهزار و ۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب یکی از بزرگترین شرکت های آبفای استان تهران محسوب می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران با دارا بودن ۲۵۰ هزار مشترک خانگی در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم کلان‌شهر تهران و پنج شهر کهریزک، باقرشهر، حسن آباد فشافویه، قیامدشت و خاورشهر را زیر پوشش دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افزایش جمعیت پوشش زندان شرکت آب و فاضلاب شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوای پاک در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد هوای تهران امروز ۷ فرردین برای سومین روز از ابتدای سال پاک است. امروز ۷ فروردین شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۵۰ قرار دارد و هوا پاک است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۵۰ قرار داشت و هوا پاک بود.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون در ایستگاه‌های اقدسیه در منطقه ۱، شریف در منطقه ۲، شهرداری در منطقه ۴، پونک در منطقه ۵، تربیت مدرس در منطقه ۶، گلبرگ در منطقه ۸، مسعودیه در منطقه ۱۵ و شهرداری در منطقه ۲۲، هوا پاک است.
در ۸ منطقه نیز هوا قابل قبول است.

از ابتدای سال تاکنون ۳ روز هوای پاک و ۴ روز هوای قابل قبول در تهران ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت هوای پاک در پایتخت
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»
  • تخریب چند منزل مسکونی کهگیلویه درپی باران شدید