Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای کمیته‌های وزارت خارجه و خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بابت مخدوش شدن احتمالی روابط این کشور با متحدان اصلی آن در آسیا هشدار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ابراز نگرانی از سوی آدام اسمیت و الیوت اینگل، روسای کمیته‌های خدمات مسلح و امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در پی گزارش‌هایی است که در آنها آمده آمریکا به کره جنوبی تاکید دارد تا پرداخت هزینه‌ها برای استقرار سربازان آمریکایی در این کشور را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو مقام مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به تاریخ ۲۲ نوامبر که روز سه شنبه منتشر شد، آورده‌اند: ما نگران گزارش‌های منتشر شده درباره این مساله هستیم که دولت واشنگتن در حال حاضر از کره جنوبی خواسته تا اشتراک هزینه‌ها در استقرار سربازان آمریکایی در کره جنوبی را به پنج میلیارد دلار در سال برساند که پنج برابر هزینه‌های کنونی است.

این دو همچنین در نامه خود نگرانی‌اشان را به مایک پامپئو و مایک اسپر، وزرای خارجه و دفاع آمریکا بر سر گزارش‌هایی مشابه درباره تنش‌های به وجود آمده بر سر مذاکرات با ژاپن ابراز کرده‌اند.

این دو قانونگذار همچنین گفته‌اند: چنین اقداماتی با اولویت‌های دو کشور در تضاد است و اقدامات آمریکا را برای تاکید بر یک تعهد با دوام در منطقه تضعیف می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، کره جنوبی زیر یک میلیارد دلار برای تامین مسکن و ماندن نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره هزینه کرده است.

در حالیکه این دو قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا با این مساله موافق هستند که متحدان و شرکا باید به صورت عادلانه در هزینه‌های حضور نظامی آمریکا خارج از این کشور شراکت داشته باشند، اما درخواست‌های دولت برای افزایش بیش از اندازه این هزینه‌ها یک شکاف غیرضروی بین آمریکا و متحدانش ایجاد می‌کند.

این دو همچنین از اسپر و وزیر خارجه آمریکا خواسته‌اند تا مجموع هزینه سالانه حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره کره را اعلام کنند.

این دو قانونگذار همچنین می‌خواهند بدانند که اگر هیچ توافقی حاصل نشود چه تاثیری بر عملیات و آمادگی آمریکا و امنیت منطقه‌ای این کشور می‌گذارد. آنها خواستار پاسخ در بازه زمانی دو هفته‌ای شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حضور نظامي آمريكا در شبه جزيره كره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود

استاندار کرمان با بیان اینکه شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود، گفت: درخواست داریم مردم به هشدارها توجه بیشتری داشته باشند. - اخبار استانها -

محمدمهدی فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌ها در جنوب استان کرمان، اظهار داشت: بارندگی‌ها از صبح امروز در منطقه آغاز شده و میزان بارندگی و شدت آن در نقاط مختلف استان متفاوت است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در شهرستان‌های منوجان، قلعه گنج، رودبار و ارتفاعات جبال‌بارز بیشتر از سایر نقاط است، ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی شدت بارندگی در ساعات عصر بیشتر می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در شهرستان شرق استان هم بارندگی‌ها آغاز شده است، گفت: نکته‌ای که وجود دارد بارندگی‌هایی که در عنبرآباد و ارتفاعات جبال بارز انجام می‌شود روان‌آب آن همه به سمت رودبار و جازموریان می‌رود و در این مناطق ضرورت کمک‌رسانی بیشتری احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیش‌گیری از حوادث احتمالی تجهیزات و امکانات خوبی در این مناطق مستقر شده است، افزود: همه دستگاه‌ها پای کار هستند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی سیل در استان اندیشیده شده است.

فداکار با اشاره به اینکه با توجه به نوع و شدت بارش‌ها، جاری شدن روان‌آب‌ها، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در مناطق جنوبی استان محتمل است، بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم، کشاورزان و دامداران انجام شده و درخواست داریم همه به هشدارها توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های استان پای کار هستند تا در این شرایط جوی مردم کمترین آسیب را ببینند، گفت: از خود مردم هم درخواست داریم تا کسانی که در مناطق در معرض هستند، آمادگی داشته باشند و خودشان هم مراقبت کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