Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر رزمجو روز چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار داشت:  ۱۵۴ هزار طرح از طریق سامانه کارا ثبت شد که این طرح‌ها با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل ارسال شده است.

وی اضافه کرد: قرارداد ۱۱۳ هزار طرح با اعتبار ۱ ۱۰  هزار میلیارد ریال نیز تا کنون منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمجو یادآور شد: سهم نهادهای حمایتی از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۴۱ درصد بوده است که کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۴۷ درصد جذب بیشترین سهم را داشته است. 

وی افزود: : ۶۵ درصد از کل اعتبار در نظر گرفته در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار به بنگاه‌های کمتر از ۱۰ نفر اشتغال اختصاص یافته است. 

رزمجو با اشاره به اینکه ۷۱ درصد تسهیلات به بخش کشاورزی رفته است که بیشتر از میزان در نظر گرفته شده است گفت: ۳۵ درصد تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی به بانوان و ۶۵ درصد به مردان پرداخت شده است. 

وی اظهار داشت: تکمیل زنجیره ارزش اولویت اجرای طرح‌ها در طرح اشتغال پایدار روستایی است و این طرح‌ها باید در استان‌ها به گونه‌ای پیش برود که منجر به تکمیل زنجیره اشتغال شود.

معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: ۶۷ درصد روستاهای کردستان در مناطق کوهستانی و دره‌ای قرار دارد و ۳۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است. 

کاوه معراجی اظهار داشت: نرخ ببکاری روستایی در کردستان در سال ۹۶ حدود ۹.۸ درصد بوده که در سال ۹۸ به ۱۱.۲ درصد و در تابستان به ۱۲.۲ درصد افزایش یافت که این تغییر نرخ‌ها نشان‌دهنده اشتغال‌های موقت و غیردائم در روستاها است. 

وی یادآور شد: سهم بخش کشاورزی در اشتغال روستایی استان ۶۳ درصد و سهم صنعت و خدمات هم به ترتیب ۲۰ و ۱۷ درصد است. 

معراجی افزود: سهم روستاییان استان کردستان در تولید ناخالص داخلی کم است و این نشان می‌دهد که فقط محصولاتی خام تولید شده و فرآوری این محصولات انجام نشده است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این نشست گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند تعریف یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید هستیم که انجام آن نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است.

شهرام ملکی با بیان اینکه طی سالیان گذشته کردستان در بخش آسفالت راه روستایی اعتبارات خوبی دریافت کرد، افزود: اعتبارات استانی جوابگوی احداث میزان نیازهای راه روستایی نیست و انتظار داریم از محل اعتبارات توسعه روستایی به استان کمک شود تا به میانگین کشور برسیم.

وی میزان روستاهای دارای راه آسفالته استان را ۴۷ درصد و میانگین کشوری را ۷۲ درصد بیان کرد و افزود: فاصله استان کردستان به نسبت میانگین کشور در حوزه راه روستایی زیاد است و از این حیث استان آخر کشور به شمار می‌رویم.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه تعداد دهیاری‌های استان یک هزار و ۲۱۱ روستا است گفت: هم اکنون معادل ۳۰ درصد جمعیت کردستان ساکن روستاها هستند و لازم است در حد توان خدمات شایسته در همه بخش ها به آنان ارائه شود.

ملکی با بیان اینکه تعداد روستاهای برخوردار از آب شرب بهداشتی یک هزار و شش روستا و برخوردار از اینترنت پرسرعت ۴٨۲ روستا است گفت: طرح هادی در ۴۱ درصد از روستاهای استان انجام شده است.

 وی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد روستاهای کردستان از نعمت گاز برخوردار هستند و این عدد تا پایان سال جاری به ۹۴ درصد خواهد رسید که از میانگین کشوری بالاتر است. 

برچسب‌ها کردستان تسهیلات اشتغال معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تسهیلات اشتغال معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری توسعه روستایی کردستان تسهیلات اشتغال معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد

        حمید کیانی مهر روز یکشنبه افزود: ۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به تسهیلات اشتغالزایی و ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات پرواربندی دام به عشایر پرداخت شده است.   رئیس اداره امور عشایر سبزوار ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی برای اجرای ۲۰ طرح عشایری در شهرستان های غرب خراسان رضوی پرداخت و هزینه شده است.   کیانی مهر در خصوص تسهیلات ماده ۵۲ برای پرواربندی دام عشایر نیز گفت: سال گذشته ۲۱ نفر از دامداران عشایر منطقه متقاضی دریافت این تسهیلات بودند که پس از معرفی به بانک، ۲۰ نفر آنان موفق به جذب این تسهیلات شدند.   وی با اشاره به رشد ۸۲ درصدی در دریافت تسهیلات پرواربندی دام عشایر در سال گذشته افزود: این در شرایطی است که در سال ۱۴۰۱ تنها ۱۱ نفر از عشایر منطقه موفق به دریافت این تسهیلات شده بودند.   رئیس اداره امور عشایر سبزوار اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات مزبور، در قالب طرح تحویل ۶ ماهه جو به عشایر نیز در ۲ مرحله ۶۱ نفر از عشایر غرب استان ۴۳۱ تن جو دریافت کردند که در مجموع برای آنان ۴۴ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال ضمانت سپاری شد.   شهرستان های سبزوار، خوشاب، جوین و داورزن در غرب خراسان رضوی ۶۲۰ خانوار عشایری دارند که ۷۰ درصد آنان، معادل ۴۳۰ خانوار، در بخش روداب سبزوار و مابقی در دیگر شهرستانها سکونت دارند.   عشایر این شهرستانها حدود ۷۰ هزار راس دام سبک و سه هزار و ۵۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.   عشایر غرب خراسان رضوی سالانه حدود هزار تن گوشت قرمز منطقه را تولید می کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • تحویل ۷۳۸ واحد مسکن به مددجویان روستایی کردستانی
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند
  • پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در مرند
  • ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان پرداخت شد
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر