Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان- سید ابوالقاسم موسوی قهار از مداحان اهل بیت (ع)، عضو خانه مداحان و مناجات خوان مشهور کشور است. بسیاری او را با دعای سحر و مناجات‌های ماه مبارک رمضان می‌شناسند. صدای ماندگار موسوی قهار پای ثابت بسیاری از مناجات‌هایی بوده که از صدا و سیما پخش می‌شود. حالا این مداح اهل بیت (ع) به دلیل عارضه حنجره حدود یک ماه است در بستر بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته به ملاقات او رفتیم و  با برادر و همسر و دختر او مصاحبه کردیم که در ادامه می خوانید.

برادر موسوی قهار درباره بیماری او به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برادرم در سال ۱۳۹۰ دچار این عارضه حنجره شد و در سال ۹۰ تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی افزود:برادرم دو سالی فیزیوتراپی انجام داد که باعث شد حالش بهتر شود. یک دوره‌ای به آلمان رفتند و  پزشکان آلمانی گفتند، معالجات در ایران موثر بوده است اما چند هفته ایست که این عارضه تشدید شده و زمینگیرش کرده است. در حال حاضر صحبت کردن برای او سخت شده و عفونت افزایش پیدا کرده است.

موسوی قهار بیان کرد: مریضی توان برادرم را گرفته است. ان شاءالله جدمان عنایتی کنند که حالش خوب شود. از طرف دفتر مقام معظم رهبری خیلی پیگیر حال ابوالقاسم هستند.

وی با بیان اینکه از حضرت آقا و مدیران صدا و سیما که خیلی پیگیر حال برادرم بودند، تشکر می‌کنم،افزود: نماینده رسانه ملی و از دفتر مقام معظم رهبری برای عیادت آمدند. برادرم ۵۸ سال است می‌خواند و صدای بی نظیری داشت. همه مسلمانان در دنیا صدای برادرم را شنیده اند.

موسوی قهار با تاکید بر اینکه  در حال حاضر کسی نمی‌تواند کار خاصی انجام بدهد، گفت: دستمان به دعا بلند شده است. باید دکتر‌ها نتیجه آزمایش را ببینند و نظر بدهند. همه چیز دست خداست؛نمی‌شود با قطعیت گفت که آیا می‌شود مناجات‌های ایشان را در آینده شنید و حالشان آنقدر خوب می‌شود که بتوانند بخوانند، یا نه چرا که این پروسه خیلی سخت بوده است.

همسر ابوالقاسم موسوی قهار نیز درباره بیماری این مداح اهل بیت (ع) گفت: همسرم از سال ۹۰ دو عمل انجام داد و ۳۷ جلسه فیزیوتراپی انجام داد. پزشکان خیلی برای او زحمت کشیدند و گفتند باید معجزه‌ای از طرف خداوند انجام بشود. ما صبر کردیم و همه را به خدا سپردیم. من و بچه‌ها چیزی برای درمان همسرم کم نگذاشتیم و خودش هم در جریان تلاش ما هست اما در حدود یک ماه است بیماری او تشدید شده است.

وی ادامه داد:قبلا اینگونه نبود. یک ماه پیش که حالشان آرام آرام وخیم شد، می‌گفت که مشکلی ندارم. اما ما تاکید می‌کردیم که حالت خوب نیست. در نهایت در بیمارستان بستری شد. از شورای عالی قرآن و دفتر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم چراکه زحمات فراوانی کشیدند. همسرم به دلیل مشاغل گوناگون خیلی در منزل نبود، اما لحظاتی که به خانه می‌آمد، واقعا خوش اخلاق بود. برای من و بچه‌ها کم نمی‌گذاشتند. 

همسر ابوالقاسم موسوی قهار  گفت:او توانایی صحبت کردن نداشت اما به اندازه چند جمله‌ای با او گفتگو کردیم و گفت در حال حاضر نسبتا بهتر هستم. خیلی از دوستان به من محبت داشتند و برای عیادت به بیمارستان آمدند. زبانم الکن است که پاسخ این همه زحمات را بدهم. ان شا الله امام زمان اجرشان را بدهد. به امید خدا به زودی خوب خواهم شد.

در ادامه ملاقاتمان از موسوی قهار با دختر این مناجات خوان، صحبت کردیم. وی نیز درباره وضعیت پدرش گفت: بیماری بابا چیز عجیبی برای ما بود. خودشان خیلی مقاوم و امیدوار بودند و خیلی به ما دلداری می‌دادند. می‌گفتند نگران نباشید دوباره همه چیز مثل اول می‌شود. می‌گفتند عمری برای حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) نوکری کردم؛ هر چه صلاح باشد همین بزرگان برای من رقم می‌زنند. به هر حال ما همیشه نگران حالشان بودیم؛ بخصوص که در دو ماه اخیر حالشان خیلی بد شد و واقعا اذیت شدند تا جایی که توانستیم برای بهبودی ایشان تلاش کردیم، البته در برابر زحمات ایشان کاری نکردیم. اول و آخر توکل ما به خداست امیدوارم مشکل برطرف و دلمان روشن است.

وی گفت:از شورای عالی قرآن و دفتر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که دلداری دادند و هیچ جا ما را تنها نگذاشتند. بیشتر مردم پدر را می‌شناسند و با صدایش آشنا هستند. همه برای سلامتی پدرم دعا کنند. به دلیل بیماری فعالیتشان کم شد، اما دوست داشتند این کار را ادامه دهند. ایشان علاقه داشتند و مدام ذکر می‌خواندند و خیلی‌ها ایشان را دوست داشتند. حتی در مجلس شادی می‌گفتند ذکر علی را بخوانید. صدایش خیلی گرم بود و همه از این صدا استفاده می‌کردند و می‌کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری موسوی قهار فعالان قرآنی مناجات خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند

محمد مرادی گفت: سنندج شهر خلاق موسیقی است که به همین خاطر ما باید جشنواره‌های زیادی همانند نوای رحمت داشته باشیم و مسئولین نیز باید هرکاری که از دستشان بر می‌آید در این زمینه دریغ نکنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، موسیقی دف یکی از سازهای کوبه‌ای در موسیقی ایرانی است، رکن اصلی مجالس اهل ذوق و عرفان بوده که در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان بسیار قابل احترام است.

در استان کردستان نوازندگان چیره دست بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند، یکی از این هنرمندان جوان «محمد مرادی» متولد سنندج بوده که از اوایل کودکی شاگردی و دف‌نوازی را زیر نظر پدرش منصور مرادی از اساتید موسیقی عرفانی و خانقاهی کشوری، شروع کرده و تاکنون در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی زیادی شرکت کرده است.

مقام برتر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، مقام اول دومین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) هه تاو، مقام اول دهمین جشنواره بین‌المللی نوای رحمت تکنوازی، مقام اول دهمین جشنواره بین‌المللی، مقام اول دومین جشنواره ملی امیر جاهد، مقام اول دومین جشنواره موسیقی ملی غرب آذربایجان، مقام اول پنجمین جشنواه بین‌المللی شمس و مولانا خوی، مقام دوم دومین جشنواره بین‌المللی شمس، مقام دوم هشتمین جشنواره تکنوازی دف ایران، مقام اول جشنواره ملی موسیقی جوان، مقام اول چهاردمین و پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بخشی از افتخارات این هنرمند سنندجی است.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با این هنرمند را می‌خوانیم:

تسنیم: آخرین اجرای موسیقی زنده توسط شما کی و به چه مناسبتی بوده است؟

آخرین اجرا به طور حرفه‌ای در استیج معتبر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تهران با گروه اخوان کردستان و سرپرستی پدرم در این جشنواره حضور داشتم و چندین سال در جشنواره‌های عرفانی با گروهای مختلف از جمله گروه نالی، نوای رحمت و سوزی دل شرکت کرده و مقام‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌ام.

تسنیم: شما همیشه در اجرای گروه‌های موسیقی اصیل سنندج حضور فعال داشته‌اید، بهترین خاطره شما چه بوده است؟

یکی از خاطره‌های بسیار خوبی که همیشه در ذهنم دارم حضور در دهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت بود که هم در گروهی و هم تک‌نوازی مقام اول را کسب کردم چراکه جزو جشنواره‌های معتبر و بین‌المللی بود و سطح بسیار بالایی داشت.

تسنیم: در حال حاضر وضعیت دف‌نوازی در شهر سنندج چگونه است؟

به لطف مسئولان متولی هر ساله موسیقی عرفانی و دف‌نوازی رونق بیشتری از سال‌های قبل می‌گیرد و هر ساله مراسم‌ها و اجراهای گروهی هزار دف که برگزار می‌کنیم بازخورد بسیار عالی دارد که حتی شهریورماه سال گذشته آقای احسان یاسین که از خواننده‌های فینالیست مسابقه عصر جدید بودند و نفر برگزیده شدند موزیک ویدیو خود به نام مصطفی گیان را به همراه هزار دف کردستان به سرپرستی پدرم و همکاری دکتر سجاد شاکری ضبط کرده‌ که نشان از آن است نگاه خوبی به موسیقی کردستان شده است.

همچنین مراسم هزار دف ماه ربیع‌الاول که در میدان آزادی سنندج برگزار شد در رسانه‌ها بازخورد خوبی داشت، مراسم هزار دف نیز که توسط متولیان امر برگزار شد جایگاه ویژه‌ای میان توریست‌ها و گردشگران ایجاد کرد.

تسنیم: ساز دف از نظر شما چگونه سازی است؟

ساز دف یکی از سازهایی است که حتی در صدر اسلام و زمان پیامبر (ص) بوده است.کردستان به سرزمین مسجد و مناره‌ها وخانقاه و تکایاها مشهور است، لذا هر هفته در روزهای سه‌شنبه و جمعه همراه دف نوازی مدح پیامبر(ص) وائمه اطهار و اهل‌بیت(ع) انجام می‌شود. این ساز برای ما قداست دارد، بنظر من موسیقی به ویژه ساز دف یعنی زندگی و آرامش.

تسنیم: موسیقی چه تغییری در شخصیت و زندگی شما ایجاد کرده است؟

بنده از کودکی که وارد دنیای موسیقی شدم، با شناختی که از روحیات خودم داشتم و با احساساتی که در خود می‌دیدم زندگی من با موسیقی عجین شده بود. آرامشی که موسیقی به من داده شد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، موسیقی آرام‌بخش خوبی برای روح و روان و جسم من بوده است. خدا را شاکرم که وارد دنیای موسیقی شدم.

تسنیم: درباره مشکلات سر راه فعالیت‌های موسیقی در کردستان بگویید

در حوزه ساز دف که رشته اصلی بنده هست به لطف مسئولان ارگان‌های مربوطه ارشاد اسلامی و حوزه هنری مشکلات بسیاری وجود ندارد. به طور کلی سنندج شهر خلاق موسیقی است که به همین خاطر ما باید جشنواره‌های زیادی همانند نوای رحمت داشته باشیم و مسئولین نیز باید هرکاری که از دستشان بر می‌آید در این زمینه دریغ نکنند. در مورد سایر سازها و موزیسین‌ها نمی‌توانم نظری بدهم.

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • پالنگان میزبان نوای هزار دف