Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:00:11 GMT

دومین نمایشگاه گل و گیاه در گچساران برپا شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۷۸۴۲

دومین نمایشگاه گل و گیاه در گچساران برپا شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های دائمی کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه گل و گیاهان دارویی برای دومین بار در قالب ۷۵غرفه از ۱۳ استان کشور در شهر دوگنبدان برپا شده است.
بابک درست افزود: این نمایشگاه در حوزه گل و گیاه، گل‌های آپارتمانی و دارویی به همراه غرفه‌های خوراکی‌های محلی، گیاهان دارویی و عرقیات برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تعداد گونه‌های گیاهی موجود در این نمایشگاه ۱۵۰ نوع است و این نمایشگاه تا روز ۱۵ آذر سال جاری از ساعت ۱۶ الی ۲۲ دایر خواهد بود.
درست، برقراری ارتباط بین تولیدکننده با مصرف کنندگان، ارائه توانمندی‌های مشارکت کنندگان و فعالان، ایجاد فضا برای برقراری ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.
وی ابراز کرد: شرکت کنندگان از استان‌های مازندران، اصفهان، اردبیل، گیلان، سمنان، تهران و البرز محصولات و تولیدات خود را ۲۵ درصد کمتر از قیمت بازار به معرض فروش گذاشته‌اند.
این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان اجرایی این شهرستان افتتاح شد.
در این نمایشگاه انواع خوراکی‌های محلی، گیاهان دارویی، عرقیات و گل‌های زینتی و آپارتمانی هم عرضه می‌شود.
شهرستان ۱۶۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد اشتغال زایی گچساران شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد اشتغال زایی گچساران کهگیلویه وبویراحمد اشتغال زایی گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به کشت گیاهان داروی در هشت هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع استان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت انجام می‌شود.


احمدرضا رییس‌زاده افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای سایر صنایع کشاورزی به شمار می‌رود.


وی با اشاره به تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در این استان گفت: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سطح سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.


به گفته رییس‌زاده حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در این خطه فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور