Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ در حال حاضر، احتمال آوارگی مردم سراسر جهان، به دلیل بلایای طبیعی همچون گرمایش بیش از حد، سیل، آتش‌سوزی، زلزله و فوران  آتشفشان، هفت برابر افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است که امروزه، بسیاری از تغییرات اقلیمی، به خصوص تغییرات آب و هوایی، بسیاری از افراد سراسر جهان را مجبور به  ترک خانه‌هایشان کرده که طی چند سال گذشته، به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی جهان، آکسفام (Oxfam)، در خصوص نظارت بر جابجایی داخلی، نشان می‌دهد که در سال 2008، تعداد 201 بلای طبیعی به دلیل تغییرات آب و هوایی رخ داد، که افراد زیادی را مجبور به ترک خانه‌های خود و پناه بردن به مرزهای کشور کرد.

گفتنی است که این آمار تا سال 2012 تقریبا ثابت ماند و در سال 2013 جهش قابل توجهی را تجربه کرد و به 607 بلایای طبیعی این چنینی افزایش پیدا کرد. پس از کاهش اندکی که وقوع این حوادث در سال 2016 به خود دید، باز هم یک رشد چشمگیر روی داد که در سال 2018، به 1518 رویداد تخریب‌کننده رسید.

آکسام در گزارش خود خاطرنشان کرد: "گرچه هیچ کس از این بلای طبیعی مصون نیست، اما عمده کشورهایی که در معرض چنین خطراتی قرار دارند، فقیر هستند. هشتاد درصد از آوارگان طی دهه گذشته در آسیا بودند که یک‌سوم از فقیرترین مردم جهان را تشکیل می‌دادند." آکسفام، برای به حداقل رساندن تاثیر این بحران بر زندگی مردم، خواستار کاهش فوری میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

در نمودار ارائه شده، تعداد بلایایی که از سال 2008 تا 2018 مردم سراسر جهان را آواره کرد مشاهده می‌کنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی آتشفشان تغییرات آب و هوایی سیل بلایای طبیعی آوارگان تغییرات اقلیمی حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا می‌گوید این شرکت هر چند وقت یک‌بار باید یک «بازنگری کامل سازمانی» انجام دهد. ماسک می‌گوید که این امر به تسلا امکان می‌دهد به سطح بعدی برسد. این اظهارات ماسک پس از اعلام خبر اخراج گسترده کارکنان تسلا بیان شده؛ به‌تازگی گزارشی درباره تعدیل نیروی بیش از ۱۰ درصد از کارکنان این شرکت منتشر شده بود.

براساس گزارش اینسایدر و پست ایلان ماسک در ایکس، مدیرعامل تسلا می‌گوید که غول خودرو‌های برقی باید هر نیم‌دهه یک‌بار بازنگری کامل سازمانی برای رسیدن به سطح بعدی انجام دهد. اظهارات ماسک پس از انتشار گزارشی مبنی بر اخراج دسته‌جمعی نیروی کار تسلا بیان می‌شود. این شرکت ظاهراً بیش از ۱۰ درصد از کارمندان خود را اخراج می‌کند. گفتنی است که تسلا بیش از ۱۴۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد.

سازماندهی مجدد کارکنان تسلا از نظر ایلان ماسک

ایلان ماسک می‌گوید که استخدام سریع کارکنان منجر به ایجاد موقعیت‌های شغلی تکراری و مازاد بر نیاز در برخی از زمینه‌ها شده است. همچنین دو مدیر قدیمی تسلا در این اخراج‌ها، کار خود را از دست داده‌اند. معاون ارشد مهندسی برق و نیرومحرکه و معاون سیاست عمومی و توسعه تجارت اعلام کردند که این شرکت را ترک می‌کنند. این دو نفر بیش از ده سال در این شرکت مشغول به کار بودند.

اخراج‌های کارکنان تسلا در زمان سخت و حساسی رخ می‌دهد چراکه این شرکت با کاهش فروش و افزایش رقابت با خودروسازان چینی مانند BYD دست‌وپنجه نرم می‌کند. پیش‌تر ماسک در تماسی به سرمایه‌گذاران گفته بود که شرکت‌های چینی رقابتی‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان محسوب می‌شوند.

ماسک گفته است که اگر موانع تجاری ایجاد نشود، تسلا تقریباً از اکثر شرکت‌های خودروسازی در جهان جلو می‌زند.

منبع: دیجیاتو

tags # ایلان ماسک سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اخراج کارمندان گوگل همچنان ادامه دارد
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • محافظت از شهرها در برابر تغییرات آب‌وهوا با معماری اقلیمی
  • تغییرات اقلیمی چگونه سبب تغییر طول و کیفیت فصل‌ها می‌شود؟