Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@17:30:00 GMT

آژانس آریو پرواز مجری تورهای کیش و تورهای خارجی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۶۸۸۲

رپورتاژ تبلیغی / شهر باتومی یکی از قشنگ ترین و جذاب ترین شهرهای گرجستان می باشد که همه ساله توریستان زیادی تور گرجستان را انتخاب می کنند.

دانستنی های سفر به باتومی

شهر باتومی یکی از قشنگ ترین و جذاب ترین شهرهای گرجستان می باشد که همه ساله توریستان زیادی تور گرجستان را انتخاب می کنند. شما در شهر باتومی گرجستان می توانید در سواحل دریای سیاه استراحت کرده و آرامش بگیرید، از غذاهای گرجی لذت ببرید و با فرهنگ و مردم گرجی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال می توانید از جاذبه های متفاوت آن دیدن نمایید.

موقعیت جغرافیایی شهر باتومی

شهر باتومی یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان بوده که در سواحل دریای سیاه و در جنوب غربی گرجستان واقع شده است و توسط رشته کوه های قفقاز محاصره گشته است. شهر باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان به شمار می آید و مساحت حدودی 64 کیلومتر مربع را شامل می شود. جمعیت کلی شهر باتومی حدود 165 هزار نفر می باشد.

تور باتومی نوروز

اطلاعات عمومی تور باتومی

در طول تاریخ این شهر همیشه به علت موقعیت استراتژیک و طبیعی خود از دیگر شهرها متمایز بود. از قرن 18، باتومی تحت سلطه عثمانی بوده و بعد از جنگ ترکیه و روسیه بخشی از گرجستان شد. 80 درصد مردم ارتدکس و 20 درصد مابقی مردم باتومی، مسلمان هستند. تور باتومی 

زبان رسمی شهر باتومی گرجستان، گرجی می باشد. با این که یکی از اعضا اتحادیه اروپا می باشد ولی واحد پولی آن لاری نام دارد. با این حال می توان علاوه بر لاری از دلار و یورو نیز برای خرید و غیره در این شهر استفاده نمود.

ساعت رسمی این شهر به میزان نیم ساعت از ایران جلوتر است.

آب و هوای شهر باتومی

شهر باتومی به دلیل قرار گیری در سواحل دریای سیاه، آب و هوایی نیمه مرطوب دریایی دارد. میزان نسبی رطوبت هوا در این شهر 81 درصد می باشد. زمستان های شهر باتومی سرد ولی بی برف می باشد و از تابستان های گرمی نیز برخوردار است. 

بهترین زمان سفر به باتومی

همان طور که گفته شد باتومی از تابستان های بسیار گرم و زمستان های سردی برخوردار است. بنابراین با توجه به علاقه خود به سرما یا گرما می توان در هر فصلی به این شهر زیبا و دوست داشتنی سفر کرد. در بین ماه های جولای تا سپتامبر به دلیل گرم بودن هوا امکان استفاده از دریا و شنا نیز وجود دارد. ولی در زمستان تنها می توان از مناطق دیدنی و باستانی این شهر دیدن نمود. به یاد داشته باشید که در صورتی که در فصل زمستان به شهر باتومی سفر می کنید لباس گرم به همراه داشته باشید چرا که حتی ممکن است سرمای این شهر به زیر صفر درجه نیز برسد.

اگر به دنبال سفری ارزان به شهر باتومی می باشید، ماه نوامبر یکی ار خلوت ترین ماه های گردشگری در باتومی می باشد و بنابراین با قیمت پایین تر هتل ها و اقامتگاه ها رو به رو خواهید بود.

همچنین یکی از جذاب ترین زمان های سفر به باتومی اوایل پاییز می باشد که به دلیل فستیوال شهری باتومبا، برنامه های مفرحی در سطح شهر همراه با تاتر، رژه های خیابانی، اجرای کنسرت و غیره برگزار خواهد شد.

سفرنامه باتومی

سفر من به باتومی یکی از متفاوت ترین سفرهای زندگیم بود. از اونجا که کی تلاش کرده بودم که با دوستام برم مسافرت و علی رقم میل همگی دوستانم، هیچ کدوم امکان مرخصی گرفتن نداشتن، با خواهرم تصمیم گرفتیم دو تایی به باتومی سفر کنیم. این شد که سفر ما به باتومی تو یه روز گرم تابستونی و تیرماه شروع شد.

