Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشخیص آسم در کودکان بسیار سخت و کاری چالشی است اما اخیرا پژوهشگران آلمانی با کمک یک میکروسکوپ تمام نگاری توانسته‌اند به راحتی این کار را انجام دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، اخیرا پژوهشگران "موسسه تحقیقاتی فراونهوفر"(Fraunhofer Research Institution) آلمان دستگاه جدید تجزیه و تحلیل خونی توسعه داده‌اند که می‌تواند در کمتر از ۲ ساعت تشخیص دهد که کودکان به بیماری آسم مبتلا هستند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاهی که پژوهشگران توسعه داده‌اند یک نوع "میکروسکوپ هولوگرافیک"(holographic microscope) یا تمام نگاری است که پزشکان با قرار دادن قطره‌ای از خون بیمار در یک کارتریج ریزسیال‌شناسی، به همراه ماده‌ای که باعث ایجاد پاسخ التهابی در گلبول‌های سفید خون آن نمونه(همچنین به عنوان سلول‌های ایمنی نیز می‌شود) می‌شوند، کار تشخیص را آغاز می‌کنند. سپس کارتریج پر شده در میکروسکوپ مذکور قرار می‌گیرد. قابل ذکر است این میکروسکوپ مجهز به یک حسگر ال.ای.دی و یک حسگر CMOS است که تصویر سه‌بعدی از آن سلول‌ها را ارائه می‌دهد.

تمام نگاری یا هولوگرافی(Holography) روشی از تصویربرداری و تولید تصاویر سه‌بعدی است. با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یک نرم افزار این داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. توسط این دستگاه پزشکان می‌توانند حرکت گلبول‌های سفید خون را مورد بررسی قرار دهند. اگرچه سلول‌های ایمنی(گلبولهای سفید) در افراد سالم و افراد مبتلا به آسم در پاسخ به یک محرک التهابی حرکت می‌کنند اما گلبول‌های سفید فرد مبتلا به آسم خیلی کندتر از حد طبیعی حرکت می‌کنند. پس از حدود ۹۰ دقیقه ردیابی و تجزیه و تحلیل حرکت گلبول سفید، این نرم‌افزار قادر است با دقت تشخیص دهد که بیمار مبتلا به آسم است یا خیر. دکتر "دنیل رپپورت"(Daniel Rapoport) پژوهشگر این مطالعه گفت: پزشکان می‌توانند توسط روش ما علاوه بر بیماری آسم بیماری‌های دیگری نظیر بیماری کرون، کولیت زخمی و روماتیسم را نیز تشخیص دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌هایی که با زنان و کودکان کاری نداشت

بامداد یکشنبه (۲۶ فروردین) ایران حملهٔ تنبیهی «وعدهٔ صادق» را برای تنبیه تجاوزگری‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی انجام داد. عملیاتی که تنها نقاط نظامی را هدف قرار داد و کاری با مراکز خرید، خیابان‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و... نداشت؛ و از همین بابت تحسین طرفداران انسانیت را برانگیخت.

کرهٔ خاکی ما در طول هزاران سال عمرش، جنگ‌های زیادی به خود دیده است. جنگ‌هایی که حتی به نسل‌کشی منجر شده‌اند یا دست‌کم زنان و کودکان زیادی را آواره کرده‌اند. چرا راه دور برویم؟ تا همین چند روز پیش در غزه یک نسل‌کشی تمام‌عیار در جریان بود.

پاشنهٔ جنگ‌ها اصولاً بر بیشینه کردن تلفات و آسیب به حریف چرخیده و می‌چرخد. امام خمینی (ره) و بعد از ایشان، رهبر گرانقدرمان روش دیگری را رو کردند که از سیرهٔ مولایمان علی علیه‌السلام آموخته بودند؛ «جنگ جوانمردانه». معادل امروزی‌اش می‌شود «نقطه‌زنی!» آن هم نقطه‌هایی که صرفاً نظامی هستند!
این سبک جنگ و تنبیه متجاوز آن‌قدر بی‌بدیل بود که از چشم کاربران خارجی فضای مجازی هم دور نماند.

دقیقاً چه اتفاقی افتاد؟!
شنبه ساعت ۲۰:۳۰ منابع خبری صهیونیستی از قطع گستردهٔ برق در تل‌آویو خبر دادند. حدود ساعت ۲۱ اعلام کردند «گروه انتقام‌جویان سایبری» مسئولیت هک کردن سیستم برق سرزمین‌های اشغالی را برعهده گرفته است.

حدود ۲ ساعت بعد گروه هکری «حنظله» خبر از هک کردن سیستم‌های راداری رژیم صهیونیستی برای دومین بار داد. آنها در پیام خود نوشتند که این بار با دفعهٔ قبل یک تفاوت دارد «شما فقط چند ساعت فرصت دارید سیستم‌های رادار خود را تعمیر کنید! ما بازی را شروع کردیم! پیشنهاد می‌کنیم همین الان فرار کنید.»

این گروه هکری مدتی پیش (در تاریخ ۳ مارس) هم توانسته بود رادار‌های «گنبد آهنین» را هک کند. آن موقع در پیام خود نوشته بود «حنظله بر روی رادار‌های شماست! می‌توانستیم پروازهایتان را هدف قرار دهیم. ولی ما مثل شما نیستیم. ما مثل صهیونیست‌های اشغالگر نیستیم که بچه‌ها را بکشیم. این فقط یک هشدار بود! حنظله را جدی بگیرید! این آغاز ماجراست...»

هشدار‌هایی که از ۱۲ روز قبل صادر می‌شد
اگر این گفتهٔ صهیونیست‌ها را بپذیریم که گروه‌های هکری اشاره‌شده ایرانی هستند، این اقدامات سایبری، آن هم با فاصله‌های چندساعته و حتی چندین روزه از عملیات اصلی طبیعتاً باید نوعی هشدار برای طرف مقابل تلقی شود.

ضمن اینکه ایران حملهٔ تنبیهی‌اش را با فرستادن چند پهپاد آغاز کرد که رسیدن‌شان چند ساعت طول می‌کشد؛ نه موشک‌هایی که در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه به مقصد می‌رسند! بنابراین مردم فرصت داشتند به مکان‌های امن بروند.

به‌علاوه، از همان روز جنایت در دمشق، مسئولان ایرانی بار‌ها اعلام کرده بودند انتقام و تنبیه متجاوز قطعی است. وزیر امور خارجهٔ ایران با اشاره به هشدار نهایی عملیات گفت «ما ۷۲ ساعت قبل از عملیات به کشور‌های منطقه اطلاع دادیم که پاسخ کشورمان به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان قطعی و مسلم است.»

ایران هیچ نقطهٔ غیرنظامی را نزد
در عملیات «وعدهٔ صادق» ایران پایگاه هوایی «نواتیم» صهیونیست‌ها در صحرای نقب را هدف قرار داد که هواپیما‌های اف۳۵ برای هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق از آنجا بلند شده بودند. چند پایگاه نظامی دیگر هم هدف قرار گرفته که اخبار آن هنوز منتشر نشده است.

وزیر امور خارجهٔ کشورمان در نشست خبری روز ۲۶ فروردین گفت «هیچ هدف غیرنظامی، مکان اقتصادی یا جمعیتی را هدف قرار ندادیم...»

 مهم: به اذعان پایه‌گذاران رژیم صهیونیستی در اسرائیل هیچ «شهروند عادی» یا «غیرنظامی» وجود ندارد و ساکنان سرزمین‌های اشغالی همگی «شهروند-سرباز» هستند. استفاده از لفظ «غیرنظامی» به معنای مصطلح آن است؛ یعنی مکانی که پادگان یا پایگاه نظامی نیست.

تحلیل‌های رسمی نظامی چه می‌گویند؟
رسانه‌های عبری نوشتند «حملهٔ ۱۴ آوریل ایران متمرکزترین و هماهنگ‌ترین حمله با مهمات دقیق (موشک‌های هدایت‌شونده) در تاریخ امنیت جهانی بود.»
«داگلاس مک‌گرگور» سرهنگ بازنشستهٔ ارتش آمریکا و تحلیل‌گر نظامی هم این موضوع را تأیید کرد و نوشت «آسیب جدی به اهداف نظامی وارد شد، اما ایران عمداً غیرنظامیان را هدف قرار نداد.»

تلویزیون ABC نیز به نقل از یک منبع نظامی ناشناس از اسرائیل گزارش داد که «حملات ایران فقط اهداف نظامی در اسرائیل را هدف قرار می‌دهد، اما سوژه‌های غیرنظامی هدف نیستند.»

انتقام ایران، مقتدرانه، اما جوانمردانه
مرامی که ایران در حملهٔ تنبیهی به سرزمین‌های اشغالی از خود نشان داد، از چشم کاربران فضای مجازی هم دور نماند. یکی از کاربران ایرانی نوشت «اگر قصد ما فقط جنگ بود، پهپاد را از دمشق و صیدا بلند می‌کردیم... آفرین به سپاه عزیز.»

«جکسون هینکل» فعال رسانه‌ای و سیاسی آمریکایی در توییتی رفتار جنگی ایران و رژیم صهیونیستی را با هم مقایسه کرد و نوشت «بمب‌های ایران: اهداف نظامی بمب‌های اسرائیل: غیرنظامیان بی‌گناه، دانشگاه‌ها، امدادگران، روزنامه‌نگاران، عبادتگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کسب‌وکارها، کمپ‌های پناهندگان، منابع تأمین موادغذایی، بازارها، منابع تأمین آب، خانه‌ها، زیرساخت‌ها، کتابخانه‌ها، مناطق پناهگاهی».

کاربر آمریکایی دیگری هم نوشت «ایران مدارس را هدف قرار نداد. ایران کلیسا‌ها را هدف قرار نداد. ایران یتیم‌خانه‌ها را هدف قرار نداد. ایران مساجد را هدف قرار نداد. ایران دارایی‌های سازمان ملل را هدف قرار نداد. اسرائیل این کار‌ها را کرد! ضربه زدن به یک پایگاه نظامی برای تلافی مشروع بود و آنها [ایران]حق داشتند این کار را انجام دهند.»

حرف آخر...
در پایان تنها جمله‌ای از یکی از کاربران دیگر نقل می‌کنیم که با اشاره به شیوهٔ جوانمردانهٔ ایران در تنبیه متجاوز نوشت «مرد بودن این‌جوریه! اسلام این‌جوریه! ما بچه‌کش نیستیم!»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • موشک‌هایی که با زنان و کودکان کاری نداشت
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران 
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • عاملان شرارت کمتر از ۲ ساعت در زاهدان دستگیر شدند
  • فوتسال ایران برابر افغانستان سفید پوش شد
  • اگر مجددا شرارتی صورت بگیرد قاطعانه می‌گویم پاسخ ما کمتر از ساعت خواهد بود
  • قتل خانوادگی در شیروان/ دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت
  • ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت
  • نکات کلیدی برای تشخیص ساعت‌های مردانه اصل از تقلبی