Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:12:42 GMT

مردم با آگاهی صف‌شان را از اغتشاش گران جدا کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۸۴۵۸

مردم با آگاهی صف‌شان را از اغتشاش گران جدا کردند

ایسنا/اصفهان دادستان کل کشور گفت: ما طالب این نیستیم که پرونده ای اضافه کنیم، اما وقتی یک قاضی یا مدیر دچار فساد می شود، به حق مردم انتظار دارند که دستگاه قضا به عنوان دستگاهی که وظیفه اش برخورد با مفسد است، برخورد کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری عصر امروز (چهارشنبه) در سفر خود به اصفهان و در شورای اداری شهرستان خمینی شهر با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: خمینی شهر، شهری که پرچم بیش از ۲۳۰۰ شهید بر آن برافراشته است و امیدواریم با عنایت و دعای این شهدا بتوانیم با پاسداری از خون آنها به وظایف و تکالیفی که امروز تحت نظام جمهوری اسلامی داریم، ادای تکلیف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر بدانیم و باور کنیم که روزی باید در برابر عدل الهی جوابگو باشیم، جور دیگری عمل می کنیم. اگر کسی این باور را داشته باشد در مدیریتش کوتاهی نمی کند.

وی با اشاره به نهج البلاغه، گفت: نهج البلاغه دریایی از نکات برای ما مسئولان است. ما پیرو مکتب علی(ع) هستیم. این ضعف ها و آسیب ها بخش قابل توجه اش به مدیران بر می گردد، همچنین برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست که بشنویم فلان مسئول به علت فساد مالی یا اخلاقی دستگیر شده است.

منتظری خطاب به مدیران، گفت: ما طالب این نیستیم که پرونده ای اضافه کنیم، اما وقتی یک قاضی یا مدیر دچار فساد می شود، به حق مردم انتظار دارند که دستگاه قضا به عنوان دستگاهی که وظیفه اش برخورد با مفسد است، برخورد کند.

وی با استناد به آیات قرآن در برخورد با فساد، افزود: در روش و منش امیرالمومنین برخورد با کارگزاران فاسد جدی بوده است. این به ما می آموزد که راه چگونه است. منشور مدیریت کشور و شهر را از زبان علی(ع) باید بشنویم.

وی فرصت خدمت به مردم را گرانبها دانست و اظهار کرد: چهل سال است که ملت نشان داده در مقاطع حساس چگونه مقاومت کرده است. این حضور مردم، اخلاص و جانفشانی آنها و تبعیت از ولی فقیه است که هر گاه دشمن دسیسه ای کرد، همچون کوهی استوار مقاومت می کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: آنچه موجب شد دشمن طی هشت سال سرمایه گذاری در جنگ ناتوان بماند، فرماندهی امام بزرگوار و تبعیت مردم از وی و مقاومت ملت بود، البته دشمن هنوز دست از توطئه بر نداشته است و با تمام توان با میدان آمده است.

وی به حوادث اخیر لبنان و عراق اشاره کرد و افزود: هدف ایران است. آنها دنبال این هستند که دو ملت مسلمان ایران و عراق را از هم جدا کنند، اما مردم هوشیار هستند. حضرت علی(ع) فرمود: مرد میدان جنگ هیچگاه خوابش نمیبرد و این از ویژگی های ملت ایران است.

منتظری در خصوص حوادث اخیر کشور، گفت: مردم به حق به وضعیت اقتصادی اعتراض داشتند. بخشی از مشکلات حوزه اقتصاد به تحریم ها و بخشی به سوءمدیریت ها برمی گردد، اما نکته قابل توجه اینجاست که این کشور آنقدر توانایی دارد که اگر مدیریت درستی داشته باشیم ملت و کشور می توانند از این گرداب نجات پیدا کنند.

دادستان کل کشور علت تشدید مشکلات اقتصادی را سوء مدیریت ها دانست و اظهار کرد: قیمت سوخت باید هدفمند می شد. مجلس قانون را وضع کرده بود، اما ایراد ما به مجلس این است که چرا به اجرای قانون نظارت نداشتید؟

وی افزود: اگر افزایش قیمت بنزین یک شیب ملایم داشت مردم خود را با این شیب هماهنگ می کردند. باید همه شرایط را برای مردم توضیح می دادند. مردم با استدلال و منطق موضوع را می پذیرفتند.

حجت الاسلام منتظری در مورد اغتشاشات، گفت: عده ای از این فرصت استفاده کردند. دشمن حدود دو سال برنامه ریزی کرده تا جامعه را به هم بریزد، اما مردم به مجرد اینکه فهمیدند مسئله اعتراض به بنزین نیست، صفشان را از اغتشاش گران جدا کردند.

وی با تشکر از نیروهای امنیتی و انتظامی، گفت: در حوادث این چنینی،برخی برنامه شان این بود که با وسایل آتش افزا ایجاد ناامنی کنند، اگر مامورین انتظامی و امنیتی ورود پیدا نمی کردند شهر اصفهان را نابود کرده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان كل كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گفت: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می فرماید در دل دشمنان اسلام انداخت و به اهداف خود رسید.
حجت الاسلام سعید شهواری، فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی تخلفات انتخاباتی و اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: بایستی همه تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرائم جلوگیری و پیشگیری نماییم یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان استان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات بایستی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام بگیرد، اظهار داشت: در رابطه با تخلفات و جرائم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آنها صادر شده است.
وی ضمن تأکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رأی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، ابراز داشت: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: همه شعب اخذ رأی در روز انتخابات بایستی طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رأی نموده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیران بایستی اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت نمایند، تأکید داشت: این موارد بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آنها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده نمایند.
شهواری با تأکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، ابراز داشت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و بایستی مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب نماید.
نماینده عالی دستگاه قضا ضمن تأکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، ابراز داشت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت بایستی مدیر متخلف بهمراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رأی دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • برای آگاهی‌بخشی و انعکاس خواست مردم
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی
  • نجات محیط زیست با آگاهی بخشی مناسب/ احیاء زمین نیاز به اراده ما دارد