روز اول سفر به باتومی

باتومی تشکیل شده از ساختمون های قدیم و جدید که بافت شهری رو ساختمون های قدیمی قرن 19 تشکیل دادن. هرچند این ساختمون ها بازسازی شده اند ولی بازسازی اونها به طوریه که شما رو از حس و حال فضای قدیمی شهر خارج نکنه. روز اول سفر ما به باتومی از اونجا آغاز شد که پس از خوردن نهار در هواپیما و رسیدن به باتومی با تاکسی های فرودگاه به هتل رفتیم و اتاقمون رو تحویل گرفتیم. فاصله هتل ما تقریبا 15 دقیقه تا بلوار باتومی فاصله داشت و هرچند تا دریا فاصله داشت ولی هتل برای مهمانان خود ساحل خصوصی ایجاد کرده بود که می شد از اون استفاده کرد. اولین جاذبه دیدنی باتومی رو به باغ گیاه شناسی اختصاص دادیم و برای رفتن به اونجا باید سوار تاکسی می شدیم. پس از رسیدن به باغ با گونه های مختلف گیاهی روبه رو شدیم که منظره متفاوتی رو به وجود آورده بودن و می تونستی در سرتاسر باغ قدم بزنی. از اونجا که  مساحت این باغ خیلی بزرگه و بعید میدونستم بتونیم کل اون رو با پای پیاده طی کنیم تصمیم گرفتیم از ماشین هایی که توی خود باغ برای رفت و آمد توریست ها وجود داره استفاده کنیم و در واقع تونستیم با پرداخت 5 لاری به این ماشین ها کل باغ رو تماشا و عکاسی کنیم. پس از کلی گشت و گذار در باغ به سمت مرکز شهر برگشتیم تا کمی داخل شهر قدم بزنیم و شب رو به سر کنیم. توی شهر به دیدن بلوار باتومی، تندیس علی و نینو و برج الفبا رفتیم. هرچند بهمون پیشنهاد کردن که در طول روز هم از اونها دیدن کنیم ولی چون شب اول زمان زیادی نداشتیم ترجیح دادیم اطراف هتل رو قدم بزنیم و با بناهای تاریخیش آشنا شیم. پس از صرف شام تو یکی از رستوران های محلی و کوچیک باتومی به سمت هتل و خواب کافی برای شروع روز بعد حرکت کردیم.

دانستنی های سفر به کیش

اگر شما قصد مسافرت به یکی از جذاب ترین مروارید خلیج فارس، جزیره محبوب کیش را دارید، اطلاعات و راهنمای تور کیش قبل از سفر به این گردش ساحلی ایران را فراموش نکنید!

به طور میانگین تعداد گردشگران تور کیش بالغ بر ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هم می رسد که به نظر می رسد به تجارت کشور هم کمک بسزایی می کند به این دلیل که به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور در سال  ۱۳۶۱ شناخته شده بود.

آنچه که قبل از سفر به کیش باید بدانید: بهترین زمان مسافرت به کیش

بهترین زمان سفر از لحاظ آب و هوایی، فصل زمستان به علت متعدل بودن هوا است و برآورد هزینه های خرید و رفت و آمد  در این فصل به صرفه تر خواهد بود.

آب و هوای کیش

دمای سالانه 26 درجه سانتی گراد و بارش کم جزیره، این منطقه را گرم، شرجی و مرطوب ساخته است و باعث شده اختلاف دما در بقیه ماه های مختلف سال بسیار پایین باشد و به شمار نیاید. به همین علت گفته می شود بدترین زمان مسافرت فصل تابستان است.

تور کیش نوروز

دیدنی های جزیره کیش

از معروف ترین این دیدنی ها می توان به کشتی یونانی اشاره کرد که غروب جزیره را زیبایی بخشیده است. این کشتی در سال 1345 در سواحل غربی به گل نشست.

حریره، در شمال جزیره‌ی کیش، با قدمتی تاریخی و باستانی مجموعه‌ای از ساحل، خانه‌ی اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌ از ویرانه های این شهراست که به تاریخ قرن های ۵ تا ۱۰ هجری می‌رسد.

آژانس گردشگری آریو پرواز

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

 

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای رتبه ترکیه

موسسه رتبه‌بندی فیچ، رتبه صندوق ثروت ترکیه را به B+ ارتقا داد.

به گزارش ایسنا، آژانس رتبه‌بندی اعتباری فیچ رتبه صندوق ثروت ترکیه (TWF) را به B+ و چشم‌انداز آن را به مثبت ارتقا داد.

آژانس رتبه‌بندی اعتباری در بیانیه‌ای یادآور شد که رتبه قبلی صندوق B بوده است.

فیچ صندوق ثروت ترکیه را به‌عنوان نهاد مرتبط با دولت (GRE) ترکیه طبقه‌بندی و رتبه‌بندی‌های آن را با رتبه‌بندی دولت بدون توجه به نمایه اعتباری مستقل (SCP؛ b) برابر می‌کند.

به نقل از ترکیش، صندوق ثروت ترکیه دارای ۳۰ شرکت در هفت بخش، ۲ مجوز و املاک و مستغلات در کارنامه خود است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هفته ۲۵ فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی مدعیان در شب سقوط ۳ پله‌ای آریو
  • یک برد ویک باخت برای مسی های کرمان در لیگ دسته اول فوتبال
  • غزه ؛ غرق شدن 12 نفر هنگام کسب کمک در دریا
  • ارتقای رتبه ترکیه
  • اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت
  • آلمان ۴۵ میلیون یورو به آنروا داد
  • ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر در مراکز اقامتی اردبیل
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند