Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:57:45 GMT

توانخواهان موفق گیلان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۶۱۸۲

توانخواهان موفق گیلان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بهزیستی گیلان در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه توانخواهان از استعدادو توانمندی های بالایی برخوردارند، گفت: روز جهانی معلولان و نامگذاری هفته ای برای افراد دارای معلولیت،  فرصت مناسبی برای بیان مشکلات این قشر و  نیز توانمندی هایشان است.

حسین نحوی نژاد با اشاره به نقش دولت در بهبود امور معلولان افزود: اجرایی شدن قانون حمایت از حقوق معلولان از جمله اقدامات خوب دولت برای افراد دارای معلولیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با برنامه های ویژه ای که پیش گرفته ایم در مسیر رفاه هر چه بیشتر معلولان گامهای موثری بر خواهیم داشت.

در این مراسم پیام رئیس جمهوری به مناسبت روز جهانی معلولان از سوی فریبا تجسسی یکی از توانخواهان استان گیلان قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت فرصتی است گران بها، تا با نگاهی واقع بینانه و نقادانه، کارنامه خود را در فراگیرسازی خدمات برای افراد دارای معلولیت مرور کنیم، دولت تدبیر و امید از نخستین روزهای فعالیت خود، حمایت همه جانبه از افراد دارای معلولیت و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان را مورد توجه قرار داده است وابلاغ مصوبه هیات وزیران در امور معلولان و تلاش برای حل مشکلات این قشر از آن جمله است.

در ادامه پیام افزوده شده: دولت تلاش می کند تا با تامین منابع اعتباری، قانون حمایت از حقوق معلولان بستر مناسبی را برای عملی کردن مفاد این قانون مهیا کند.

در بخش دیگری از پیام رئیس جمهوری که به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان منتشر شده، آمده است: تلاش های دولت در احیاء حقوق معلولان و بهره گیری از توانمندی های آنها، تنها زمانی از اثربخشی لازم برخوردار خواهد بود که مورد حمایت نهادهای نظارتی و قانونگذاری قرار گیرد.

در ادامه این مراسم بیانیه فعالان امور معلولان به مناسبت روز جهانی معلولان قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با توجه به اهتمام مسئولان کشور برای عملی کردن مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از تمامی دستگاه هایی که وظیفه اجرای آن را بر عهده دارند، انتظار می رود تا با سرعت بخشیدن به تشکیل و فعالیت کارگروه های تخصصی و تدوین آیین نامه های اجرایی مربوطه زمینه تحقق مفاد قانون را فراهم کنند.

در ادامه این بیانیه افزوده شده: دسترس پذیری خدمات و امکانات زندگی، اعم از مناسب سازی محیط های شهری، فضاهای مجازی و منابع علمی، ضامن استقلال فردی و مشارکت اجتماعی معلولان است، بنابراین ضرورت دارد اقدامات لازم توسط وزارت کشور و سازمان بهزیستی برای تشکیل ستاد هماهنگی و پی گیری مناسب سازی کشور با حضور نمایندگان شبکه های ملی تشکل های مردم نهاد معلولان به عمل آید.

حدود ۴۶ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان است که از این تعداد، حدود ۲۷ هزار نفر مستمری ماهانه دریافت می کنند.  

۳۷ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان،  سالمندان و بیماران روانی مزمن در گیلان فعال است که دو هزار و یکصد نفر در این مراکز نگهداری می شوند.

۳۳ مرکز روزانه معلولان و  ۱۸ مرکز ویزیت در منزل در استان گیلان فعال است که یک هزار نفر از خدمات مرکز روزانه معلولان و ۸۰۰ سالمند، معلول و بیمار روانی مزمن از خدمات ویزیت در منزل برخوردار هستند.   

سوم دسامبر مصادف با دوازدهم آذرماه روز جهانی معلولان نام گرفته است.

ارتقاء و مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار شعار امسال روز جهانی معلولان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان بهزیستی سالمندان شبانه روزی معلولان وزارت کشور زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

به گزارش "ورزش‌سه"، سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با مصاف تایلند و عراق در بانکوک دنبال شد. پیش از این دو تیم ایران و تاجیکستان مقابل رقبای خود قرار گرفته بودند و در پایان موفق شدند با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند.

در این مسابقه شاگردان کاکائو که کارنامه درخشانی در فوتسال دارد، شروع بهتری داشتند و با دو گل الحسینات و سلیمانی پیش افتادند اما در ثانیه‌های پایانی نیمه اول این تیم میزبان بود که روی ضربه ایستگاهی جیراوات سورنوویچیان به بازی برگشت تا با امیدواری بیشتری در خانه مقابل هواداران خودی بازی کند.

با شروع نیمه دوم حملات تایلند برای جبران گل خورده آغاز شد و رودریگو سرمربی اسپانیایی این تیم به شاگردانش دستور حمله و جبران داده بود و سرانجام آنها موفق به ثبت گل تساوی شدند و روی یک اشتباه و برخورد توپ به پای مدافع عراق گل دوم هم به ثمر رسید.

در دقایق پایانی مسابقه تیم عراق هم برای حفظ نتیجه و هم برای اینکه نیم نگاهی به دروازه حریف داشته باشد، سیستم پاورپلی را در دستور کار قرار داد، اما یک اشتباه سبب شد تا بازیکنان تایلند که در فاز دفاعی بودند نهایت استفاده را ببرند و گل سوم به همین ترتیب از زمین تایلند به ثمر رسید.

در ثانیه‌های پایانی شاگردان کاکائو که همه چیز را از دست رفته می دیدند، تمام تلاششان را برای جبران نتیجه به کار گرفتند، اما درنهایت موفق به گلزنی نشدند تا این تایلند باشد که در حضور هوادارانش در بانکوک بازگشتی شیرین به مسابقه داشته باشد و صعودش را هم به جام جهانی مسجل کرده باشد. در سوی دیگر حالا عراق باید در انتظار نتیجه دیدار ازبکستان و ویتنام بماند و در صورت صعود ازبکستان باز دیگر شانس صعود به جام جهانی پیدا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • مدال طلا بر گردن هلیا اسدیان
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • بازنشستگان و تجربه سرمایه‌گذاری موفق در هم‌ساز