Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، نورالله طاهری روز چهارشنبه در حاشیه کنفرانس ملی آموزش، خلاقیت و نوآوری کودکان که به همت موسسه کودکان هوشمند کشور در سالن اجتماعات اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد به خبرنگاران گفت: نرم افزارها و برنامه های آموزشی در سیستم آموزشی کشور کمتر دیده شده و اگر با استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی بتوانیم استعدادهای نهفته در کودکان و نوجوانان را شناسایی کنیم قطعا مسیرهای طولانی را در کمترین زمان طی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: برگزاری چنین همایش و کنفرانس ها و نوع آموزش های هوشمند و نوآوری های خلاقانه، کاری بسیار ارزشمند و ظریف است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

طاهری با بیان اینکه برگزاری چنین همایش هایی به سطح علمی و آموزشی کشور کمک می کند گفت:‌ خیلی از مسائل و مشکلات کشور و شهرستان ها با شنیدن تفکرات و برنامه های خلاقانه قابل حل است.

فرماندار شهریار در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری دولت در حوزه آموزش و پرورش، عنوان کرد: در بحث آموزش و پرورش دولت نگاه ویژه ای دارد که باید در این حوزه سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم و در برنامه و بودجه کشور حوزه آموزش و پرورش نسبت به سایر بخش ها از درصدی بالاتری برخوردار است.

همچنین مدیر عامل مجموعه کودکان هوشمند کشور نیز به خبرنگاران گفت: ازسال ۱۳۹۱ به دنبال طراحی راهکارهایی برای ارتقا سطح ذهنی کودکان بودیم که با ایجاد چنین مجموعه ای به این اهداف دست پیدا کردیم.

روح الله مخبریان افزود: مجموعه کودکان هوشمند، پرورش ذهنی کودکان را در پیش گرفته است و این راهکارها توانسته روند افزایشی را در سطح علمی کشور در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: آموزش محاسبات ذهنی نه تنها سطح ذهنی کودکان را کاهش نمی‌دهد بلکه در سطوح گوناگون ذهنی موجب رشد و توسعه مغز می شود.

مخبریان تاکید کرد: در تمامی استانهای کشور ۲ هزار و ۵۰۰ مربی و ۲۲۰ نماینده داریم که توانسته اند پیشرفت‌های مطلوبی را در این عرصه داشته باشند.

به گفته وی، در سراسر کشور ۱۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش موسسه کودکان هوشمند است.

برچسب‌ها مدارس استان تهران شهر هوشمند آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان تهران شهر هوشمند آموزش و پرورش مدارس استان تهران شهر هوشمند آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اجتماعی استان که با حضور کمالوندی معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ اظهار کرد کرد: آمارهایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیرخانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

استاندار کرمانشاه، مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیازها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

صحرایی یادآور شد: استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد که نیازمند برنامه‌های فرهنگی مناسب هستند و بخشی از این نیازها را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: پرداختن به کارهای عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

وی تاکید کرد: مسئولین شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند.

در ادامه این نشست فرماندار هرسین گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی این شهرستان و مشکلات مرتبط با این حوزه را ارائه کرد.

کد خبر 6081568

دیگر خبرها

  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • فضاى ورزش دانش آموزى استان آذربایجان‌غربی ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافته است
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند
  • آموزش سواد میراثی برای کودکان