Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان در روز جمعه هم افزود: این نشست در ادامه جلسه دوره‌ای کمیسیون مشترک است و ما نکاتی را که داشته ایم و در نامه‌های خود مطرح کرده ایم، در این نشست مطرح خواهد شد، اروپایی‌ها نیز نظرات خود را مطرح می‌کنند و تصور نمی‌کنم که اتفاق عجیبی در این جلسه رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص سفر یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، به تهران، گفت: این سفر در چارچوب مشورت‌های دوره‌ای ایران با کشور‌های همسایه بوده است.

وی ادامه داد: ایشان از چندین هفته قبل اعلام کردند که برای مشورت به ایران خواهند آمد و گفتگو‌های خوبی درخصوص مسایل منطقه و طرح صلح هرمز انجام شد.

وی افزود: ما صحبت‌های خوبی در مورد تلاش‌های عمان در حوزه امنیت خلیج فارس داشتیم و عمان به عنوان یک همسایه خوب برای ایران است که همیشه با ما مشورت‌های منظمی داشته و فکر می‌کنم کم بودن اینگونه سفر‌ها باید سوال باشد نه اینکه زیادبودن آن، باعث سوال شود. قرار است بعدازظهر جمعه این هفته رئیس کمیسیون مشترک عمانی با بزرگترین هیاتی که تا به حال در روابط ایران و عمان در بخش خصوصی وجود داشته است، به ایران بیاید که ما در این زمینه نیز صحبت کردیم. در مورد تلاش هایی که عمان در حوزه امنیت خلیج فارس داشته نیز گفت و گو کردیم و به طور کلی بحث‌های خوبی را با یوسف بن علوی داشتیم.

وزیر امور خارجه در ادامه در خصوص توئیت خود پس از سفر بن علوی به ایران، گفت: هفته گذشته ما شاهد یک اقدام مثبت از سوی اروپایی‌ها بودیم که شش کشور جدید به اینستکس پیوستند و البته یک تهدید بی موردی که اروپایی‌ها انجام دادند.

ظریف افزود: اما آنچه مهم است و نیاز بود تا یکبار دیگر به اروپایی‌ها به ویژه کشور سوئد تاکید کنم که ما از کشوری که ادعای حمایت از برجام دارد توقع نداریم که شرکت دارویی آن از فروش یک داروی نایاب به ایران خودداری کند.

وی گفت: پانسمان برای کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای، دارویی نیست که همه کشور‌ها تولید کنند، ما به لطف خدا پیشرفت‌های خوبی در ایران در این زمینه داشته ایم، اما موارد آن کم است و تنها تعداد کمی از شرکت‌ها آن را تولید می‌کنند.

ظریف افزود: این شرکت سوئدی که پیشتر این کالا را به ایران می‌فروخت، درحال حاضر به دلیل تحریم‌ها و قلدری و زورگویی آمریکا، آن را به ما نمی‌فروشد. پس لازم بود که به آن‌ها یادآوری کنیم که خوب است شما می‌خواهید به اینستکس بپیوندید، اما چیزی که حتی خود آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که موارد دارویی و انسانی جزو تحریم‌ها نیست را اجرا نکنید.

وی در ادامه درباره صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر پیام خصوصی آمریکایی‌ها به ایران گفت: من صحبت‌های آقای رئیس جمهور را نشنیدم، اما از طریق سوئیس، مرتب و در موارد مختلف پیام دریافت می‌کنیم.

وزیر امورخارجه درخصوص اینکه آیا این پیام مربوط به مذاکره بوده است، افزود: آن پیام‌ها در زمان نشست مجمع عمومی سازمان ملل که رئیس جمهور هم اعلام کردند، دریافت شده است.

ظریف درباره اقدامات معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: کار‌هایی که تاکنون این معاونت انجام داده، کار‌های گسترده‌ای بوده، تلاش‌های زیادی انجام شده و ادامه دار خواهد بود. اما اینکه چقدر موفق باشیم بخشی از آن بستگی به کشور‌های خارجی دارد و بخشی دیگر، بستگی به دستگاه‌های داخلی دارد که به چه میزان بتوانند از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود، استفاده کنند.

ظریف درباره تعرض به کنسولگری ایران در عراق، گفت: پیش بینی‌های امنیتی صورت گرفته و در مورد حضور کارکنان ما در ساختمان‌های امن از قبل، تصمیم گیری‌های انجام شده بود.

وزیر امور خارجه افزود: به لطف خدا هیچ یک از همکاران و اسناد ما خسارتی وارد نشد، اما کنسولگری خسارت شدیدی را متحمل شد.

ظریف همچنین گفت: پس از این اقدام وزیر خارجه عراق فورا با من تماس گرفت و از این اقدام عذرخواهی کرد، ما نیز تاکید کردیم که وظیفه قانونی دولت عراق، حمایت از کنسولگری‌های ما در این کشور است و دولت عراق برای تامین خسارات مسئولیت دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه هیات دولت حاشیه جلسه هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیبی که بوکسور‌های ایرانی را ناک‌اوت کرد

ملی‌پوشان جوان بوکس ایران قرار است نهم اردیبهشت سال جاری عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان شوند.

این تیم که مدت زمان کمی برای آماده‌سازی داشته است این روز‌ها با بدشانسی هم دست و پنجه نرم می‌کند.

چند روز قبل ۴ نفر از بوکسور‌های قدرتمند تیم جوانان با ویروس سرخک مواجه شدند و به همین دلیل شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را از دست دادند.

منبع: خبر ورزشی

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • اتفاق عجیبی که بوکسور‌های ایرانی را ناک‌اوت کرد
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام وزیر خارجه ایران؛ پرچم بالاست