Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@09:28:47 GMT

با فرمان عیسی کلانتری باید همه جا تعطیل شود!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۶۹۶۱

با فرمان عیسی کلانتری باید همه جا تعطیل شود!

کلانتری پس از سال‌ها حضور در سطوح بالای مدیریتی، جوری وانمود می‌کند که انگار جنابشان هیچ دخلی در وضع فعلی محیط زیست نداشته‌ و مقصر اصلی نارسایی های موجود هم کم‌طاقتی مردم بوده است.

حسن فرشچی در واکنش به اظهارات عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور نوشت:

چندی پیش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگویی اظهار داشت: «اگر بخواهیم طبق استاندارهای بین‌المللی عمل کنیم، باید تمام صنایع خودروسازی نیز تعطیل شوند؛ همچنین بسیاری از نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، تولیدکنندگان مواد غذایی و دامداری‌ها باید تعطیل شوند و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بر اساس کوتاهی‌های صورت گرفته مردم عسلویه یا باید بمیرند و یا جابه‌جا شوند و یا صنعت گاز و پتروشیمی ما تعطیل شود... برای حفاظت از محیط زیست باید اقتصاد کشور را تعطیل کنیم، در همین راستا باید کشاورزی نیز تعطیل شود».

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه برای حفاظت از محیط زیست، باید همین امروز پالایشگاه تهران تعطیل شود، گفت: آیا می‌توانید صف‌های چند کیلومتری پمپ بنزین را تحمل کنید؟‌،حرف زدن آسان است، اما در مرحله اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، چرا که از ابتدا مسائل زیست محیطی در هیچ طرحی بررسی نشده است.

وی تأکید کرد: برای حفاظت از محیط زیست باید اقتصاد کشور را تعطیل کنیم، در همین راستا باید کشاورزی نیز تعطیل شود. مشکلات موجود آب کشور به دلیل کشاورزی است از ۹۰ درصد آبی که در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، ۶۰صد هدر می‌رود.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی در کشور کوتاه مدت بوده و قربانی این موضوع محیط زیست است، گفت: ۸۰ درصد مدیران موجود باید روانه زندان شوند، اگر قوانین محیط زیست را اجرا کنند، مدیر پالایشگاه تهران و همه نیروگاه‌ها و خودروسازها باید زندانی شوند.

این سخنان از سوی کسی است که بیشتر عمر کاری خود را در عالی‌ترین سطوح مدیریتی گذرانده و مقام نخست تصمیم‌گیری در بسیاری از حوزه‌ها بوده و در بسیاری از سیاستگذاری‌ها نقش داشته و بقیه‌ امور هم یا در دست رفقایش بود یا رقبایی که خیلی حاصل عملکردشان تفاوتی با ایشان نداشت.

در سبقه و سابقه‌ایشان هم همه مدل مدیریت دیده می‌شود، از آب و خاک گرفته تا دار و درخت و حالا هم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

عجیب است پس از اینهمه سال حضور در سطوح بالای مدیریتی و اجرایی کشور، جوری وانمود می‌کنند که انگار جنابشان هیچ دخلی در این توصیفاتی که می‌فرمایند نداشته‌ و مقصر اصلی نارسایی های موجود هم کم‌طاقتی مردم بوده است. اما واقعیت این است که این سخنان به ظاهر روشنفکرانه از سوی شخصی همچون عیسی کلانتری دور از انتظار است و باید گفت آقای کلانتری نه شما روشنفکر هستید نه مسند اجرا، مقام شایسته‌ای برای این حرفهاست!

بله رئیس محترم «حرف زدن آسان است، اما در مرحله اجرا ما با مشکلاتی عدیده‌ای مواجه هستیم» آنهم نه برای اینکه «از ابتدا مسایل زیست‌محیطی در هیچ طرحی بررسی نشده است»، بلکه برای اینکه مدیران ما اهل حل بحران نیستند، استادان خلق بحران‌اند!

برای اینکه امیدوار به حل مشکل از سمت شما بودیم و به شعارهایتان اعتماد کردیم و دلخوش بودیم که مجرب شده‌اید و خوب و بد روزگار چشیده‌اید. کارتان را بلدید!

اما دریغ که حاصلش شد، حرف‌های دست‌چندم با نمای روشنفکری که حقیقتا برایش نباید اعتنایی قائل بود!

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد و سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و دبیر همایش در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

یاسر پیرعلی درآیین افتتاحیه نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست، تاکید کرد: نتایج برگزاری این همایش‌ها باید برای استان و کشورمان مثمر ثمر باشد و بتوان مشکلات و مسائل را به شکل علمی برطرف کرد.

وی افزود: این همایش محصول تعامل موثر بین دانشگاه شهرکرد به‌ویژه دانشکده‌های کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان است.

رئیس دانشگاه شهرکرد از وجود سازمان عمومی غیردولتی (NGO) در خصوص محیط زیست در دانشگاه خبر داد که تاکنون اقدامات مهم و مؤثری در راستای حفظ محیط‌ زیست، از جمله پاکسازی محیط زیست، کاشت نهال و... انجام داده‌ است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: طبق مذاکراتی که با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور انجام شد، انتظار می‌رود راه اندازی موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شهرکرد با همکاری اساتید دانشگاه که از جمله الزامات مهم در انجام طرح‌های کلان پژوهشی است، مورد توجه قرار گیرد.

ایشان ضمن قدردانی از دولت سیزدهم برای توجه ویژه به استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مجموعه دولت سیزدهم از جمله وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست، توجه خوبی در خصوص مسئله انتقال آب داشته‌اند و آرامش خوبی در این خصوص حاکم است.

رئیس دانشگاه شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری را استان گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به فرهنگ و طبیعت بکر و ظرفیت بالای گردشگری استان که بین دو استان بزرگ صنعتی دیگر مثل خوزستان و اصفهان قرار دارد، باید در حفظ و نگهداری این ظرفیت تلاش کرد.

این مقام دانشگاهی همچنین ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این همایش گفت: دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه شهرکرد راه اندازی می‌شود و با توجه به سیاست‌ها و دغدغه‌های سازمان حفاظت محیط زیست، دانشکده منابع طبیعی، به‌خصوص گروه محیط زیست دانشگاه از این دبیرخانه حمایت می‌کند.

خبرنگار: رضا طهماسبی

انتهای پیام/

کد خبر: 1227458 برچسب‌ها سازمان محیط زیست کشور سازمان محیط زیست استان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردشگری

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد