Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از وزرای تشکیلات خودگردان درباره شهرک جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر «الخلیل» هشدار داد و خواستار پاسخ رسمی و مردمی فلسطین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی هفته جاری اعلام کرند، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی برای ساخت شهرکی صهیونیستی در بازار «الحسبه» در مرکز الخلیل را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام پس از آن اعلام شد که آمریکا چند هفته پیش و در نقض صریح قوانین بین‌المللی تصریح کرد، شهرک‌های صهیونیستی را غیرقانونی نمی‌دانند.

بر اساس گزارش «القدس»، «حسین الشیخ» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته مرکزی فتح امروز (چهارشنبه) درباره این موضوع هشدار داد.

وی گفت: اجرای تصمیم نفتالی بنت برای ایجاد شهرک در قلب شهر الخلیل، هشدار انفجار (وضعیت) و انتقال به رویارویی از نوعی دیگر را می‌دهد.

الشیخ تأکید کرد، این اقدام رژیم اسرائیل پاسخ رسمی و مردمی فلسطین را می‌طلبد؛ اقدامی که همزمان با قصد این رژیم برای الحاق «دره اردن» صورت می‌گیرد، منطقه‌ای مه یک سوم کرانه باختری را تشکیل می‌دهد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان هم دیشب اعلام کرد، ادامه سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تمام فرصت‌ها برای رسیدن به صلح حقیقی را از بین خواهد برد.

دو ماه پیش نیز، مرکز فلسطینی «ابحاث الاراضی» (تحقیقات اراضی) اعلام کرد، شهرک‌نشینان صهیونیست طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ ، شش کانون شهرک‌سازی جدید در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری برپا کرده‌اند. (جزئیات بیشتر).

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و جولان خلاف قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است و تا کنون چندین قطعنامه علیه این موضوع صادر شده است.

آخرین بار در سال ۲۰۱۶ قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در این باره صادر و خواستار توقف فوری و کامل شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین تشکیلات خودگردان فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، این مقام مسئول که نامش فاش نشده است در گفت وگو با «العربی الجدید» خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم شمار اسیران زنده اسرائیلی را اعلام کنیم ولی تعداد آنها بسیار بیشتر از آماری است که در رسانه‌های اسرائیلی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: جنبش حماس به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر عالیرتبه اسرائیلی را در اختیار دارد که روز هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) از مقرهای نظامی و برخی مقرهای امنیتی حساس به اسارت گرفته شده‌اند.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: این اسیران در مکان‌هایی با حفاظت شدید و به دور از دسترس نظامیان اشغالگر نگهداری می‌شوند و دسترسی به آنها در هر شرایطی غیر ممکن است.

وی اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو و وزیران کابینه‌اش از ترس واکنش صهیونیست‌ها و برافروخته شدن آتش خشم نظامیان، اطلاعات اسیران خود را اعلام نمی‌کنند.

این مقام برجسته حماس، گفت: تنها راه آزادسازی اسیران اسرائیلی، مذاکرات جدی است که به آتش بس کامل و بازسازی نوار غزه منجر شود.

وی افزود: عملیات مجدد رژیم صهیونیستی در شمال و مرکز باریکه غزه پس از آنکه این مناطق را پاکسازی شده اعلام کرده بود، نشانه شکست این رژیم است.

عضو برجسته حماس تصریح کرد: یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در باریکه غزه و نه در تونل‌ها بلکه در میدان به فرماندهی خود ادامه می دهد و ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره حضور وی در مخفیگاه‌های زیر زمینی دروغ و برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در دستیابی به اهداف حملات تجاوزکارانه به باریکه غزه است.

وی افزود: السنوار به مناطق درگیری سرکشی و با رزمندگان دیدار می‌کند و اوضاع مقاومت در باریکه غزه را به اطلاع سران جنبش در داخل و خارج نوار غزه می‌رساند.

دیگر خبرها

  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • طوفان الاقصی| مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است