Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای مدیریت و بهره‌برداری از سرای محله‌های شهر به شهرداری شیراز اجازه داده ‌می‌شود، مدیریت سرای محله‌ها را با فراخوان عمومی به سمن‌ها واگذار کند.

احمد تنوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص بررسی لایحه واگذاری مدیریت سرای محله‌های شهر شیراز به سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) اظهار کرد: این لایحه در راستای اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به منظور ایجاد بستر مناسب، افزایش مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی و غیر سیاسی(سازمانهای مردم نهاد) مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این لایحه در آستانه تصویب نهایی قرار گرفته است، افزود: در حوزه فعالیت این سازمان، برای مدیریت و بهره‌برداری از سرای محله‌های شهر به شهرداری شیراز اجازه داده ‌می‌شود، مدیریت سرای محله‌ها را با فراخوان عمومی و بر اساس امتیاز کسب شده مطابق دستورالعمل به سازمانهای مردم نهاد غیر سیاسی، غیر قومی و دولتی (سمن‌ها) واگذار کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: پرداخت همه‌ی هزینه‌های سرای محله برعهده شهرداری است و از ۴۰ تا ۸۰ درصد درآمد حاصل از سرای محله به تشخیص شهرداری بابت حق مدیریت به سمن پرداخت ‌می‌شود.

وی ادامه داد: درصدهای ذکرشده مربوط به سال پایه واگذاری و درسالهای بعد به تشخیص شهرداری قابل تغییر و مالکیت سرای محله و تجهیزات آن نیز متعلق به شهرداری است.

کد خبر 399487

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد شورای شهر شیراز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به‌صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: برای رفاه حال شهروندان شیرازی، عوارض و بهای خدمات با پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۳کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می‌رسد.
افسانه خواست خدایی افزود: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به‌عنوان هدف سرمایه‌گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به‌صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.
وی ادامه داد: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان‌دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یادشده باعث شده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال هم اقدام کنند.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: مؤدیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال است، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به‌صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد

دیگر خبرها

  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • منطقه یک شیراز، منطقه هزینه‌بردار در تملک
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • نرخ کرایه تاکسی در شیراز تعیین شد
  • نرخ هر کورس کرایه تاکسی در شیراز ۶ هزار تومان شد