Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای ضمن پیش‌بینی بارش شدید باران یا برف طی فردا و پس فردا (۱۴ و ۱۵ آذرماه) در نقاط مختلف کشور نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب هشدار داد.

به گزارش ایسنا بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی فردا (۱۴ آذرماه) بارش باران در سواحل گیلان و غرب مازندران حداکثر بین ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر و بارش برف در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات گیلان و مازندران حداکثر ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر این شرایط بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی پیش‌بینی و احتیاط در تردد و اجتناب از توقف اطراف رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

روز جمعه (۱۵ آذرماه) رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای استان‌های خوزستان، شمال بوشهر،جزایر شمالی خلیج فارس حداکثر بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر و برای استان‌های ایلام، کرمانشاه حداکثر بین ۲۵ تا ۳۵ میلیمتر و بارش برف برای استان‌های کهگیلویه وبویراحمد، چهار محال و بختیاری، دامنه‌های زاگرس درشمال فارس، جنوب وغرب اصفهان، شرق لرستان حداکثر بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر و غرب کردستان و شمال قزوین حداکثر ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.     

در این شرایط احتمال طغیان رودخانه‌ها، وقوع سیلاب و بارش تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد، متلاطم شدن آب‌های شمال خلیج فارس  و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و کاهش دید وجود دارد و احتیاط در تردد، اجتناب از توقف در اطراف رودخانه‌ها، مسیل‌ها و در مناطق جنوبی انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر رویداد رگبار شدید باران، تگرگ و صاعقه توصیه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخطاریه هواشناسی بارش باران و برف رگبار و رعد و برق تگرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ داوری بیان کرد: در ارتفاعات و در بخش مرکزی و جنوبی استان رگبار و رعد و برق پدیده قالب خواهد بود.

وی با بیان اینکه با فعالیت سامانه بارشی برای بیست و چهار ساعت آینده رگبار شدید و ساعتی  پیش بینی می شود افزود: هم چنین دمای هوا در استان کاهش می یابد.

داوری ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر شهری  و ریزش سنگ در ارتفاعات و مناطق  کوهستانی وجود دارد.
وی گفت: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد و شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز  کنند.

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور