Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه کد ارتفاعی در پروژه صاروج پارس رعایت نشده و در سمت بازار باید یک طبقه کوتاه شود گفت: این پروژه از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، فریدون فعالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه براساس کمیسیون ماده 27 قانون امکان واگذاری برخی از بناهای تاریخی کرمان که ارزش معماری داشته و ثبت ملی شده‌اند به بخش خصوصی فراهم شده است اظهار داشت: در حال حاضر هشت فضا در استان آماده واگذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه یخدان انار، خانه ایرانمنش بافت، بخش‌هایی از ارگ تاریخی راین، کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، خانه بهادر ملک بردسیر، سه عمارت در کنار شترگلوی ماهان و خانه نیک‌اندیش کرمان از جمله این بناهای تاریخی است افزود: در قالب پروژه‌های تبصره 19 مرمت خانه‌های دانایی، بانک توکلی، فخری راور، هروز راور، سهرج راور و قلعه انار در سال آینده به بخش خصوص واگذار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه 174 میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب هشت پرونده سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کرمان برای دریافت تسهیلات به وزارتخانه معرفی شدند گفت: از این میزان 147 میلیارد و 400 میلیون تومان مصوبه گرفته شده و به بانک معرفی شدند.

وزیر میراث فرهنگی: 18 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آثار تاریخی و توسعه گردشگری کرمان اختصاص داده شده استشاخص‌های گردشگری استان کرمان از متوسط کشوری بسیار عقب‌تر استبرخی مصوبات کارگروه گردشگری استان کرمان معطل مانده است

وی اتفاق مهم دیگر در حوزه گردشگری استان را مشخص شدن پروژه‌های هدف گردشگری استان عنوان کرد و افزود: طرح ما برای ساماندهی اماکن تاریخی کرمان مشخص شده است.

فعالی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه صاروج پارس گفت: اختلاف نظر و سلیقه بین میراث فرهنگی و گروه اجرایی پروژه وجود دارد که از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما و وزارتخانه بر این است که ارتفاع پروژه در سمت بازار رعایت نشده است افزود: نظر میراث فرهنگی این است پروژه در سمت بازار باید یک طبقه کوتاه شود و در نهایت تابع نظر قانون هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه پروژه تله‌کابین کرمان خارج از حرایم منظری میراث فرهنگی است گفت: هرگونه اقدامی در حوزه کوه صاحب‌الزمان(عج) باید به تایید شورای فنی میراث فرهنگی تهران برسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در باغ موزه هرندی گفت: خانه قرچه‌داغی در مجاورت این باغ به اقامتگاه تبدیل شده و فضایی برای رستوران و شربتخانه و نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی نیز در این مجموعه دیده شده است.

انتهای پیام/512/ ت

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان