Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زاده به ابلاغ بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت، گفت:تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند نسبت به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان خود بر اساس این بسته اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» امروز (13 آذر) در نخستین جلسه گروه کاری سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: اغلب کارکنان دولت به دلیل سبک زندگی ناسالم و کم تحرکی در معرض خطر بیماری های غیرواگیر مهمی مانند بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا، چاقی و مصرف دخانیات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه کارکنان دولت به اقتضای نوع شغلشان در معرض مواجهه عوامل مختلف زیان آور محیط کار قرار دارند، گفت: محیط کار سالم و پایش سلامت کارکنان اداری سبب کاهش هزینه بیماری های ناشی از شرایط کار و فراهم آوردن محیطی ایمن، شاداب می شود که در نهایت افزایش کارایی و بهره وری سازمان ها را نیز به دنبال دارد.

 

مهدی زاده یکی از راه های پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر را انجام پایش های دوره ای سلامت دانست و افزود: با شناسایی زودهنگام بیماران و افراد در معرض خطر و پیشگیری و درمان به موقع افراد می توان کیفیت زندگی و طول عمر افراد را افزایش دهیم.

 

وی به ابلاغ بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت در سال 96 اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند نسبت به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان خود بر اساس این بسته اقدام کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: دستگاه های اجرایی هر شش ماه یکبار باید گزارش برنامه عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال کنند.

 

وی بیان کرد: تدوین بسته خدمات پایه کارکنان دولت، همکاری با سازمان ها، پشتیبانی علمی و اجرایی، نظارت بر اجرا و ارزشیابی و تهیه گزارش روند اجرایی برنامه از جمله تعهدات وزارت بهداشت در این طرح است.

 

مهدی زاده با بیان اینکه اجرای بسته سلامت کارکنان در همه دستگاه های اجرایی الزامی است، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید برنامه عملیاتی سلامت کارکنان را تدوین کنند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های مساجد انتخابات انتخابات مجلس خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی استان بوشهر آلودگی هوا سبک زندگی کارکنان دولت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه شورای عالی نظام پزشکی که رئیس، نواب رئیس و دبیر شورای آن را امضا کرده اند، عنوان شده است: بر اساس تکلیف شرعی و مدنی که جناب عالی خود را پای بند به آن می‌دانید ضروری است حقوق بدیهی و اولیه ارائه دهندگان خدمات سلامت تضمین شود.

هیأت دولت در مصوبه‌ای حیرت انگیز در پنجم فروردین ۱۴۰۳ با چشم بستن بر واقعیتی روشن، مجموعه رشدی معادل ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته را برای تعرفه تصویب نمود و به عدد شورای عالی بیمه سلامت که اکثر قریب به اتفاق آنان، نمایندگان دولت و مصرف کنندگان خدمات هستند؛ بی اعتنایی نموده و آن را کاهش داد.

شورای عالی نظام پزشکی ضمن گلایه و انتقاد شدید از این مصوبه، آن را عملیاتی و اجرایی نمی بیند و مسئولیت ورشکستگی مراکز درمانی، عدم انضباط و درهم ریختگی در دریافت تعرفه، محروم شدن مردم از خدمات با کیفیت، عدم ارتقا سلامت را بر عهده تصمیم گیران می‌داند.

دستور فرمائید نسبت به بازنگری و ترمیم تعرفه در اولین جلسه هیأت وزیران و همچنین رشد مجدد آن در طول سال اقدام گردد و کسب تعرفه حلال و متعارف را روا دارید.

مکرراً تاکید می‌شود تقویت بنیه مالی سازمان‌های بیمه گر را از طریق روش‌های تخصصی و فنی دستور عاجل صادر فرمائید تا با پوشش حداکثری هزینه‌های سلامت تشفّایی بر دل مردم دردمند حاصل آید.

دستور فرمائید فشار مالی مضاعف و غیر منطقی بر ارائه دهندگان خدمات سلامت کاسته شود تا این کمبود رشد تعرفه (با روش‌هایی نظیر کاهش مالیات و ضرایب مالیاتی، بازگرداندن مابه التفاوت تورم کاهش هزینه‌های مربوط به دولت مانند آب، برق، عوارض‌های متنوع و…) تا حدودی جبران گردد.

شورای‌عالی نظام پزشکی آمادگی خود را برای تقدیم راهکارهای کارشناسانه و مسئولانه اعلام می‌دارد.

کد خبر 6063925 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • برنامه سوم راهبردی قم در حال تدوین است / اجازه ورود حواشی به بدنه شهرداری را نمی‌دهیم
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور