Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@03:50:27 GMT

صادرات محصولات کنجدی استان یزد به 28 کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۵۴۸۶

صادرات محصولات کنجدی استان یزد به 28 کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ایجاد اشتغال برای بیش از دو هزار نفر در بخش محصولات کنجدی در استان گفت: در حال حاضر محصولات کنجدی استان یزد به 28 کشور دنیا صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، ظهر امروز و باهدف بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان فرآورده‌های کنجدی، جلسه میز ملی توسعه صادرات محصولات کنجدی به میزبانی شهرستان اردکان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در این نشست با اشاره به اینکه استان یزد چهارمین استان صنعتی کشور است، گفت: بیش از 800 نوع کالا در استان یزد تولید می‌شود و ما در بسیاری از تولیدات مانند کاشی و سرامیک، فولاد، نساجی و محصولات کنجدی به‌عنوان قطب تولیدی هستیم.

وی افزود: با توجه به پتانسیلی که در استان یزد وجود دارد رئیس کشوری سه میز توسعه صادرات محصولات کاشی و سرامیک، محصولات خیار سبز گلخانه‌ای و محصولات کنجدی به استان یزد واگذارشده است

محمدرضا علمدار یزدی بابیان اینکه در حال حاضر در استان یزد 196 فقره جواز تأسیس مربوط به محصولات کنجدی و 70 فقره پروانه بهره‌برداری تولید این محصولات راداریم، گفت: درمجموع در استان یزد 312 واحد تولیدی صنفی وجود دارد که برای بیش از دو هزار نفر درزمینهٔ فرآورده‌های محصولات کنجدی اشتغال ایجادشده است .

وی در پایان اظهار داشت: سالیانه در کل کشور بیش از 200 هزار تن کنجد مصرف می‌شود که بیش از 60 درصد آن در استان یزد مصرف می‌شود و در حال حاضر محصولات کنجدی استان یزد به 28 کشور دنیا صادر می‌شود.

استانی شدن ثبت سفارش‌ها در موضوع کنجد، پایانه ترخیص گمرک، کنسرسیوم صادراتی و حمایت‌های فنی و مالی، پیگیری برای رفع ممنوعیت صادرات روغن کنجد توسط مسؤولین استان از وزارت صمت، اختصاص فضایی برای کسب‌وکار اختصاصی محصولات کنجدی ازجمله مباحثی بود که در این نشست موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در ابتدای این نشست گزارشی از نحوه پیگیری مصوبات جلسات قبل توسط دبیر جلسه و دستگاه‌های مختلف ارائه شد و در ادامه کمیته‌ها و کارگروه‌هایی برای پیگیری مسائل و مشکلات تولیدکنندگان محصولات کنجدی تشکیل شد همچنین جمعی از تولیدکنندگان محصولات کنجدی در شهرستان اردکان به بیان مشکلات و موانع پیش روی تولید خود در این زمینه پرداختند که مسؤولین مربوطه قول پیگیری و همکاری دادند.

انتهای پیام/ 90010

منبع: فارس

کلیدواژه: محصولات کنجدی اردکان سازمان صمت میز توسعه صادرات واحد تولیدی روغن کنجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد