Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:07:23 GMT

سه ایستگاه مترو تهران به پله برقی مجهز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۶۸۶۸۹

سه ایستگاه مترو تهران به پله برقی مجهز شد

به گزارش عصر چهارشنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام در این باره گفت: ایستگاه شادمان یکی از قدیمی ترین ایستگاه خطوط تقاطعی ۲ و ۴ است که روزانه حجم زیادی مسافران ناوگان مترو از طریق این ایستگاه جابجا می شود.

وی ادامه داد: با نصب این پله‌برقی شهروندان می‌توانند با سهولت بیشتری در ورودی جنوبی این ایستگاه تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام در ادامه  از بهره برداری آسانسور در ایستگاه های بسیج و محمدیه خبر داد و گفت: برای نصب ۱۹۶ دستگاه آسانسور در خطوط قدیمی ناوگان مترو پایتخت برگزاری مناقصه در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در راستای مناسب سازی ایستگاه‌های مترو در پایتخت برای تردد معلولان و افراد کم‌توان آسانسور ۳ ایستگاه بسیج، محمدیه و شادمان به بهره‌برداری رسید.

امام خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ایستگاه‌های مترو جدید پایتخت هنگام بهره برداری به منظور رعایت حال معلولان و افراد کم توان باید مجهز به پله برقی و آسانسور باشند و از همین رو تمامی ایستگاه های جدید با پله برقی و آسانسور به بهره برداری می رسند و در صورت عدم تکمیل آسانسور، شرکت مترو متعهد شده است که ظرف مدت ۳ ماه پس از بهره برداری نسبت به راه اندازی آسانسور در این ایستگاه ها اقدام کند.

به گفته وی، شرکت مترو در راستای تعهد خود در این خصوص در صدد است عملیات تجهیز و بهره برداری از آسانسور را در ایستگاه های قدیمی و بهره برداری شده که فاقد آسانسور هستند نیز اجرایی کند که بدین منظور مناقصه تهیه ۱۹۶ آسانسور برای خطوط قدیمی به ویژه خطوط ۳ و ۴ در دستور کار قرار دارد تا پس از مشخص شدن پیمانکار و تهیه آسانسور برای ایستگاه‌هایی که قابلیت نصب آسانسور دارند اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه یادآور شد: به زودی با ورود ۴۸ دستگاه آسانسور به شبکه مترو تهران، ۲ ایستگاه از خط یک، ۸ ایستگاه از خط ۳ و ۵ ایستگاه از خط ۴ جهت استفاده بهتر افراد کم توان مناسب سازی خواهد شد.

هم اکنون ناوگان مترو تهران و حومه با ۱۲۲ ایستگاه در ۷ خط فعال است.

برچسب‌ها تهران خط هفت مترو تهران واگن مترو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران خط هفت مترو تهران واگن مترو تهران خط هفت مترو تهران واگن مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود

مرتضی قدیمی  با بیان اینکه هم اکنون آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و از بعدازظهر با وزش باد همراه است، گفت: تا روز شنبه هفته آینده شرایط جوی استان پایدار و آسمان عمدتا صاف خواهد بود و در این مدت بارشی نیز نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش ناپایداری و ابر و افزایش سرعت وزش باد به ویژه برای ساعات بعدازظهر پیش بینی شده است که احتمال رگبار پراکنده باران و وقوع رعد و برق نیز طی این ۲ روز وجود دارد.

قدیمی با اشاره به نوسانات دمایی نقاط مختلف استان اظهار داشت: نوسان دماها طی روزهای آینده کم و روند کلی با شیب ملایمی برای پنج روز آینده افزایشی است.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش یافته است.

قدیمی افزود:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای منفی چهار درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با ۲۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی ۲ و ۱۲ درجه، ابهر ۲ و ۱۵ درجه، خرمدره ۲ و ۱۵ درجه، آب‌بر هفت و ۱۵ درجه، خدابنده یک و ۱۲ درجه، سلطانیه منفی و ۱۲ درجه و ماهنشان ۲ و ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۱۸ فروردین‌ماه زمان انجام تست گرم فاز اول خط سه مترو
  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود
  • افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو تهران در شب‌های قدر
  • جابجایی ۲۶ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» با مترو
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است