Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@14:38:03 GMT

بارش برف و باران اردبیل را دربرمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۵۸۳۳

بارش برف و باران اردبیل را دربرمی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی با ورود سامانه جوی سرد از فردا دمای هوای اردبیل کاهش یافته و بارش برف و باران مناطق استان را در برمی‌گیرد. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی با ورود سامانه جوی سرد از فردا دمای هوای اردبیل کاهش یافته و بارش برف و باران مناطق استان را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که امروز ورزش باد جنوبی به عنوان یک پدیده‌ای است که در استان حاکم شده است بیان کرد: از اواخر امروز سامانه ناپایدار وارد استان می‌شود که با نفوذ این سامانه جهت جریانات شمالی شده و دمای هوای استان روند کاهشی خواهد یافت و بارش برف و باران بیشتر مناطق استان را فرا می‌گیرد.

هواشناسی ایران|برف و باران 5 روزه در 30 استانهواشناسی ایران| پیش‌بینی باران و برف تا یکشنبه در اکثر مناطق کشور/ شمال 10درجه سردتر می‌شوداخبار هواشناسی| حجم بارش‌ها از غرب کاسته می‌شود/ هفته‌آینده منتظر بارش‌های قابل توجه باشید

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: کاهش دمای هوا تا 10 درجه سانتیگراد در مناطق مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود که اوج فعالین این سامانه روز جمعه خواهد بود و تا روز یکشنبه در استان حاکم می‌شود که شهرستان گرمی بیشتر تحت تاثیر سامانه هوای سرد قرار می‌گیرد.

محمدی بیان کرد: با ورود این سامانه لغزندگی، یخبندان، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان و کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی استان انتظار می‌رود که امیدواریم از سفرهای غیرضروری تا حد امکان جلوگیری به عمل آید.

وی اظهار کرد: از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود در طی چهار روز نسبت به صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی و نیز کنترل دمای فضاهای سرپوشیده اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم به این شکل مدیریت مصرف بهینه را محقق کرده و به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/131/ز

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و افت دما مناطق مختلف استان زنجان را فرا می‌گیرد

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: بارش باران پراکنده مناطق مختلف را فرا می‌گیرد.

وی ابراز کرد: رگبار محلی، رعد و برق مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد که در این میان هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده به شهروندان توصیه می‌شود در بلندی‌ها تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، گفت: احتمال آب‌گرفتگی برخی معابر، جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها وجود دارد که هم استانی‌ها باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات اجتناب کنند.

رحمان نیا از وقوع وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: در این میان به شهروندان توصیه می‌شود در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و رختان فرسوده تردد نکنند.

وی از کاهش دمای هوای استان طی چند روز آینده خبر داد و تاکید کرد: هوای زنجان خنک می‌شود.

کد خبر 6084035

دیگر خبرها

  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • رگبار باران و طوفان لحظه‌ای اصفهان را دربرمی‌گیرد / هوای استان خنک‌ می‌شود
  • بارش باران و افت دما مناطق مختلف استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق