Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس، با تاکید بر اینکه بعد از گران شدن بنزین دولت نمی‌تواند جز در مواردی خاص، نظارت دقیق و کاملی بر بازار داشته باشد، گفت: دولت تنها می‌تواند بر کالاهایی نظارت کند که از ارز دولتی استفاده می‌کنند؛ یعنی بر عموم بازار کنترلی ندارد و این امر باعث ایجاد تورم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تورمی که در حال شکل‌گیری است، گرانی‌ها چند ماه آینده نمود پیدا می‌کند.

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در پاسخ این سوال که با وجود وعده دولت برای پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به 60 میلیون نفر بعد از افزایش قیمت بنزین بخش اعظمی از جامعه این کمک‌هزینه را دریافت نکرده‌اند، گفت: به طور دقیق از این موضوع مطلع نیستم، ولی دولت باید به دقت این موضوع را بررسی کند و به طور شفاف اعلام کند چه میزان از مردم کمک‌هزینه معیشتی را دریافت کرده‌اند.

 

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: افرادی که کمک‌هزینه معیشتی را دریافت نکرده‌اند باید با مراجعه به سامانه اعلام‌شده در صداوسیما، عدم دریافت کمک‌هزینه معیشتی خود را اعلام و پیگیری کنند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: طبق وعده‌ها، دولت باید رقم اعلام‌شده کمک‌معیشتی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

 

بی‌مقدار با اشاره به اینکه جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بعد از افزایش قیمت بنزین به صورت دستوری حل نمی‌شود، توضیح داد: دولت بر کالاهایی که تولید دولتی است و ارز دولتی دریافت می‌کنند می‌تواند نظارت داشته باشد ولی بر عموم بازار قطعاً کنترلی نخواهد داشت و این باعث ایجاد تورم در جامعه می‌شود.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: به وزیر صمت گفتم وضعیت کشور را از نظر شرایط به‌وجودآمده پیش‌بینی کند. با تورمی که در حال شکل‌گیری است، گرانی‌ها چند ماه آینده نمایان می‌شود. آن زمان دیگر تورم ایجادشده مثل بنزین نیست که بتوانیم برخوردی اینچنینی با آن داشته باشیم.

 

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: در حال حاضر تورم مخفی است و خود را نشان نمی‌دهد، بعداً نمی‌توان جلوی تبعات منفی آن را گرفت. بنابراین اکنون با کسری بودجه مواجهیم و دولت و مجلس و نظام باید فکری جدی برای جبران کسری بودجه سال آینده داشته باشند.  


برچسب ها: تورم ، گرانی ، قیمت بنزین

منبع: خرداد

کلیدواژه: تورم گرانی قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولیدکنندگان می‌گوید ارز ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است، اما بانک مرکزی اصلا آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانون‌گذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستانمان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحثمان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع‌بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • زمان مهاجرت ایرانیان ساکن ترکیه فرا رسید؟/ بحران اقتصادی در راه استانبول