Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@07:54:28 GMT

متروی تهران - اسلامشهر به شبکه متروی تهران متصل شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۸۲۰۳

متروی تهران - اسلامشهر به شبکه متروی تهران متصل شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید اجازه داد تا خط مترو اسلامشهر به شبکه مترو تهران متصل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران عصر امروز در جریان بازدید از محل احداث مترو اسلامشهر، اظهار کرد: مسئولین امر باید اجازه بدهند تا خط مترو تهران اسلامشهر به شبکه مترو تهران متصل شود و فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با اشاره به تاریخچه احداث مترو در ایران، افزود: بنده به عنوان یک کارشناس مترو و یک فردی که سابقه فعالیت در مترو دارد می‌گویم، که مترو تهران از سال ۱۳۵۴ بر اساس طرحی که از سال ۱۳۵۲ و با ۴ خط طراحی شده ،با یک مبدا و مقصد مشخص فعالیت خود را شروع کرده بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس شرایط و نیازهای شهری به کار خود ادامه داد و خطوط و ایستگاه ها احداث شدند.

وی با تاکید بر این که بر اساس مطالعات انجام شده ظرفیت خطوط مترو تهران به این زودی پر نمی شود، تاکید کرد: یکی از علل عدم گرایش مردم به استفاده از مترو در خطوطی مانند تهران به کرج، به علت طولانی شدن توقف قطارها در ایستگاه ها است، که باید با استفاده از روش‌های علمی و پیشرفته و به صورت شاخه کردن خطوط، ضمن کاهش مدت زمان توقف قطارها، باعث رونق بخشی در خطوط‌ مترو شویم.

مدیرعامل سابق مترو تهران بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت منطقه و افزایش سفرها و استقبال بیش تر از مترو باید این امکان را در نظر گرفت، که در کنار احداث ایستگاه های فعلی خطوط انتقالی و اتصالی نیز احداث شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت مترو تهران، برای حمل ونقل ریلی شهری تهران و حومه بوده است، گفت: بر اساس طرحی که پیش‌بینی شده بود، قرار بر این شد که علاوه بر احداث خطوط و ایستگاه های تهران خطوط اتصالی برای دسترسی مسافرین شهرهای اطراف تهران به ایستگاه های مترو داخل شهر تهران فراهم شود که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

هاشمی با بیان اینکه احداث ایستگاه کناری و انتقالی برای تبادل مسافرین اسلامشهر و دسترسی آنها به مترو تهران امر غیر ضروری است، خاطر نشان کرد: با اتصال مستقیم مترو اسلامشهر به امتداد خط ۳ آزادگان، علاوه بر آن که می‌توان در کنار احداث و پیش‌بینی ایستگاه‌های انتقالی و تبادلی از ایستگاه کناری برای دسترسی اهالی منطقه ۱۸ به شبکه مترو مورد استفاده قرار گیرد.

حسین طلا شهردار اسلامشهر در ادامه این بازدید با ارائه گزارشی از روند اجرایی مترو طی یک سال گذشته اظهار داشت: همه واقف براین هستیم تا ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو برای مردم جذابیت نداشته باشد، مردم از آن استفاده نخواهند کرد.

طلا افزود: با توجه به انجام روزانه بالغ بر ۱۸۰ هزار سفر مردم منطقه از محور آیت‌الله سعیدی به سمت تهران و برعکس، احداث مترو می تواند علاوه بر کاهش حجم سفرهای خودرویی، از ایجاد آلودگی هوا و محیط زیست در تهران جلوگیری کند، باید شرایطی را برای مردم فراهم آورد تا استفاده از مترو جذابیت لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس در بازدید امروز رئیس شورای شهر تهران از پروژه مترو اسلامشهر، در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل مترو تهران، مدیرکل حمل و نقل ریلی وزارت کشور، شهرداران منطقه ۱۸ تهران و اسلامشهر، رئیس شورای شهر اسلامشهر و مشاوران اجرایی طرح حضور داشتند، مسائل و مشکلات احداث مترو اسلامشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر رفع موانع تأکید شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: مترو تهران شورای شهر تهران تهران مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: برای ۴۰ شهر استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم در ایجاد بزرگراه فیبر نوری انجام شده و تا پایان امسال همه نقاط استان بوشهر به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود. - اخبار استانها -

محمد خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، یکی از برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را توسعه زیرساخت‌های شبکه فیبر نوری اعلام کرد و اظهار داشت: این مهم سبب توسعه کسب‌وکارها با اینترنت پرسرعت و تسریع در دسترسی به خدمات دولت است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت شبکه فیبر نوری در دسترسی پرسرعت مردم به خدمات اینترنتی گفت: شبکه فیبر نوری سرعت دریافت خدمات به جامعه هدف در اتصال به فعالیت‌های اینترنتی 80 تا 100 برابر را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد شبکه اینترنت فیبر نوری گفت: برای 40 شهر استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم در ایجاد بزرگراه فیبر نوری انجام شده و تا پایان امسال همه نقاط استان بوشهر به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود.

وی پیشرفت 40 درصدی اجرا فیبر نوری در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در اجرایی شدن طرح شبکه طرح فیبر نوری در شهر بوشهر 100 کیلومتر برنامه‌ریزی شده که تاکنون بیش از 40 کیلومتر آن انجام شده است.

خوانساری با بیان اینکه ایجاد شبکه نوری و اتصال خانوارها به این شبکه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون 7 میلیون خانوار در کشور به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند و تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون خانوار از شبکه فیبر نوری بهره‌مند می‌‌شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استان بوشهر امسال در اتصال شبکه فیبر نوری با مساعدت استاندار بوشهر پیشرو است اضافه کرد: ایجاد شبکه فیبر نوری با مشارکت شهرداران 40 شهر استان بوشهر به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم شهرها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هدایت، نظارت و تنظیم‌گری دولت انجام می‌شود

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • مرگ مشکوک پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز + جزئیات
  • حادثه مرگبار برای پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز