Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در گروه قرآن و حدیث هفت مقاله شامل

بازخوانی نقادانه و واکاوی روایات عاشورایی کتاب الهدایه الکبری خصیبی، محسن رفعت و وحید شریفی گرم دره، پژوهشنامه امامیه، ش۸، پاییز و زمستان ۱۳۹۷،

بررسی وصایت‌مندی در خطبة غدیر از دیدگاه الگوی تحلیل گفتمان نورمن فرکلاف، ابوالفضل حری، مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی، ش۲، تابستان ۱۳۹۷،

نقد آراء مستشرقان دربارۀ صحیفة المدینه، محمدعلی مهدوی­راد و الهام خرمی نسب، حدیث پژوهی، ش۲۰، پاییز و زمستان ۱۳۹۷،

نقد دیدگاه قفاری درباره کتاب کافی، محمدتقی رفعت نژاد، سید محمدرضا حسینی و حسین جوادی نیا، شیعه پژوهی، ش۱۴، بهار و تابستان ۱۳۹۷،

نقد و بررسی ترجمۀ الهی قمشه  ای و مکارم شیرازی از سورۀ مبارکۀ یوسف با تأکید بر نظریۀ سطح صرفی نحوی گارسس، مسعود اقبالی و ابراهیم نامداری، پژوهش های زبان شناختی قرآن، ش۱۳، بهار و تابستان ۱۳۹۷،

نقد و بررسی کتاب جنسیت و زبان قرآن، راضیه کرد، فصلنامه نقدکتاب قرآن و حدیث، ش ۱۲، زمستان ۱۳۹۶  

نقدی بر کتاب باستان شناسی و جغرافیای تاریخی قصص قرآن از منظر تاریخ و باستان شناسی، بشیر سلیمی، فصلنامه نقدکتاب قرآن و حدیث، ش ۱۲، زمستان ۱۳۹۶ را به عنوان نامزد شانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقالات گزینش‌شده در گروه فقه و حقوق 

نظری انتقادی بر روش شناسی در علم حقوق: مطالعه موردی: کتاب روش تحقیق در علم حقوق، محمد سعید تسلیمی و ...، پژوهشنامة انتقادی متون، ش۵، مرداد ۱۳۹۷،

نقد کتاب حقوق تجارت، مجید بنایی اسکویی، پژوهشنامة انتقادی متون، ش۵، مرداد ۱۳۹۷، نقد کتاب مبانی حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم موسی زاده، پژوهشنامه انتقادی متون، ش۵، مرداد ۱۳۹۷ و

نقدی بر کتاب حقوق عمومی در نهج البلاغه، حسین جوان آراسته، پژوهشنامة انتقادی متون، ش۵، مرداد ۱۳۹۷ در گروه نامزدهای این دوره از جشنواره نقد کتاب قرار گرفتند. نامزدهای گروه کلیات و اطلاع رسانی، فلسفه، کلام و عرفان، علوم تربیتی، روان‌شناسی و کلیات اسلام طی روزهای گذشته معرفی شده بودند.

اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب با اعلام اسامی برگزیدگان و مقالات شایسته قدردانی، آذر جاری برگزار می شود. جشنواره نقد کتاب داوری مقالات نقدکتاب است با موضوعات: کلیات و اطلاع رسانی، میراث پژوهی، فلسفه، کلام و عرفان، علوم تربیتی و روان شناسی، دین (قرآن و حدیث، فقه و حقوق و اخلاق)، علوم اجتماعی، زبان، علوم و فنون، هنر، ادبیات، ادبیات داستانی و شعر، ادبیات عربی، تاریخ و جغرافیا، ایران و اسلام و کودک و نوجوان. این جشنواره هر سال مقارن با هفته پژوهش برگزار می شود.

برچسب‌ها جوایز ادبی هفته پژوهش نقد کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جوایز ادبی هفته پژوهش نقد کتاب جوایز ادبی هفته پژوهش نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • درآمدی بر روش‌شناسی رئالیسم انتقادی
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی؛ عناصر، فرایند و گام‌ها
  • «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) کتاب شد
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی در علوم اجتماعی